Gå til innhold

Mer enn halvparten av alle Xbox 360er dør!


SirKratoS

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare poengtere at en statistikk for 3000 av 30.000.000 Xbox 360 eiere ikke gir et komplett svar, men heller et langt mer upresists. Dette handler da om kildekritikk, da mye statistikk er løgn.

Er helt enig med deg, men det kom visst ikke tydelig nok frem i innlegget mitt. Hvis en spør tre personer om de har hatt problemer med spillkonsoll Y, og alle svarer ja, så har den iforhold til den statistikken (som ikke er representativ) en feilprosent på 100. Lygende statistikk, for å si det med dine ord. :)

 

Poenget hans gikk vel ut på mer eller mindre det samme som det du sier tror jeg. Om de hadde hatt en undersøkelse med 3000 personer og alle disse 3000 personene kjøpte en Xbox 360 ved launch ville da undersøkelsen lydet noe lignende at det er 100% feilproduksjon på maskinen, noe som selvfølgelig ikke ville vært reellt.

Det er korrekt.

 

Når det kommer til stoff som dette tar jeg alt som ikke kommer fra produsentene med en stor klype salt. Det er tross alt sjeldent (jeg vil påstå aldri) nettsteder har informasjon som dette som faktisk stemmer uten at det kommer fra leverandør. Ellers er det begrensede brukerundersøkelser som bl.a denne som regel ender opp misvisende.

Sunn vane. Still skepsis til alt helt til du har det rett fra nyhetsopprinnelsens opprinnelse.

 

Vi har alle sett karaktermanipuleringen barn med ønske om å være horer holder på med på sider som IMDB og Metacritics, og det er jo nok en faktor som må taes med i slike undersøkelser. Det er klart at sannsynligheten for å måtte sende inn maskinen sin grunnet feil er høyere hos Xbox 360 enn andre konsoller, men det er jo tydeligvis ikke noe som skremmer de fleste, da den selgernok som det er og ikke er på vei ut fra noen Coop Obs butikker (Hø.Hø)

En faktor vi også må ta med (som drugiS har nevnt tidligere) er at Xbox 360 blir brukt mer enn de konkurrerende plattformene, så er det plutselig hakket mer rimelig. Du har, med andre ord, rett igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget hans gikk vel ut på mer eller mindre det samme som det du sier tror jeg.

 

Jeg tolket innlegget til Laland som om han påpekte og var i mot noe jeg skrev. Innlegget ditt, Lakus, er hva jeg har prøvd å konstatere med de foregående innleggene mine. Statistikk som dette gir ikke faktisk fakta og heller ikke et upartisk svar.

 

Er helt enig med deg, men det kom visst ikke tydelig nok frem i innlegget mitt. Hvis en spør tre personer om de har hatt problemer med spillkonsoll Y, og alle svarer ja, så har den iforhold til den statistikken (som ikke er representativ) en feilprosent på 100. Lygende statistikk, for å si det med dine ord. smile.gif

 

Tror nok dette dreier seg om en liten misforståelse fra begge sider, ja. Problem solved. :)

Endret av 41204
Lenke til kommentar

har hatt rrod 2 ganger på snart fire år noe som selvsagt ikke er bra.Det finnes de som har vært mer uheldige og også de som har sluppet unna.Men når jeg tenker tilbake er det kun min N64 som har vært trofast og aldri streiket.PS1 og PS2 maskinene jeg hadde tok kvelden de også,og jeg vil påstå at det var ikke noen sjeldenhet den gangen heller.3 ps1 og 2-3 ps2 har gått dukken opp igjennom årene,holdt på å glemme den gamle xboxen min,den er ikke helt 100% lenger men det gjør ikke noe,blir nok ikke tatt i bruk igjen.Sist jeg levert 360 min til rep. kostet det meg kr0 samme som første gang og det tok ca 1 uke før jeg fikk tilbake en maskin.Så konsollene var ikke så bra før heller,eller er det kun meg som har vært utrolig uheldig???

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke satt meg inn i denne undersøkelsen, men dersom det er slik at hvem som helst kan stemme anonymt på nettet,skulle det ikke forundre meg om det er mange playstation fjortiser med tastekløe som har hatt en fiktiv xbox med rrod..

 

Men samme faen.. Spill og vær glad :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg kaster PS3er ut av vinduet for å få opp failure raten. 1 xbox død siden lanuch, det regner jeg med slik som jeg blod gamer. JEg stiller spm. ved hvordan man behandler konsollen sin når man får så mange til å dø. Alle bare whiner men hvis man er så jævli negativ og grinete så får man drite i å kjøpe nye ting og vente noen år slik at alt er trygt og godt!

 

PS: Jeg skal lage en tråd : " Over halvparten av alle PS3 eiere er homser!". For det er greit :)

Lenke til kommentar
Du har hatt to 360, den ene har streiket. Noe som vill si 50%.

 

Jeg har 1 ps3 som har vært flere ganger på service og den blir betydlig mindre brukt enn 360 så for morro skyld hvilken prosentandel vill du gi på damage kontroll på PS3.

 

Når dette er sagt så er sånne undersøkelser som denne diskusjonen baserer seg på ikke noe annet med hensikt med å skape flamewars mellom konkurentene. Kun offisielle tall som gjelder men tingenes tilstand får man aldri egentlig vite for så vidt meg bekjent så gir Sony aldri ut tall på hvor mange PS3 som tar kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke gå god for denne undersøkelsen. Prøvde å få lest den, men GI er print only. Det var forresten neste 5000 respondenter til denne undersøkelsen (ikke at det spiller så stor rolle). Men den kan ikke stikkes under en stol at veldig mange har opplevd problemer med sin X360. Flere enn for både Nintendo og Sony. Dette bildet blir ikke noe bedre av at MS ikke publiserer tall for dette.

 

Det blir også litt naivt å anta at det bare er Sony-fanboys som driver opp skadestatistikken. Det finnes da vitterlig også MS-fanboys. Og de kan ha løyet om egne maskiner, og Sony sine. Undersøkelsen sier forresten at det er kun under 4 % som sier de aldri ville ha kjøpt en ny xbox hvis den de hadde feilet. Dette tyder ikke på fanboys. Men men, dette er heller ikke så viktig.

 

Når det gjelder reparasjonstiden, blir GI publisert i USA og det kan hende de fleste svarene er herfra. Men de virker lange i forhold til situasjonen her i Norge.

 

Det som jeg synes er litt trist er at MS knapt får noe kritikk for kvaliteten på hardwaren i denne tråden. Xbox har mange gode kvaliteter, ingen tvil om det, men man må da være ærlig nok til å inrømme at MS har gjort en feil på et punkt. Jeg mener, hva slags signal sender vi til MS når de skal lage x720? Ikke så farlig om dere ikke er så nøye på kvaliteten på maskinen. Gi X360 skryt der den fortjener det, og pepper der det er på sin plass.

 

Og for ordens skyld: Jeg har hatt en X360 Elite i nesten et halvt år som det ikke har vært noen problemer med. Jeg er veldig fornøyd med den og spillene jeg har kjøpt.

 

edit: har en Elite

Endret av Foucault
Lenke til kommentar

Har hatt tre Xboxer, to av dem har fått RROD. Den ene under en tung maraton (7-8 timer dagen i flere dager) og den andre.. vel, hvordan den fikk det vet jeg ikke - jeg lånte den ut når den fikk det. Det er ingen tvil om at MS har hatt altfor mye hastverk med Xbox 360, og kombinert med det at det er den mest brukte plattformen sier det etterhvert sitt. Jeg forventer at nestegenerasjons Xbox blir den mest stabile og feilfrie konsollen - noen sinne. MS må fikse det Xbox 360 har gjort med deres kvalitetspreg. Det vi klager på er vel mer hvordan denne statistikken blir påstått representativ, når den (mest sannsynlig) ikke er det.

Lenke til kommentar

Ja, som oftest klager man på undersøkelser som gir et resultat man ikke liker, enten det er Wii, X360 eller PS3. De fleste som klager har ikke noen utdanning innen statistikk. De har ikke lest undersøkelsen i detalj heller. Men gud bedre, er den gjennomført på nettet er plutselig alle en ekspert.

 

Det er ikke slik at en undersøkelse gjennomført over nettet automatisk ikke er gyldig (valid) eller unøyaktig (reliabel). Har man latt hvem som helst svare gjennom en hjemmeside, så er ikke det bra. Har man derimot gjennomført en undersøkelse der man har sendt ut 5.000 eposter til utvalgte respondenter kan dette være veldig representativt. I Norge utfører man valgmålinger med rundt 1.000 respondenter og bommer kun med noen %. Jeg vet ikke hva som er tilfellet i denne undersøkelsen.

 

5.000 respondenter er nok til å vurdere et ja/nei spørsmål ganske nøyaktig. Selv om det er 30.000.000+ Xboxer der ute.

 

Men intill vi vet det, så kan vi heller diskutere saken. Selv ble jeg overrasket at det var så mange som over 10 % av alle PS3 som ble ødelagt, om dette stemmer. ;)

 

En annen ting man kan lure på er at salgstallene til X360 er oppblåste ved at noen kan ha kjøpt to konsoller fordi den ene ble ødelagt. Hva er tallene for antallet registerte i XboxLive?

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig sant at det går begge veier. Statistikk kan tolkes som gyldig eller ugyldig, og havner oftest i den kategorien som en selv ønsker den skal falle i. Men å si at det er feil på over halvparten av alle 360'ene alene gjør statistikken veldig vanskelig å tolke som gyldig. Wikipedia sier det er 17 millioner Live medlemmer per 6. Januar 2009.

Lenke til kommentar
Du ser alltig noen som skriver at xboxen har streiket men over 50% er overdrevet spør du meg. Jeg har 2 xboxer og bare en har streiket og den fikk jeg til bake på 9 dager (om jeg husker riktig)

Hah. Nice.

 

Du har hatt to 360, den ene har streiket. Noe som vill si 50%.

Av alle jeg kjenner som har xbox er jeg eneste som har hatt problemer med rrod. Probleme ditt er det samme som de som har hatt undesøkelsen, Du tar alt for få folk (xboxer) med i testen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått RROD, men har allikevel sendt Xboxen på reparasjon én gang. Det tok rundt en måned, om jeg ikke husker veldig feil. Den var det ingenting galt med.

 

Akkurat den episoden er det eneste eksempelet jeg har hvor Xboxen (eller Microsoft) har sviktet på den måten. Ellers har jeg ikke hatt noe problemer. Kan være fordi jeg ikke bruker den så mye (kjøper multiplattform til PS3), ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

For min del har problemet med kaputt AV-utgang vært større enn RRoD. Bildet forsvinner, men lyden er der fortsatt. Kan ha noe med at jeg spiller over gjennomsnittlig mye og at dette er snakk om slitedeler som etterhvert blir ødelagte. Problemet har oppstått to ganger, horav den ene Xbox 360-en min er sendt på reperasjon nå. Foretrekker heller det over Red Ring of Death. Når jeg har fått en kaputt AV-utgang får jeg en ny Xbox 360 i steden for å få den reparert. Får bare håpe jeg ikke får en 2006 modell de har som utleveringsvare som får RRoD etter et år som den forrige jeg fikk.

Lenke til kommentar
Neeeeeeeeei, xboxen fikk rrod i går! Etter ca. tre og et halvt år uten noen særlig problemer (unntatt en del kræsjing i sommer)! Antakelig en følge av at jeg endelig klarte alle extreme tracks i Trials HD. :huh:

 

Jaja, da har jeg en unnskyldning for å kjøpe meg en elite. :whistle:

hehe,tenkte det samme selv at når jeg får rrod neste gang(2 år siden sist) skal jeg spandere på meg en elite.

Lenke til kommentar
Neeeeeeeeei, xboxen fikk rrod i går! Etter ca. tre og et halvt år uten noen særlig problemer (unntatt en del kræsjing i sommer)! Antakelig en følge av at jeg endelig klarte alle extreme tracks i Trials HD. :huh:

 

Jaja, da har jeg en unnskyldning for å kjøpe meg en elite. :whistle:

hehe,tenkte det samme selv at når jeg får rrod neste gang(2 år siden sist) skal jeg spandere på meg en elite.

 

Dro og kjøpte i dag... :p

 

2695kr på Elkjøp. Ikke så aller verst pris og sykt digg med "stoooor" harddisk. Må bare få skaffet sånn overføringskabel nå, så er jeg skikkelig back in business.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...