Gå til innhold

Borderlands - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

@Einride: ~600 damage!? Den jeg kjøpte i går har litt over 200.

 

@Ally: du har størst sjanse til å finne slike våpen i butikkene og de kommer gjerne ikke før andre gjennomspilling. De kan være rimelig dyre, så det lønner seg å selge alt du ikke har bruk for til en hver tid - på den måten får du også XP gjennom de "oppgavene" du kan se ved å gå inn på quest-menyen og trykke trekant/Y/mellomrom avhengig av hvilken platform du spiller på.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Einride: ~600 damage!? Den jeg kjøpte i går har litt over 200.

 

@Ally: du har størst sjanse til å finne slike våpen i butikkene og de kommer gjerne ikke før andre gjennomspilling. De kan være rimelig dyre, så det lønner seg å selge alt du ikke har bruk for til en hver tid - på den måten får du også XP gjennom de "oppgavene" du kan se ved å gå inn på quest-menyen og trykke trekant/Y/mellomrom avhengig av hvilken platform du spiller på.

 

Stemmer, ganske fornøyd med den. Minuset er berre to skudd i magasinet (som den forrige), men trenger stort sett ikkje meir enn to skudd. Var så vidt innom Old Haven i går, playthrough 2. Dei fleste mobs der ryker på to skudd frå revolveren. Ekstremt effektiv mot armor :)

 

@Ally: Eg har funne 5-6 forskjellige oransje våpen i vending machines i New Haven. Så det kan vere verdt å sjekke innom den når du er innom for å levere quests, kjøpe ammo, whatever :)

Lenke til kommentar

Ah, jeg får angst av å reloade, men det hjelper å ha en del poeng på Fast Hands-skillen til Mordechai.

 

@Ally: Som Einride sier, New Haven har en del bra. Det er i tillegg to våpenmaskiner der, men den ene er skjult bak en garasjeport og kun tilgjengelig av og til - jeg har enda ikke funnet ut hva som er kravet for at den skal være åpen, men når du ser den bør du virkelig sjekke innom. Maskinen står vis-a-vis sjappa til Marcus og på andre siden av veien av der det står to åpenmaskiner (den ene er ødelagt og har en planke på forsiden). Disse to maskinene står altså ved døra inn til Marcus.

 

Den som står ved det ene banditt-huset ved Middle of Nowhere bountyboard har også en del bra våpen til tider.

Lenke til kommentar

Hvor er det dere finne disse kraftige våpene?

 

Jeg klarte å finne en utrolig kraftig shotgun her en dag med 332 x 12 i damage, men klarte selvsagt å rote den bort i Zombie Island <_<

Det er tilfeldige drops, noen er svært heldige, men selv jeg som oftest uheldig å får søppel.

 

Fikk et skjold som regenerte liv på i løpet av få sekund, men hadde ikke mye skjold.

Lenke til kommentar

For våpen og lignende er det "Ransack" (ser ut som en skattekiste), som aktiviseres hver gang Mordechai eller Bloodwing dreper en fiende. Da er det en økt sjanse for å få ett ekstra item fra hver fiende man dreper i det tidsrommet skillen er aktiv (to-tre sekunder).

Mordechai har også "Swipe" som gjør at fiendene ved hvert Bloodwing-angrep (trenger altså ikke være drap) mister penger, ammunisjon og helseitems.

 

Jeg bruker nå en Hunter classmod som gir meg "+1 items dropped", og den samme classmoden gir meg også 5/5 på "Ransack" (100% drop item rate). Siden Bloodwing angriper 4 fiender per angrep, har 5/5 av på skillen som øker fart og skade gjort dreper han ca. 2-3 fiender i slengen, litt avhengig av typen. Med andre ord får jeg ett våpen og/eller granatmod/skjold fra annenhver fiende jeg dreper. Hver fiende legger også fra seg ca. 1000 kroner.

 

Begynte på Zombie Island idag, og etter en runde med zombiene i starten tjener jeg nå ca. 20k i penger og plukker opp 6-7 våpen samt grantmoder eller skjold.

Lenke til kommentar

Er så vidt jeg vet 3 ferdighetspoeng å hente hos Mad Moxxi. Litt av poenger er jo at du skal måtte velge hva slags karakter du har, eventuelt supplere med classmod for å spare litt poeng.

 

Jeg har for eksempel med min Mordechai helt valgt bort sniperferdighetene for å konsentrere meg om Bloodwing og generell våpenbehandling.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det Braaains-oppdraget? Har spilt gjennom Zombie Island nå og fullført alle oppdrag men ikke sett noe til det.

Du må finne zombie versjonen av TK Baha, han gir disse oppdragene. (Det er en rekke av dem) Han befinner seg i et hus i en av de to "armene" i sør-vest hjørnet av Hallow's end, husker ikke om det er den øverste eller nederste.. Hvis du kommer over beinet hans, får du også et oppdrag som bare går ut på å finne ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...