Gå til innhold

Er den gode historie død? EDIT: Av en FFVII fanboy


Anbefalte innlegg

Det har vel knapt nok vært gitt ut et JRPG-spill som ikke har en historie proppet med klisjeer. FF7 faller greit inn i denne kategorien også, synes jeg, selv om det er en av de bedre historiene om man sammenligner med andre spill i denne kategorien, men det sier mest om de andre spillene, enn FF7, synes jeg. Er også veldig uenig i at karakterene er enestående. Tror mange sitter igjen med et slikt inntrykk fordi de fleste karakterene i JRPG-spill er ufattelig irriterende....

 

Historien i FF7 er ekstremt oppskrytt i mine øyne, men om man liker slike historier, så skjønner jeg godt at mange synes det er helt fantastisk. Jeg liker forøvrig JRPG selv, for de er morsomme nok i små doser, og har hatt mange fine timer med FF7.

 

"Dessverre" så kommer de ikke i nærheten av historiene til mange adventurespill, og også noen av Biowares rollespill.

 

Om man tar utgangspunkt i Broken Sword - The Shadow Of The Templars derimot... så kanskje jeg kunne vært enig. :whistle: Synes uansett det fremdeles dukker opp spill med jevne mellomrom som leverer solide historier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den ble kansellert og the witcher 2 vil komme til alle formater:)

 

Ser mange har skrevet det og vet ikke hva slags respons du har hatt her inne kris.

Men Metal Gear Solid sagaen er noe som burde både ses, høres, spilles og oppleves.

Det er uten tvil noe av det nydeligste lagd innenfor spill verdenen, dog spesielt orginalen

og Metal gear solid 4, siste spillet i serien. Vet ikke hva slags konsoll du har, men Metal gear solid 1 kommer snart på psn, så anbefaler deg å prøve hvis du har en ps3.

Lenke til kommentar
Har du spilt gjennom Planescape: Torment ?

 

 

Enig med denne. Spillet er ikke nytt, men Planescape Torment har i allefall en dyp og god historie som kommer til å fenge deg i timesvis. Eneste minuset er at det er tidvis vanskelig å finne det til salgs i dag..

Lenke til kommentar
The Witcher har en jævlig bra historie syntes jeg. Beste av de nyere rpg jeg har spilt (personlig mening er at det er noen hakk bedre enn mass effect).

 

Slår meg på The Witcher, det har fått meg til å heve standarden min for hva historie og karakterer gjelder på RPG. Og ca alle blekner opp mot det.

 

Har aldri satt meg inn i FF7, kun sett filmene som gjør narr av det + sett bilder av gunblade'n... :p

Lenke til kommentar

Jeg har også spillt ToV i 42 timer. Og ja det er et glimrende spill. historien er ikke den mest imponerende, men karakterene er virkelig bra laget. Det er virkelig et spill der en bryr seg om karakterene. Main charen der er noe av det bedre jeg har sett på lenge i et JRPG. Vigilante ftw :D

 

ghaudan:

gunblade er i ff8 :p

Lenke til kommentar
For å pirke litt, så er det Buster Sword ^_^

 

Og har du aldri prøvd FF VII Ghaundan, så syns jeg absolutt du burde prøve det.

 

Tviler på jeg vil like det, med mindre karakterene ikke er like flate og irriterende som i andre JRPG's jeg har rørt borti. Om de ikke er det så kan det godt hende jeg prøver meg.

Lenke til kommentar

Det største problemet med ff7 i dag er grafikken. Spillet har ikke vokst særlig godt med dagens teknologi. Mens gamle SNES spill og andre 2d spill kan ver ganske greie å spille til og med i dag er ff7 direkte grusomt å se på. Har selv fått 4 kompisser til å prøve seg på ff7 og ingen kom lenger enn ut midgar.

Lenke til kommentar
Det største problemet med ff7 i dag er grafikken. Spillet har ikke vokst særlig godt med dagens teknologi. Mens gamle SNES spill og andre 2d spill kan ver ganske greie å spille til og med i dag er ff7 direkte grusomt å se på. Har selv fått 4 kompisser til å prøve seg på ff7 og ingen kom lenger enn ut midgar.

 

Jeg spilte gjennom det på nytt i fjor og jeg må si jeg ble rørt av grafikken. Javisst er den et par og tredve hakk under dagens standard, men FF VII var mitt første virkelig store spill og jeg var ikke eldre enn at jeg naivt lot meg lure med i eventyr jeg ble fortalt, men jeg syns den holder seg meget godt fordi den er i mine øyne ganske stilistisk.

 

Jeg gleder meg til å prøve The Witcher, men jeg kan ikke tenke meg at jeg lar meg rive med på noen måte slik som med FF VII. Jeg har (desverre) blitt for sær og kresen og lar meg ikke rive med på samme måte lenger. Mass Effect var jo et godt spill, historien var ikke dårlig og det var ålreite karakterer men jeg ble ikke helt oppslukt. Er hakket for kritisk til å la meg forsvinne inn i en spillverden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...