Gå til innhold

røyking


Anbefalte innlegg

Fikser ikke sutrete røykere.. "Hæ!? Får jeg ikke lov til å forpeste alle andres luft og lunger med MIN idiotiske uvane? Jævla nazi-land, ass!"

 

Tror det mer går på at man blir hundset med bare man fyrer opp en sigg. Hva forventer man at en røyker skal gjøre eks. på skolen? Dra hele veien hjem til hybelen for å røyke?

 

Stikke på røykehjørnet? Eller de også blitt ulovlig? (En stund siden jeg gikk på VGS, hvis det er det det er snakk om)

 

Jeg tenker først og fremst på f.eks. røykere som høres ut som grinete Frp'ere bare fordi de ikke kan røyke akkurat hvor de vil, når de vil. Som synes det er "alle andre" som er kjipe og smålige når de ikke vil sitte i et gasskammer når de spiser ute/tar seg en øl, som synes det er mer riktig at folk med f.eks. luftsveisproblemer og røykallergi skal holde seg hjemme, enn at de må stikke utafor for å suge på kreftpinnen sin. Jeg sparer sympatien min til folk som fortjener den. Når noen kvalifiserer seg til sutrete røyker eller ev. en ikke-røyker som sutrer bare for å sutre, det kommer vel an på situasjonen..

 

 

Kunne egentlig ikke sagt det bedre selv. Men ikke-røykere har all rett til å sutre. Røykere som sutrer over at de ikke får lov til å ødelegge seg selv samt de stakkarene rundt som kan være så uheldig å puste inn denne dritten kan ikke ha noe vett i skallen sin. Røykere irriterer meg så grenseløst at det er på randen til provoserende.

 

No offense mot dere røykere, men dere fortjener virkelig å bli hundset med. Greit at dere vil øke risikoen for å få kreft, kols, få dårligere utholdenhet og korte ned levetiden deres, men det betyr ikke at dere skal få ta med dere alle andre i samme slengen. Penn & Teller's Bullshit episode om passiv røyking er utdatert, da det etter denne episoden finnes mer enn nok grunnlag for å kunne med 100% sikkerhet si at passiv røyking er farlig og et stort onde. Skam dere alle sammen! Skam dere skikkelig! Det lukter vondt av dere også, og det fins lite som er like frastøtende som en røyker.

 

Og jo, man har også rett til å "klikke" om en røyker blåser røyk i din retning. Først og fremst er det frekt og respektløst, for det andre går det utover helsa til den som puster det inn. Om en røyker hadde gjort det mot meg, så MacGyver hjelpe han altså! Blir hissig bare av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No offense mot dere røykere, men dere fortjener virkelig å bli hundset med

 

Skal folk få bli hundset pga personlige valg?

Vi velger jo å røyke for vår egen velvære/snarere død, ikke for å plage andre, så jeg skjønner virkelig ikke alt hatet mot den generelle røyker.

 

Skam dere alle sammen! Skam dere skikkelig! Det lukter vondt av dere også, og det fins lite som er like frastøtende som en røyker.

 

Tull, det lukter ille av folk som røyker og tilfeldigvis har dårlig hygiene.

Folk som kun røyker utendørs og er påpasselig med å fjerne røyklukt før man går ut lukter ikke, dette vet jeg selv da det er viktig for meg at mine få ikke-røykende venner ikke føler seg uvel rundt meg.

Jeg skammer meg kanskje fordi at jeg er avhengig av et narkotisk stoff, men jeg skammer meg ikke pga andres stereotyper.

 

Og jo, man har også rett til å "klikke" om en røyker blåser røyk i din retning. Først og fremst er det frekt og respektløst,

 

Det er fort gjort å blåse røyk til siden av seg, også kommer det plutselig en spaserende forbi deg bakfra, og da er det lite man kan få gjort annet enn å bli flau.

Det går også an å kommentere røykingen, hvis folk er flinkere til å si fra til røykere i en måte allà: "Unnskyld, men røyken din er sjenerende, kunne du tenke deg å bare vende deg bort fra meg når du røyker/puster ut?", ikke alle røykere er aggressive hensynsløse drittfolk.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Det var voldsomt som helse-fanatikerne skulle reagere på å måtte puste inn litt røyk mens de er ute. Skulle tro livene deres ble ødelagt av å gå forbi en røyker på gaten. Utrolig hvor mye folk bekymrer seg for ubetydelige ting.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar

Min forrige post kunne kanskje fremstå som et par hakk mer nazi enn ment.

 

Folk må gjerne røyke for min del, men jeg setter ikke pris på å få røyken i ansiktet. Jeg er ingen helsefanatiker, jeg bare liker ikke røyklukt i klærne eller å puste inn røyklukt. Som Eplefe sier så er det nok dritt i lufta fra før.

Lenke til kommentar

Vel, nå vet ikke jeg hvilke røykere som er så teite at de sitter/står og blåser røyk på andre mennesker, for det er faktisk forferdelig uhøflig og hensynsløst. Litt hensyn tar man jo uansett, det er normal folkeskikk. Men det er ikke så gøy å bli utsatt for en heksejakt fordi man røyker. Jeg har opplevd at jeg har gått ut av busskuret i regnet med paraplyen min og tent meg en røyk og fått et stygt blikk og en frekk kommentar av en som sto inne i busskuret fordi jeg røykte så hun kunne se det.

Lenke til kommentar
Vel, nå vet ikke jeg hvilke røykere som er så teite at de sitter/står og blåser røyk på andre mennesker, for det er faktisk forferdelig uhøflig og hensynsløst. Litt hensyn tar man jo uansett, det er normal folkeskikk. Men det er ikke så gøy å bli utsatt for en heksejakt fordi man røyker. Jeg har opplevd at jeg har gått ut av busskuret i regnet med paraplyen min og tent meg en røyk og fått et stygt blikk og en frekk kommentar av en som sto inne i busskuret fordi jeg røykte så hun kunne se det.

 

Nettopp.

Bare fordi man røyker så betyr det ikke at man er hensynsløs ovenfor andre, og noen burde også prøve å se det fra røykernes sted da det er tilfeller av folk som ikke er fornøyde uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar

Jeg verken liker eller hater det.

Eneste som er er at jeg får veldig vondt i hodet når det er mange rundt meg som røyker.

Det er jo på en måte et valg man har tatt selv, så da burde man respektere andres valg om å ikke røyke også.

Helt greit for meg om andre vil ødelegge lungene sine, bare det ikke går uttover mine.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For meg så er det helt greit at folk røyker, men når de ikke klarer å passe på å stå litt unna folk som ikke røyker blir jeg passe irritert. Jeg har selv astma og merker fort at luftrøret blir tettere, får vondt i hodet og blir kvalm.

 

Klart at det er helseskadelig å bo i en storby når det er så mye eksos, men i en sigarett er det andre giftstoffer enn det er i eksosen fra en vanlig personbil. Så røyk og eksos bør ikke bli sammenlignet!

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Folk som står ute og klager på røykere er stokk dum, stor verden mye plass. Flytt deg hvis du ikkje liker det. Greit nok at vi er blitt jaget ut i kulden for å stå utenfor og glo inn i varmen når vi skal røyke.

 

Men eg er lite intresert i en tulling som kremter og ser stygt på meg mens eg er ute og røyker. Den lille friheten eg har igjen skal eg bruke. Og hvis en eller annen tulling mener det er så fælt for han pent flytte seg.

Endret av Cut From Stone
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke noe problem med at folk røyker, og forstår at de trenger å ta en røyk i offentligheten. Allikevel syntes jeg det er veldig irriterende og ikke minst ekkelt å stå på bussholdeplassen med en røyker ved siden av meg.

 

I tillegg så står alltid disse røykerne midt i flokken og tett oppi meg, istedenfor å tenke at sikkert ikke alle liker røykingen, og heller trekker seg litt unna.

Hender ofte at røyklukten fra røykere ved bussholdeplassen setter seg i klærne, og dette er utrolig irriterende i tillegg til at jeg lukter røyk og folk tror jeg har røykt.

Lenke til kommentar

Folk som står ute og klager på røykere er stokk dum, stor verden mye plass. Flytt deg hvis du ikkje liker det. Greit nok at vi er blitt jaget ut i kulden for å stå utenfor og glo inn i varmen når vi skal røyke.

 

Men siden det faktisk er du som har tatt valget (å røyke) så er det kanskje du som burde flytte deg litt?

Lenke til kommentar

Jeg er en snuser. Har igrunn alltid syns det var greit med røyking, vokste opp i et røykfult hus for å si det mildt. Men de senere år har det faktisk begynt å sjenere meg en del, kanskje på grunn av at jeg flyttet for meg selv og ut fra røyklukta at når jeg nå kommer til folk som røyker eller folk røyker rundt meg så er jeg ikke vandt til det lengre. Jeg syns alle restriksjonene rundt røyking er vel på sin plass, er herlig å kunne komme hjem fra byn uten å stinke 10 sorter røykt.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke alle sammen bare begynner å snuse :) General Ekstra Sterk ftw

Lenke til kommentar

Jeg lever etter en enkel filosofi: tråkker man i dritt og liker det, så er det vel og bra, men man trekker ikke ufrivillige ned i dritten sammen med seg.

 

Moralen er selvfølgelig at røykere kan røyke til hjertet spretter ut for min del, så lenge de holder skiten unna meg som har tatt et klart standpunkt og sagt nei til kreft på pinne. Røyker man ved inngangen til et bygg det er naturlig at folk går ut og inn av, kan man flytte seg, for å ikke trekke ikke-røykere ned i overnevnte dritt. Alias "vær grei, vis respekt, så går ting fint". :)

Lenke til kommentar

Jeg lever etter en enkel filosofi: tråkker man i dritt og liker det, så er det vel og bra, men man trekker ikke ufrivillige ned i dritten sammen med seg.

 

Moralen er selvfølgelig at røykere kan røyke til hjertet spretter ut for min del, så lenge de holder skiten unna meg som har tatt et klart standpunkt og sagt nei til kreft på pinne. Røyker man ved inngangen til et bygg det er naturlig at folk går ut og inn av, kan man flytte seg, for å ikke trekke ikke-røykere ned i overnevnte dritt. Alias "vær grei, vis respekt, så går ting fint". :)

 

Dæven denne var episk!!!

Støtter deg fullt ut her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...