J@cob Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 Er det bare jeg som rett og slett elsker den musikken? Noen venner av meg mente den var helt forferdelig, men jeg står ved midt. Soundtracket på lvl 3 er uten tvil en høydare - Brettet der man møter motorsykkel folka som kaster granater. Skikkelig Kraftwerk feeling Uansett. Nok om SoR. Hva er deres favoritter? Hva slags musikk gir dere en instant-retro feeling, blandet med herlige innslag av barndomsrelatert nostalgia? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hvilket spill? Liker musikken i bionic commando: Rearmed, liker musikken i Duck tales, og den populære sangen til Mordi som jeg ikke husker (pop blitz elno), og en annen av han. Meste av dette er remixer da... Er ikke noe særlig til retromusikkfantast siden jeg ikke har spilt noe særlig til eldre spill, men det er dette jeg har likt å høre i alle fall... Endret 8. juni 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 Først og fremst Mega Man, særlig 1-4. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 Noen av mine retro-favoritter (Amiga & C64): Galway is God Face Another Day The Alibi Tristesse Liker musikken i bionic commando: Rearmed, liker musikken i Duck tales, og den populære sangen til Mordi som jeg ikke husker (pop blitz elno), og en annen av han. Meste av dette er remixer da... 'Plastic Pop' mener du. Lenke til kommentar
Gusj_InnleggNO Skrevet 8. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2009 For folk som har Spotify: speleliste Har lagd ei lita speleliste med musikk frå spill som eg har funne i programmet. Legg gjerne til bidrag. Legg merke til Year 200X som spelar retromusikk på instrument, blant anna frå Mega Man 2 og 3 og Duck Tales. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Sweet! Megaman er heftige greier! Varmer en kald sjel som føler at han får livskraften sin sugd ut gjennom rektum av en inkompotent lærer sitt diaboliske og særdeles lite pedagodiske sinn. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Transport Tycoon Deluxe musikken. Bare elsk. Lenke til kommentar
Ruiner Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 TTD og Mega Man 1-3 hadde noen legendariske låter til seg. Hører på de fremdeles til tider på mp3 format Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 Musikken i Golden Axe. EPIC! Vel.. det var epic på den tiden. Musikken i Settlers er også ganske fet. Lenke til kommentar
Jonnawest Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 Ducktales - Moon base theme ftw Legendarisk er den! Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2009 Act Raiser og Secret of Mana! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Tetris theme, så klart. Lenke til kommentar
Era_InnleggNO Skrevet 15. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2009 Super Metroid! <3 Lenke til kommentar
Cornugon Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 De melodiene jeg husker best fra spill, kommer nok alle fra Donkey Kong Country, som var mitt favorittspill når jeg var en bæsjunge. All musikken der var rett og slett herlig, spesielt King K. Rool-sangen. Kan egentlig ikke huske flere retrospillmusikk som satt seg fast i hjernen, bortsett fra Super Mario Bros.-theme. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Veldig mye bra musikk i DK serien ja. Her er en ganske bra oppsummering av snes ihvertfall: http://www.youtube.com/watch?v=BMqCQhF_1OU...feature=related Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Ducktales - Moon base theme ftw Legendarisk er den! Ja! Den vil jeg høre på nå altså... Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Parallax. Terra Cresta. Turrican 1 + 2. Wizball. Jo, her kan jeg ramse opp diverse klassikere fra 80- og 90-tallet. Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 All musikk fra spill selskapet Thalion var jo himmelsk. Kan enda huske amberstarm lion heart osv godt. http://thalion.exotica.org.uk/music/music.html Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Ducktales - The moon theme Chrono Trigger - Frog's Theme Lenke til kommentar
Håvard_InnleggNO Skrevet 22. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Monkey Island-introen: Elsker den låta! Endret 22. juni 2009 av Håvard 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå