Gå til innhold

Mer enn halvparten av alle Xbox 360er dør!


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Mye fanboy vås ute i denne tråden, men det er vel ikke til å unngå. Synes for eksempel den kommentaren om at xbox 360 blir mer brukt derfor skulle det bare mangle at den bryter sammen mer enn andre. Tull å vås. Hvor mange ps3 eiere er det ikke som lar ps3'en stå å folde 24/7. Hadde selv en kompis som foldet konstant, bortsett fra når han spilte, i over ett år. Vis meg 1, bare 1, launch xbox 360 som hadde tålt det samme. Ikke fordi det er noe galt med konsollen, spillene eller selskapet som lager den. Men fordi den hadde design feil fra starten av som gjør at den får de populære RROD. Dette har jo selv MS innrømmet, og de satte heller ikke av 1 milliard dollar for å fikse 3-4-5% konsoller. 1 milliard dollar blir jo f.eks. 100 dollar per konsoll om man går ut fra at 10 millioner konsoller svikter. men uansett så er jeg enig med mange her i at disse internett undersøkelsene ikke akkurat er veldig pålitelig.

 

Og angående ps3 så tror jeg at failure raten er høyere enn den var i starten med ps2. Og grunnen er helt sikkert blu-ray drevet. For mange har opplevd at konsollen nekter å lese platene. Men om man fjerner den feilkilden så er det ikke mange som har hatt problemer med overoppheting og andre maskinvare feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, at ett par tusen skal være representativt er også bare tullball. De må ha langt flere data før de skal komme med noe som er i nærheten av reelt. Jeg skal ikke krangle om at failure raten er for høy, men % så vil jeg ha en undersøkelse på en vesentlig større skala. Det sies heller ikke noe om hvordan de har samlet inn data, er det ett tverrsnitt eller har de funnet en "liten" gruppe og forhørt seg med de?

 

Trodde heller ikke så mange drev med folding, kjenner selv kun 4 med PS3 og alle de bruker det som spillkonsoll. Noen ganger til å spille blueray. Men har det også noe som helst å si hva problemet er? Om spillkonsollen ikke fungerer er det vel ravende likegyldig hva som har gått galt?

Lenke til kommentar
Det er ikke slik at en undersøkelse gjennomført over nettet automatisk ikke er gyldig (valid) eller unøyaktig (reliabel). Har man latt hvem som helst svare gjennom en hjemmeside, så er ikke det bra. Har man derimot gjennomført en undersøkelse der man har sendt ut 5.000 eposter til utvalgte respondenter kan dette være veldig representativt. I Norge utfører man valgmålinger med rundt 1.000 respondenter og bommer kun med noen %. Jeg vet ikke hva som er tilfellet i denne undersøkelsen.

 

Statistikk er statistikk og vil aldri kunne bli 100% korrekt. Den kan være ganske nært et reelt tall, men så lenge bare en håndfull utvalgte personer deltar så vil den ikke være 100% korrekt.

Lenke til kommentar
Ufattelig at dette temaet forsatt gidder å diskuteres til det kjedsommelige. Xbox er best, nei PS3 er best, gviiiiin...

Jeg kan ikke se at det er det som diskuteres noen steder i tråden. Det er for det meste diskusjoner om statistikk på nettets kredibilitet og byggekvaliteen til Xbox 360 som jeg kan se her - som også førstepost innbyr til.

Lenke til kommentar
Ufattelig at dette temaet forsatt gidder å diskuteres til det kjedsommelige. Xbox er best, nei PS3 er best, gviiiiin...

Jeg kan ikke se at det er det som diskuteres noen steder i tråden. Det er for det meste diskusjoner om statistikk på nettets kredibilitet og byggekvaliteen til Xbox 360 som jeg kan se her - som også førstepost innbyr til.

 

Du skjønner poenget og behøver ikke kverulere. Du veit like godt som meg at dette er samme tema som har vært oppe til diskusjon en million ganger før, nå bare smidd over en litt annen lest.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mye fanboy vås ute i denne tråden, men det er vel ikke til å unngå. Synes for eksempel den kommentaren om at xbox 360 blir mer brukt derfor skulle det bare mangle at den bryter sammen mer enn andre. Tull å vås. Hvor mange ps3 eiere er det ikke som lar ps3'en stå å folde 24/7. Hadde selv en kompis som foldet konstant, bortsett fra når han spilte, i over ett år. Vis meg 1, bare 1, launch xbox 360 som hadde tålt det samme. Ikke fordi det er noe galt med konsollen, spillene eller selskapet som lager den. Men fordi den hadde design feil fra starten av som gjør at den får de populære RROD. Dette har jo selv MS innrømmet, og de satte heller ikke av 1 milliard dollar for å fikse 3-4-5% konsoller. 1 milliard dollar blir jo f.eks. 100 dollar per konsoll om man går ut fra at 10 millioner konsoller svikter. men uansett så er jeg enig med mange her i at disse internett undersøkelsene ikke akkurat er veldig pålitelig.

 

Og angående ps3 så tror jeg at failure raten er høyere enn den var i starten med ps2. Og grunnen er helt sikkert blu-ray drevet. For mange har opplevd at konsollen nekter å lese platene. Men om man fjerner den feilkilden så er det ikke mange som har hatt problemer med overoppheting og andre maskinvare feil.

 

Hørt om YLOD; bare lurer

Lenke til kommentar
Mye fanboy vås ute i denne tråden, men det er vel ikke til å unngå. Synes for eksempel den kommentaren om at xbox 360 blir mer brukt derfor skulle det bare mangle at den bryter sammen mer enn andre. Tull å vås. Hvor mange ps3 eiere er det ikke som lar ps3'en stå å folde 24/7. Hadde selv en kompis som foldet konstant, bortsett fra når han spilte, i over ett år. Vis meg 1, bare 1, launch xbox 360 som hadde tålt det samme. Ikke fordi det er noe galt med konsollen, spillene eller selskapet som lager den. Men fordi den hadde design feil fra starten av som gjør at den får de populære RROD. Dette har jo selv MS innrømmet, og de satte heller ikke av 1 milliard dollar for å fikse 3-4-5% konsoller. 1 milliard dollar blir jo f.eks. 100 dollar per konsoll om man går ut fra at 10 millioner konsoller svikter. men uansett så er jeg enig med mange her i at disse internett undersøkelsene ikke akkurat er veldig pålitelig.

 

Og angående ps3 så tror jeg at failure raten er høyere enn den var i starten med ps2. Og grunnen er helt sikkert blu-ray drevet. For mange har opplevd at konsollen nekter å lese platene. Men om man fjerner den feilkilden så er det ikke mange som har hatt problemer med overoppheting og andre maskinvare feil.

 

Hørt om YLOD; bare lurer

 

Hva mener du her?

 

Selvfølgelig har jeg det, og om jeg ikke leser helt feil så skrev jeg i posten min at jeg tror at ps3 har en høyere failure rate enn ps2. Og ps2 hadde jo sine problemer. Men dette er vel bare fanboy vrøvel?

Lenke til kommentar

MIn xbox har bare streika 1 gang siden launch, det var snart ett år siden og jeg har hatt en del blodgaming der konsollen lett har stått på i 20+ timer. Kjempe fornøyd jeg vertfall! Er kanksje bare flaks men må innrømme jeg var tidlig ute med å skaffe meg intercooler, uten at jeg vet om dette hadde noe effekt. Men det at intercooler lager høyere lyd synes jeg er tull, hvis du hører så godt etter så mener jeg det er på tide å skru opp lyden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...