Gå til innhold

Mest gjennomført spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort og greit.. Half-Life 2. Stilig historie, fantastisk grafikk når det kom ut (med mods er den fortsatt imponerende), stemningsfull musikk, top-notch innlevelse av stemmeskuespillere og det absolutt med gjennomførte gameplayet jeg har vært borti, med herlige kontroller, Gravity Gun og ellers finfin variasjon av våpen. Veldig mange måter å takle det spillet på!

Lenke til kommentar

Half-life 2, of course er jo gennialt. Atmosfæren og gameplayet er jo suverent og enestående i spillverdenen så å si. Men jeg synes GTA-serien, altså da særlig de siste spillene har vært særdeles gjennomført bra, en fryd å spille? Det har jo så klart mye å gjøre med budskjettet da..... :D

Lenke til kommentar

Legend of Zelda: Ocarina of Time troner høyt der oppe. Grafikken var for sin tid noe av det beste som fantes. Her var det 3D-grafikk med flere polygoner, gjennomførte animasjoner, Cut-scenes generert av grafikkmotoren, en av tidenes mest engasjerende fantasy-verdener og kanskje den herligste musikken noensinne i et spill. Alt var perfekt med dette spillet. Man hadde action-sekvenser, gåteløsning og andre typer oppdrag. Man kunne fiske, delta i en dykkerkonkurranse, prøve seg på bueskytings-konkurranse, spille bombe-spillet med mer. Nintendo gjorde virkelig et solid arbeid med det siste spillet.

Lenke til kommentar

Jeg sier Final Fantasy 7. Lengden, alle detaljene, alle de små tingene, den gode musikken, de gode karakterene.

 

GTA-serien var suveren når San Andreas kom ut, et spill jeg også vil kalle tilnærmet perfekt, men med GTA 4 sviktet serien så brutalt at jeg ikke lenger har noen tillit. GTA 3 satte standarden for de neste GTA-spillene, og skal GTA 4 sette standarden fremover er jeg ferdig med den serien. Slett historie som i tillegg er for lang, håpløst kontrollsystem, kjedelig by man ikke en gang blir gitt noen grunn til å saumfare som tidligere spill... Lista er lang.

 

Half-Life 2 er også et spill jeg har finfine tanker om - god historie som bare har blitt bedre med episodene, herlig gameplay, gjenomført kvalitet med stemmearbeidet og det kan være blendene vakkert.

 

Edit: Silent Hill 2. Herlig stemning fra start til slutt, gameplay som la opp til skrekk og en historie som skapte og støttet det hele på en fantastisk måte.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Jeg sier Final Fantasy 7. Lengden, alle detaljene, alle de små tingene, den gode musikken, de gode karakterene.

 

GTA-serien var suveren når San Andreas kom ut, et spill jeg også vil kalle tilnærmet perfekt, men med GTA 4 sviktet serien så brutalt at jeg ikke lenger har noen tillit. GTA 3 satte standarden for de neste GTA-spillene, og skal GTA 4 sette standarden fremover er jeg ferdig med den serien. Slett historie som i tillegg er for lang, håpløst kontrollsystem, kjedelig by man ikke en gang blir gitt noen grunn til å saumfare som tidligere spill... Lista er lang.

 

Half-Life 2 er også et spill jeg har finfine tanker om - god historie som bare har blitt bedre med episodene, herlig gameplay, gjenomført kvalitet med stemmearbeidet og det kan være blendene vakkert.

 

Edit: Silent Hill 2. Herlig stemning fra start til slutt, gameplay som la opp til skrekk og en historie som skapte og støttet det hele på en fantastisk måte.

Jeg er enig i FF7 og HF her, esse. Men du kan da ikke mene at GTA 4 ikke er gjennomført? Jeg mener, det er jo et ganske annerledes spill enn San Andreas på mange måter, men det er mer fokus på historie og det hele er mer seriøst, poenget er at det er gjennomført BRA, men nesten helt fjernt fra San Andreas. Skuespillet, og den geniale regisseringen av cutscensa, livet i byen, manus og effekter... Jeg digga det jeg :mellow:

Lenke til kommentar

Nintendospilla er generelt sett veldig gjennomførte. Dem trenger ikke være dem beste spilla eller mest innholdsrike, men det er svært sjeldent at man finner bugs, glitcher, mangler, noe upassende, eller noe som ikke fungerer skikkelig i dem spilla. Man ser at dem fullførte alt dem hadde planer om fra starten av produksjonen liksom.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Skal ikke krangle på at Half-Life 2 er et gjennomført spill, og virkelig en av mine favoritter. Men jeg tror kanskje, siden du spør om det mest gjennomførte, at jeg vil sette Call of Duty 4 over Half-Life 2, COD4 har gjort nesten alt riktig. Ikke glem at når Half-Life 2 kom ut første gang, så var det uten multiplayer ;)

Jeg er enig med deg der ass. COD 4 var rett og slett komplett, det var skikkelig bra historiefortelling og skikkelig bra gameplay, for eksempel åpningsscenen der du blir henrettet er jo bare helt spikra fast til alt mulig :lol: Det var et gjennomført bra spill det, fy flate :D

Lenke til kommentar

Chrono trigger.

 

Fra Wiki....

 

Chrono Trigger ble utviklet av en gruppe som Square kalte «Drømmeteamet», som bestod av Hironobu Sakaguchi, Kazuhiko Aoki og komponist Nobuo Uematsu, kjent for sitt arbeid med Final Fantasy-serien, og Yuuji Horii og Akira Toriyama, utviklerne av Dragon Quest-serien. Masato Kato skrev det meste av handlingen, mens komponist Yasunori Mitsuda komponerte mesteparten av musikken i spillet før han ble syk og overlot oppgaven til Uematsu.

 

Tidenes RPG som brøt alle grenser på hva som var mulig å gjøre på Super Nintendo.

Frog (Glenn) er også en av de kulest karakterene jeg har vært borti.

 

Endret av chelatoth
Lenke til kommentar
Legend of Zelda: Ocarina of Time troner høyt der oppe. Grafikken var for sin tid noe av det beste som fantes. Her var det 3D-grafikk med flere polygoner, gjennomførte animasjoner, Cut-scenes generert av grafikkmotoren, en av tidenes mest engasjerende fantasy-verdener og kanskje den herligste musikken noensinne i et spill. Alt var perfekt med dette spillet. Man hadde action-sekvenser, gåteløsning og andre typer oppdrag. Man kunne fiske, delta i en dykkerkonkurranse, prøve seg på bueskytings-konkurranse, spille bombe-spillet med mer. Nintendo gjorde virkelig et solid arbeid med det siste spillet.

 

154millioner% enig med deg. Jeg lengter etter et spill av samme kvalitet som det. Jeg skal ærlig innrømme at jeg måtte bruke mye walkthought for å komme gjennom det, men allikavel, jeg elsket det - fra start til slutt.

Og du verden å langt det var! Haha, jeg husket jeg brukte en evighet på det, men jeg elsket det, og det er i en egen klasse. Musikker spesielt også.

Lenke til kommentar

Elder Scroll: Oblivion

Gikk en god stund før jeg fikk bra nok PC til å kunne spille dette, og når jeg først satt meg ned var det herlig. Helt fantastisk spill, absolutt alt i spillet, musikken, gameplay, grafikk, og uendelige muligheter. Beste med spillet er også at jeg synes alle føles så unike i den verdenen man er i der, dreper f.eks man en, vil man aldri se den personen igjen, man kan ta nøklene til personen og "ta over" huset hans.

 

Går lett på topplisten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...