Gå til innhold

Mer enn halvparten av alle Xbox 360er dør!


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Game Informer kommer med et sjokkerende høyt tall, nemlig at 54,2 % av 360 konsollene dør. Kan dette faktisk være sant? Jeg sitter jo på min fjerde xbox 360 siden launch-dagen, så at konsollen har/har hatt problemer er nok sant!

 

I tillegg skriver de at det tar nesten en MÅNED å fikse/erstatte en 360-konsoll, sammelignet med en uke som det tar å fikse/erstatte en PS3 eller Wii... Virker litt merkelig akkurat det der, jeg pleier vel å vente i cirka 2 uker på ny xbox 360... Hva med dere, har noen venta i uendeligheter på en 360-reperasjon?

 

Link:

Over halvparten av alle 360er dør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, dette er flamebait tråd. Foreslår den blir lukka før det tar heilt av.

Er vel basert på ein spørreundersøkjelse på internett (moglegens sendt til GI abbonentar?).

 

Det er ingen måte å kontrollere om dei som svarte faktisk eig konsollen eller ikkje. Og me veit at communities her og der mobiliserar innbyggjarane sine for å fremme si sak.

 

Eg har framleis min launch box, og den har feila 1 gong - og det tok nøyaktig 14 dagar å få den ordna.

Det blir slik som Avean sa ein gong tilbake i tida;

- "Eg og 2 vener har PS2. Ingen av dei har feila - difor er det 0% failure rate på PS2"

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Han må jo få lov til å poste slike ting, eller kan han ikke det siden det går mot 360? Hadde det vært at 360 er minst feil av alle så hadde vel tråden fått leve for da går det for 360, ser tendensen ;)
Skjønar du ikkje poenget? Foreslår du våknar og luktar på kaffien. Slike trådar skapar berre idiotisk krangling. Men for all del. Du ser ein tendens? Få høyre.
Lenke til kommentar

Er selv på min fjerde maskin, men kun 2 stk. har fått RRoD. Jeg er av den late typen så når jeg får RRoD så kjøper jeg bare n ny maskin og kaster den gamle inn i skapet. så sitter nå på en Elite som funker knallbra, og kjøpte for 2 uker siden en Arcade med nyeste chip-settet (jasper vel?!) som en back-up i tilfelle det skulle skje noe med Elite'n :)

 

Må jo alltids ha en fungerende xbox i stua :)

Lenke til kommentar

Inntrykket mitt er at de nyeste versjonene av 360-en streiker mindre - tallet på 54% synes jeg virker i overkant høyt, men at mange blir raskt ødelagt er det ingen tvil om.

 

1 måned på reperasjon? I call bullshit. Første runde (jupp, har hatt RROD to ganger) brukte Microsoft 2 uker på å reparere den. Helt kurant. Andre gang ble den returnert etter 4 dager - og jeg bor i Tromsø. Det vil si at boksen ble fraktet Tromsø - Oslo - Tyskland - Oslo - Tromsø på rekordtid. Imponerende service av Microsoft. Og ja, jeg sjekket - det var samme boksen jeg sendte inn som jeg fikk tilbake.

Lenke til kommentar
Game Informer kommer med et sjokkerende høyt tall, nemlig at 54,2 % av 360 konsollene dør. Kan dette faktisk være sant?

selvfølelig KAN det være sant, men om det skulle værecdet bil jeg heller tro det er ett lykketreff av Game Informer enn noe annet.

 

I tillegg skriver de at det tar nesten en MÅNED å fikse/erstatte en 360-konsoll, sammelignet med en uke som det tar å fikse/erstatte en PS3 eller Wii... Virker litt merkelig akkurat det der, jeg pleier vel å vente i cirka 2 uker på ny xbox 360...

Men har de to andre gratis frakt og utvidet grantie med mer eller mindre null questions asked? Ellers er det vel mer riktig å si at det KAN ta fire uker å få den tilbake, men gjennomsnittet ligger rett under ro uker.

Lenke til kommentar

Når jeg ser hvor mange ganger folk har hatt sine bokser inn til reperasjon, vil jeg anse meg selv som relativt heldig ved bare et tilfelle av boks-død.

Da var det derimot grafikk-kortet som dro ad undas, noen annen forklaring har jeg ikke på det (fargene "smeltet" på skjermen, selv med en annen scart kabel).

 

Uansett synes jeg 54% høres ALT for mye ut, da det var som verst ble det vel sagt at 1 / 3 Xboxer gikk til RROD og forbi, og jeg kan umulig tenke meg at det har blitt noe verre etter Elitens og Jaspers innmarsj.

 

Han må jo få lov til å poste slike ting, eller kan han ikke det siden det går mot 360? Hadde det vært at 360 er minst feil av alle så hadde vel tråden fått leve for da går det for 360, ser tendensen

 

og du fortsetter å spre dine konspirasjons-teorier ser jeg?

Gaz har et vesentlig poeng da det er bedre å forhindre at denne tråden stenges pga uendelig konsoll-kriging.

Er det noe jeg er forbannet lei av når det kommer til spill, så er det nettopp dette.

 

Selvfølgelig skal man få lov til å poste relativ kritikk, men kan du personlig huske sist en tråd som inneholdt slik informasjon ikke bunnet ut i en flammekrig?

I så fall er du ganske heldig.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Wow, dette er flamebait tråd. Foreslår den blir lukka før det tar heilt av.

Er vel basert på ein spørreundersøkjelse på internett (moglegens sendt til GI abbonentar?).

 

Det er ingen måte å kontrollere om dei som svarte faktisk eig konsollen eller ikkje. Og me veit at communities her og der mobiliserar innbyggjarane sine for å fremme si sak.

 

Eg har framleis min launch box, og den har feila 1 gong - og det tok nøyaktig 14 dagar å få den ordna.

Det blir slik som Avean sa ein gong tilbake i tida;

- "Eg og 2 vener har PS2. Ingen av dei har feila - difor er det 0% failure rate på PS2"

Om du har en spørreundersøkjelse på internett om din xbox har streika vil de som har hatt problemer ofte svare mens de som ikke har problemer som regel ikke gidder å svare.

 

Du vil få en veldig høy andel svar med feil, kan godt være 10 ganger høyere en virkelig prosent.

Dette gjelder alle typer spørringer der folk må være aktive for å svare som tellefon avsteminger etter debat programmer.

Er selvsagt fint mulig å ta denne den andre veien også, mail fra MS til registrerte brukere med spørsmål om xbox problemer, for å raportere problemer må du fylle ut et svært og kronglete skjema. Få gjør det og de kan raportere om kun noen få xbox med feil.

Lenke til kommentar
De nyeste modellene skal vel ha RROD noenlunde fikset?

Tror nesten ikke det finnes RROD på nyere maskiner. Har hørt at under 1% av de nye får det.

 

Edit: Jeg ser ingen grunn til at tråden burde stenges - enda. Det har jo ikke vært noe skikkelig krangling. Og før det eventuelt hender, kan jeg ikke skjønne hvorfor den skal bli stengt.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar
Syns nå å huske at 33% av de som ble laget i 2006 dør. Deretter var det visst bare 1%. Jeg har uansett aldri hatt noen store problemer med min. Tror dette bare er tull.

 

Det var tall relevant med Red Ring of Death. 54,2% er snakk om feil som generelt eksisterer på alle Xbox 360. Jeg har selv fått RRoD på en av mine Xbox 360, og fått et annet problem som gjør at utgangen til AV-kablene blir slitt/ødelagt, men lyd fremdeles er der to ganger. Uansett viser dette langt fra korrekt tall, bare en veldig grov tilnærming. Man aner ikke hvor mange som har svart feil med vilje, i tillegg til at dette var en spørreundersøkelse blant 3000 av 23.000.000 Xbox 360 eiere.

Endret av 41204
Lenke til kommentar

041204: Dette er 3.000 av 30.000.000++ Xbox 360'er, med andre ord under 0,0001% av markedet. Da kunne nok 100% av konsollene, enten det var 360, PS3, Wii eller DreamCast ha feil på alle sammen. Lite representativ stikkprøve, med andre ord.

 

Kan forøvrig oppfordre til å holde et saklig nivå på innleggene og holdningene her i tråden - emnet er noe som frister til krangling, men ved første antydning til slikt kan og vil innlegg bli slettet og tråden kan stenges.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det virket som et høyt tall, uansett er det mange færre av de nyere konsollene som har problemer. Virker som om Game Informer eller brukerne de spurte også har uheldig med servicen. Hvis det stemmer at Xbox 360 er den mest brukte konsollen, kan det også være noe av grunnen til alle feilene.

Lenke til kommentar
041204: Dette er 3.000 av 30.000.000++ Xbox 360'er, med andre ord under 0,0001% av markedet. Da kunne nok 100% av konsollene, enten det var 360, PS3, Wii eller DreamCast ha feil på alle sammen. Lite representativ stikkprøve, med andre ord.

 

La meg presisere at jeg skrev feil. Mente ikke 23.000.000 Xbox 360-er men 31.000.000. Uansett forsto jeg ikke sammenhengen. Hva mener du med at 100% av konsollene kan feil når spørreundersøkelsen er representativ for 0,0001% av eierne?

 

Jeg ville bare poengtere at en statistikk for 3000 av 30.000.000 Xbox 360 eiere ikke gir et komplett svar, men heller et langt mer upresists. Dette handler da om kildekritikk, da mye statistikk er løgn.

Lenke til kommentar

Poenget hans gikk vel ut på mer eller mindre det samme som det du sier tror jeg. Om de hadde hatt en undersøkelse med 3000 personer og alle disse 3000 personene kjøpte en Xbox 360 ved launch ville da undersøkelsen lydet noe lignende at det er 100% feilproduksjon på maskinen, noe som selvfølgelig ikke ville vært reellt.

 

Når det kommer til stoff som dette tar jeg alt som ikke kommer fra produsentene med en stor klype salt. Det er tross alt sjeldent (jeg vil påstå aldri) nettsteder har informasjon som dette som faktisk stemmer uten at det kommer fra leverandør. Ellers er det begrensede brukerundersøkelser som bl.a denne som regel ender opp misvisende.

 

Vi har alle sett karaktermanipuleringen barn med ønske om å være horer holder på med på sider som IMDB og Metacritics, og det er jo nok en faktor som må taes med i slike undersøkelser. Det er klart at sannsynligheten for å måtte sende inn maskinen sin grunnet feil er høyere hos Xbox 360 enn andre konsoller, men det er jo tydeligvis ikke noe som skremmer de fleste, da den selgernok som det er og ikke er på vei ut fra noen Coop Obs butikker (Hø.Hø)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...