Gå til innhold

Er den gode historie død? EDIT: Av en FFVII fanboy


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har spilt spillene fra Team ICO, så ville jeg anbefalt de til de. Er ikke så mye historie, men det er mangelen på historie som gjør spillene uforglemmelig.

 

Ser du er som meg, altså veldig glad i JRPGs. Da vil jeg anbefale et spill som heter Chrono Trigger. Fantastisk bra spill, utrolig god historie (satt med hjertet i halsen til tider) og nostalgisk feeling selv om du ikke har spilt det før. Det finnes til DS.

 

Et av få spill som nesten kan måle seg med Final Fantasy VII.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har spilt spillene fra Team ICO, så ville jeg anbefalt de til de. Er ikke så mye historie, men det er mangelen på historie som gjør spillene uforglemmelig.

 

Ser du er som meg, altså veldig glad i JRPGs. Da vil jeg anbefale et spill som heter Chrono Trigger. Fantastisk bra spill, utrolig god historie (satt med hjertet i halsen til tider) og nostalgisk feeling selv om du ikke har spilt det før. Det finnes til DS.

 

Et av få spill som nesten kan måle seg med Final Fantasy VII.

 

Er egentlig ikke så veldi fan av JRPG, men har hørt at Chrono Trigger vistnok skal være det kanskje aller beste spillet til SNES. Skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Chrono Trigger må du prøve om du kan, det er eit flott spel! :)

 

Har du spelt Half Life? Det er kanskje ikkje helt det du er ute etter, men eg vil påstå at dei har ei veldig god historie.

 

Har ikkje spelt FF7 sjølv, men har store planar om det no som det kjem på PSN, blir spennande å sjå kva alt dette dreier seg om.

Lenke til kommentar
Chrono Trigger må du prøve om du kan, det er eit flott spel! :)

 

Har du spelt Half Life? Det er kanskje ikkje helt det du er ute etter, men eg vil påstå at dei har ei veldig god historie.

 

Har ikkje spelt FF7 sjølv, men har store planar om det no som det kjem på PSN, blir spennande å sjå kva alt dette dreier seg om.

 

Om du ikkje har spilt FFVII, så for all del, ikke les posten. Den er full av spoilers, derav spoilerwarning i tittel... Men om du kan tåle litt utdatert grafikk, så er du garantert en opplevelse imo :)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er få (om noen) spill med en skikkelig god historie, synes ikke historien i FF7 er noe spesielt god heller, typisk japansk klisjeopplegg. Det er mye arbeid å lage en god historie, og begrepet blir brukt om for mange spill, mange spill har en god historie til spill å være, men det hadde vært ganske kjedelig om det feks var en bok.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så godt som alt fra BioWare har veldig god historie, du kan se på knights of the old republic og baldurs gate. De har også flere gode spill på vei der historie er i fokus som Dragon Age, Mass Effect 2 og Star Wars the old republic.

 

Har testa så og si alt fra BioWare. Ser fremtil Dragon Age, men bortsett fra Baldurs Gate(om ikke det bare var Black Isle) var det ingen som virkelig fanget meg. Jeg gikk rett og slett lei :p

 

AtW: Trodde det var FFVII som satte standaren for JRPG historier jeg? mulig jeg tar feil. Men mener på det var det første av sin type, og derfor har det fått den kultstatusen her.

Endret av Krissroed
Lenke til kommentar

Har ikke sett noen spill være i nærheten av det Square-Enix gjorde med Final Fantasy VII.

Jeg er ingen fan av japanske RPG overhodet, FFVII var det eneste og fremdeles det eneste jeg overhodet likte.

FFVIII var fengende men FFVII var spesielt, noe som kan bevises med at de måtte lage en film for å tilfredstille fansen. Selv 12-år etter, gjentar 12-år så er dette spillet gamle og unge spillere snakker om.

Er noe helt spesielt og jeg tviler vi får se noe lignende.

 

Bare ta Final Fantasy: Dissidia. Hvem er det de reklamerer mest for? Jo Sephiroth fra Final Fantasy VII. Han er en legende. Historien, karakterene ,musikken, spillbarheten var så grensesprengende med dette spillet i 1997.

Tikket inn over 100 timer med spillet her, dagens spill varer knapt 5 timer? :)

 

Bioware lager mye bra de også, men FFVII er noe helt eget. Untouchable :)

Syns det er morsomt at trådstarter skriver det samme som meg, ingen fan av japansk rpg i utgangspunktet men digget FFVII.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Med de kriteriene du bruker så er ikke FF7 veldig unik, men står da heller skulder til skulder med F.eks Mario, Sonic, Street fighter (opptil flere filmer, som om dette skulle være positivt på noen måte), om det engang, ettersom alle disse er en god del eldre enn final fantasy, og fortsatt omdiskuterte og ihjelspilt.

 

Ser ikke hva som gjør FF7 så annerledes fra disse, og flere.

Lenke til kommentar
Med de kriteriene du bruker så er ikke FF7 veldig unik, men står da heller skulder til skulder med F.eks Mario, Sonic, Street fighter (opptil flere filmer, som om dette skulle være positivt på noen måte), om det engang, ettersom alle disse er en god del eldre enn final fantasy, og fortsatt omdiskuterte og ihjelspilt.

 

Ser ikke hva som gjør FF7 så annerledes fra disse, og flere.

 

Mario og Street Fighter bringer ikke opp følelser hos folk. Det var en av de første spillene som ga oss en filmatisk historie om kjærlighet, krig, familie og ofring. Spillet hadde absolutt alt.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg har observert at flertallet har kjærlighet for det første FF spillet (7-10) som de spiller igjennom.

 

Midt første var IX, og jeg syntes da dette også var det beste. Selv om jeg også har spilt igjennom forløperne i ettertid.

 

En kompis av meg hadde VIII som første FF spill og syntes da dette er det beste etc.

 

Jeg tror årsaken er at selv om historien er forskjellig så finnes det også mange likheter. Dermed vil kun det første FF spillet føles unikt, mens alle som kommer etter vil sammenlignes med det første du spilte igjennom.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar

Uansett er ikke den gode historien død, men det kan være en stund mellom hver klassiker. For meg personlig er the witcher en sånn klassiker, så spill det hvis du ikke har prøvd det.

 

Ellers skal jeg si meg delvis enig i at det ikke har vært så mange spill siste årene med fantastiske historier, men men bra spill uansett :)

Lenke til kommentar
Mario og Street Fighter bringer ikke opp følelser hos folk.

 

Dette er det dummeste jeg har lest på gamerforumet. Men er greit å vite at du sitter med fasit på folks følelseskart. De uvaskede massene som liker de spillene er helt klart ikke følelsesmessig investert i titlene i det hele tatt. Godt å vite.

 

FF7 er fortsatt ikke unikt eller oppsiktsvekkende på noen av kriteriene du nevner, men om du er for trangsynt til å klare å se det, så skal ikke jeg prøve å overtale deg, det er tross alt mye mer underholdende å se deg fomle rundt i mørket av din egen ignoranse.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...