Gå til innhold

Førsteinntrykk: Runes of Magic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De faller alle inn i de vante rollene som tank, helbreder, nærkampsskadegjører og langdistanseskadegjører.

 

Hva FAEN skal dette bety? Ærlig talt, kan du med hånda på hjertet si at dette høres bra ut? :blink:

 

Haha .. Jeg er helt enig. Det høres så sykt dumt ut all denne fornorskingen. Noen ord kan bare ikke fornorskes. Hvis man kan si "helbreder", "nærkampsskadegjører" og "langdistanseskadegjører" (haaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha), så kan man vel ikke si "tank"? Best å finne på noe for det ordet også. Hva med skademottager? :lol:

Endret av Dekar
Lenke til kommentar
Best å finne på noe for det ordet også. Hva med skademottager? :lol:

 

Haha ja, værste er at jeg er overrasket over at "Tank" ble brukt. Jeg kan ærlig inrømme at jeg HATER fornorsking, blir bare flau av å lese det. Ellers er det en bra artikkel, men gud... Skulle tro det var norsk språkråd som driver denne siden iblant. :lol:

Lenke til kommentar
De faller alle inn i de vante rollene som tank, helbreder, nærkampsskadegjører og langdistanseskadegjører.

 

Hva FAEN skal dette bety? Ærlig talt, kan du med hånda på hjertet si at dette høres bra ut? :blink:

Det ser jo episk ut :lol:

Lenke til kommentar
De faller alle inn i de vante rollene som tank, helbreder, nærkampsskadegjører og langdistanseskadegjører.

 

Hva FAEN skal dette bety? Ærlig talt, kan du med hånda på hjertet si at dette høres bra ut? :blink:

 

Nå er det strengt tatt ikke noe som høres bra ut. Du kan se bra ut, eller du kan høres bra. :lol: Forøvrig synes jeg det er bra at man bruker norsk når man skriver for en norsk avis. Norwenglish virker rett og slett litt barnslig.

 

Spillet virker helt greit. Det som drar det litt opp av massen er vel strengt tatt bare at det er gratis. Og akkurat derfor vil det nok bli prøvd ved en anledning :D

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg det er bra at man bruker norsk når man skriver for en norsk avis. Norwenglish virker rett og slett litt barnslig.

 

Joda, sålenge man bruker eksisterende norske ord så er det helt greit, men å dikte opp sine egne virker noe krampeaktig spør du meg. Språket vårt er i ferd med å bli mer internasjonalt, og det er bare å akseptere. ;)

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg det er bra at man bruker norsk når man skriver for en norsk avis. Norwenglish virker rett og slett litt barnslig.

 

Joda, sålenge man bruker eksisterende norske ord så er det helt greit, men å dikte opp sine egne virker noe krampeaktig spør du meg. Språket vårt er i ferd med å bli mer internasjonalt, og det er bare å akseptere. ;)

Artikkelforfatter har jo ikke diktet opp egne ord. Han har tatt eksisterende norske ord og satt dem sammen, noe som er helt kurant. Det er dog kanskje litt uheldig at ordene blir vel lange, og litt rart at han har beholdt "tank". Hva med "kjøttvegg" for eksempel? :p

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg det er bra at man bruker norsk når man skriver for en norsk avis. Norwenglish virker rett og slett litt barnslig.

 

Joda, sålenge man bruker eksisterende norske ord så er det helt greit, men å dikte opp sine egne virker noe krampeaktig spør du meg. Språket vårt er i ferd med å bli mer internasjonalt, og det er bare å akseptere. ;)

 

Språket vårt er ikke særlig mer internasjonalt i dag enn for tyve år siden. At det er stadig flere som slurver og bruker ord som ikke finnes i språket vårt derimot kan nok godt hende. Dette er forsåvidt ikke noe problem til daglig, men jeg synes vi kan forvente at skribenter forholder seg til det språket de skriver, norsk i tilfelle gamer.no, og i minst mulig grad bruke ord som ikke finnes i ordboken.

 

Sette sammen eksisterende norske ord for å danne ord med nye meninger er ikke "å dikte opp egne ord", men en praksis som sikkert har eksistert like lenge som folk har hatt skriftspråk.

 

All honnør til artikkelforfatter for oppfinnsomhet :D

Lenke til kommentar

Spiller selv dette spillet og er mage/knight lvl 47/22. er med i en større guild og liker det kjempegodt, er på mange måte WoW light :p og de aller fleste spiller uten å bruke penger på diamanter, for det er faktisk full mulig å skaffe seg diamanter ellers, hvis man bare har ork til å farme litt instancer etter bra utstyr å selge :)

 

Samtidig lurer jeg litt på hvor lenge artikkelforfatter spillte, for ut i fra bildene ser det ut som du ga deg temmelig tidlig og kun fikk oppleve instancer som abbey, bloody gallery og windmill. spillet blir mye bedre senere etter disse, når man faktisk er mye mer avhengig av å jobbe i et lag og å ha en klar rollefordeling hvor alle må yte sitt beste skal laget nå målet. og det er jo nettopp dette som gjør sjangeren MMO så gøy som den er :)

 

spiller på Siochan serveren btw, og hvis noen starter kan de sende på meg ei melding ingame der, kaller meg samme som nicket her på forumet ;)

Endret av Bentein
Lenke til kommentar
De faller alle inn i de vante rollene som tank, helbreder, nærkampsskadegjører og langdistanseskadegjører.

 

Hva FAEN skal dette bety? Ærlig talt, kan du med hånda på hjertet si at dette høres bra ut? :blink:

Det ser jo episk ut :lol:

 

Enig, virker som om Gamer kommer med nye artige oversettelser hver gang, og det er alltid like artig å lese de!

Lenke til kommentar

Ser litt artig ut.

Jeg vet det blir en kort affære, men jeg laster det ned nå. Kanskje jeg klarer lvl 20/20 før jeg legger det fra meg?

 

Skal lese minst mulig om det, så får jeg heller bli overrasket :)

Rogue / Warrior eller Rogue / Knight ? :unsure:

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...