Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Fantastiske nyheter :D Mandag kan ikke komme fort nok nå.

 

For de som skal følge live blog så blogger, ikke overraskende, Major Nelson fra showet til Microsoft.

Jeg skal hvertfall følge bloggen hans og en live stream.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen ny Xbox denne gangen - i hvertfall ikke en stasjonær konsoll. Når er det er sagt har jeg ikke troen på none håndholdt heller, men Zune tar seg vel av det. :)

 

Jeg gleder meg til å høre mer fra Halo 3:ODST: Håper vi får se gameplay-trailer, at det kan prøves på messen, mer info og en lanseringsdato hadde jammen ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Det blir ingen nye konsoller før om minst 2 år ennå.

 

vel, ubisoft jobber jo alt med spill til neste xbox, ps4 og neste nintendo sak, så tror ikke neste generasjonsskifte er så altfor lenge til. hva ms og sony vil forandre på neste maskin har jeg null ide om da denne generasjoen er mer enn bra nok, har mer tro på at det går over i håndholdt maskin. men håper de åpner opp for mer formater for streaming på 360.

Lenke til kommentar

De har 10% av utviklerne som jobber på neste generasjon ja. Tar ennå veldig lang tid før det blir noe av. Mange større utviklere har trolig komme like langt i planleggingen som Ubisoft, om ikke lengre. Til nå er dette nok mest teknologi og R&D, som spillmotorer o.l. Spillkonsepter ligger nok lengre fram i tid.

 

edit: Og en annen ting, spillutvikling vil ta lengre tid i neste generasjon. I dag tar det 2-4 år å lage et spill.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

For å bare legge til for det som allerede har blitt sagt:

 

Føler egentlig at vi ikke har sett det beste av av hva spillkonsollene av denne generasjonen har å by på enda, også for wii (dem sier wii er en del bedre teknisk sett enn den gamle xboxen, men jeg har ikke sett noe som kan bevise det enda). Derfor synes jeg det blir litt tidlig å snakke om neste generasjon konsoller.

 

At de vil forsøke seg på en håndholdt maskin er jo mulig, men om de vil lykkes er vel en annen ting. Kanskje de prøver seg på noe iphone greier med sin Zune.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Mine spådommer:

 

Perfect Dark blir lagt ut på XBLA samtidig som MS holder pressekonferanse

Dette er noe MS har gjort flere ganger før. På E3 for noen år siden kom Doom ut på XBLA. Jubelen i salen var stor da det ble annonsert. For å komme med noe tilsvarende stort om de skal gjøre dette i år også, tror jeg Perfect Dark er en ypperlig kandidat. Det er så godt som bekreftet at det er på vei, og vi har ikke hørt et fnugg om dato, akkurat som Doom i sin tid.

 

Alan Wake blir lansert før jul

På E3 for to år siden startet MS en trend jeg tror de vil fortsette med: De promoterte utelukkende (ved unntak av Resi 5) titler som ville bli sluppet samme året. Selv om jeg ikke tror de vil gjøre det like eksklusivt i år, tror jeg at alle titlene som får mest oppmerksomhet, er titler som dukker opp i butikker innen året er omme. Iogmed at Alan Wake er så godt som avklart å gjøre sin "debut" på E3 i år, tror jeg MS vil ha det salgbart når hypen fortsatt er fersk.

 

MGS kommer enda ikke til 360

MGS er en serie som 360-fans har sikla på siden tidenes morgen, og nye rykter dukker opp omtrent daglig. I en periode (omtrent når MS kjøpte opp alt av store spill-franchiser som fantes) hadde jeg ikke blitt overrasket om at MGS i det minste hadde blitt multiplatform. Men nå har det faktisk gått en stund siden MGS4 ble sluppet, og det virker for meg som at MS ikke prøver på å få klørne på serien. De innser nok at de leder løpet uten den serien, samtidig som jeg tipper at Sony har punget ut en gigantisk sum for å holde på ekslusiviteten, da dette er en av de få gjenværende franchisene som virkelig assosieres med PlayStation.

 

Rare kommer med en oppfølger til en av deres større serier

Dette er egentlig bare informert gjetting, da man ikke trenger en doktorgrad i markedsanalyse for å legge puslebitene sammen. Rare har ikke sluppet noe stort på en stund, de hintet ganske klart i Nuts & Bolts om kommende Rare-spill, samtidig som MS ikke har annonsert noen andre killer-app innen for Rare sine spillsjangre (adventure/platform/action) til julesalget.

 

Noe mer enn dette tør jeg ikke garantere.

Lenke til kommentar
De viste dobbelt opp med Halo på GDC (Halo Wars og Halo 3: ODST) og det gikk finfint. Har lurt lenge på hvordan det vil bli, så en trailer eller noen bilder hadde ikke vært en dum ting. :)

Halo Wars fortjener ikke Halo navnet engang.

 

Er begge disse spillene FPS spill? Med 2 forskjellige sjanger så skjønner jeg, men om begge er FPS kommer jeg både til å blande dem og mene det blir overkill. Men det er jo selvfølgelig min mening. Spar litt på kruttet MS. Kom heller med nye spillserier, eller noe annet spennende. Som Trico, Heavy Rain, GoW 3, MAG osv. Altså, variasjon.

Lenke til kommentar

Halo Wars fortjener ikke Halo navnet? Det er et godt spill som tilføyer mer til historien i Halo-universet. Halo Wars er såvisst godt nok for å bli kalt et Halo-spill; lett å lære, god multiplayer, grei singleplayer og utrolig mye informasjon om Halo-universet.

Lenke til kommentar

Lett å lære fordi det er simpel halvstrategi, multiplayer er sikkert gøy om det blir bedre balanse, men per i dag ser jeg at alle elsker å rushe og bli fort ferdig. Singelplayer var det jeg likte best med dette spillet, selv om jeg bare kom til chapter 10-11 (usikker). Så gjennom de seks første cutscenene på grunn av god kvalitet på filmene, resten skippet jeg da det ble totalt uinteressant og kjedelig. Føler jeg ikke trenger vite mer hva som skjedde før Halo 1,2,3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...