Gå til innhold

RROD, Hva kan gjøres for å unngå dette?


Yozim

Anbefalte innlegg

Hei å hå alle sammen. Er TEMMELIG ny her inne, og for ikke så lenge siden gikk jeg til innkjøp av en XBOX 360 Pro. Jeg er PISSNERVØS for å få "den røde dødsringen" eller RROD på XBOX'n min. Er det noe spes jeg og andre med en sånn maskin kan gjøre for å unngå RROD? Er takknemlig for alle svar

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte jeg noen sa sjelden? :blink: Må vel være en spøk

Viss man har hatt maskin siden lansering da skal jeg si med 100% garanti at den kan ryke

Selv jeg er på min 4 360 på 4 år noe som er tragisk i motsetning til dem andre maskinene jeg har...

 

Og ja jeg har masse luft i mine åpne glasshylle og rører den ikke mens jeg gamer, den bare dør av seg selv...

Ja det er nok sjelden viss man kjøper 360 fra en nyere dato... ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Xbox 360 siden da den kom ut i 2005. Jeg har aldri fått RROD.

 

Mine råd:

-Gi den bra med pusterom(sier egentlig seg selv)

-Pass på å tørk av eventuelt støv.

 

Jeg vet ikke om det hjelper, men jeg bruker å dra ut strømledningen hver gang jeg vet jeg ikke kommer til å bruke den på en stund. Jeg kan også nevne at 360'en ligger horisontalt.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

RROD er desverre ikke så sjeldent som denne tråden har fått det til å virke. Første-generasjons 360'er har rundt 30% sjanse for å bryte sammen. MS har i ettertid gjort forbedringer på hardwaren som har gjort den langt mer stabil. Det er fortsatt en mulighet for at du vil få RROD, men den skal være langt mindre nå. Og hvis du skulle være så uheldig at du fikk RROD så kan det være verdt å vite at alle 360'er har 3 års garanti fra Microsoft.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at XBox 360 har vært plaget med feil som både RROD og E74. RROD er nå på vei ut, og antallet røde bokser er nå drastisk lavere enn bare for kort tid siden. E74 har også hatt sine minutter i rampelyset, men det er ikke noe jeg har observet som et ordentlig problem. Om trådstarter kunne tatt en titt bak på boksen sin og sett hva det står Xboxen bruker av Watt og Ampere kunne vi lettere sagt noe om hva sannsynligheten for RROD er, men om den er kjøpt nylig vil jeg tro sjansen er liten.

 

Men man kan alltids være uheldig.

Lenke til kommentar

Angående Red ring of false. Så har den prosenten gått drastisk ned med de nye konsollene, noe jeg har står av erfaring til selv. Så hold den litt åpent og tørk støv regelmessig, noe jeg anbefaler for alle konsoller, jeg er dog en av dem som har hatt mer problemer med Ps3 enn xbox 360.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar

Lite du kan gjøre for å unngå RROD. Det beste du kan gjøre er å passe på å ikke ha boksen i et innelåst skap etc som blir varmt. Det finnes vifter osv du kan kjøpe til den, men om det faktisk hjelper er en helt annen ting. Og som sagt så får du en ny en hvis uhellet er ute. Har hatt RROD en gang hvis du lurer.

 

edit: nei du får ikke en ny konsoll selvfølgelig, men det spiller jo ikke store rollen

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hvorfor så bekymret for å få RROD? Så lenge du ikke gjør noe aktivt for at den skal gå i stykker (kaste den i gulvet, hoppe på den, kjøre over med bil etc) så er dette helt og holdent MS sitt problem og det har de vært ganske så seriøse på. Du får en ny-overhalt Xbox eller en ny en i retur noen uker etter at du sender den fra deg. Dessuten er det såpass gode reklamasjonsrettigheter i Norge at det er sjelden no problem.

 

Det eneste kjipe er de 2-3 ukene du må vente på å få den tilbake fra rep. Alle roper ulv ulv og er livredde for RROD, men kan man se bort i fra noen uker uten konsoll så er det i realiteten ikke noe å bekymre seg over (tro meg, jeg har hatt en av mine til rep 4 ganger).

Lenke til kommentar
Hørte jeg noen sa sjelden? :blink: Må vel være en spøk

Viss man har hatt maskin siden lansering da skal jeg si med 100% garanti at den kan ryke

Selv jeg er på min 4 360 på 4 år noe som er tragisk i motsetning til dem andre maskinene jeg har...

 

Og ja jeg har masse luft i mine åpne glasshylle og rører den ikke mens jeg gamer, den bare dør av seg selv...

Ja det er nok sjelden viss man kjøper 360 fra en nyere dato... ;)

Du er sykt uheldig. Jeg har også hatt 360 siden starten, og ingen feil har forekommet. Og jeg er ikke akkurat flink til å støvsuge og tørke støv og sånt. Xboxen ligger, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...