Gå til innhold

Fallout: New Vegas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir jo litt annerledes, og byr på en litt annen spillopplevelse (f.eks. glede og rejoicing når man finner en vannkilde som ikke er radioaktiv, eller den kaktusfrukten du kan lage purified water av), men det er ikke superhardcore likevel. Jeg tror dog ikke jeg ville gått tilbake til å spille uten hardcore mode nå.

Lenke til kommentar

Jaja, får håpe amazon er kjapp med sendingen :) Mulig jeg legger inn noen mods fra starten av. Men ett spørsmål, er det mulig å få ett slags safehouse hvor man kan lagre ting man finner? Merket meg muligheten å lage skudd, men det krevde ganske mye forskjellig å lage og derfor kan det bli lite aktuelt å drasse rundt på alt til enhver tid.

 

Og er brotherhood of steel med? Hmmm...fikk lyst å spille Fallout Tactics plutselig.

Lenke til kommentar

Jaja, får håpe amazon er kjapp med sendingen :) Mulig jeg legger inn noen mods fra starten av. Men ett spørsmål, er det mulig å få ett slags safehouse hvor man kan lagre ting man finner? Merket meg muligheten å lage skudd, men det krevde ganske mye forskjellig å lage og derfor kan det bli lite aktuelt å drasse rundt på alt til enhver tid.

 

Og er brotherhood of steel med? Hmmm...fikk lyst å spille Fallout Tactics plutselig.

 

ja BoS er med :)

Lenke til kommentar

Det går fint. Gjem de i et forlatt hus, det pleier jeg.

 

Fantastisk! Skal se om jeg ikke finner meg ett sentralt lite hus, kanskje helst med arbeidsbenk eller lignende i nærheten og flytte inn :)

 

Gleder meg allerede, eneste problemet er å lage en karakter jeg virkelig elsker. Må kanskje ha litt strenght om jeg skal gå hardcore pga at ammunisjon veier noe.

Lenke til kommentar

Hmm, der var nok ett par jeg skal installere fra starten ja. Men den som gjør spillet mer lystig og lyst tror jeg jeg står over, er en stor del av settingen for min del.

 

Med modden blir det desto mørkere og skumlere om natten :). Grafikken er jo feil orginalt i forhold til settingen , det er godt over 200 år siden 3.verdenskrig og himmelen har selvsagt klarnet litt opp, mennesket lever ikke lenger i tåka men er på vei tilbake til siviliserte former.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at 1-1 (Vekt/verdi) items ikke blir så aktuelt å drasse rundt på ;p

 

Men er det noen som har noen starting tips? Har som sagt kun lasted ned og testet intro oppdragene, likte veldig godt at man kunne gå rundt og prate med alle for å få hjelp til å slå tilbake gjengen. Er vel noen dager til collectors er her, men er kjekt å være forberedt ;)

 

Så langt har jeg tanker om guns, survival og litt usikker på siste. Kanskje stealth?

Lenke til kommentar

Noe sier meg at 1-1 (Vekt/verdi) items ikke blir så aktuelt å drasse rundt på ;p

 

Men er det noen som har noen starting tips? Har som sagt kun lasted ned og testet intro oppdragene, likte veldig godt at man kunne gå rundt og prate med alle for å få hjelp til å slå tilbake gjengen. Er vel noen dager til collectors er her, men er kjekt å være forberedt ;)

 

Så langt har jeg tanker om guns, survival og litt usikker på siste. Kanskje stealth?

 

Anbefaler sterkt og putte en del inn i "speech" hvis du er interesert i litt annet enn og skyte alt du ser :p

 

Jeg har 100 points i 3 skills for øyeblikket og det er Science, Lockpicking og Speech :)

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Så langt har jeg tanker om guns, survival og litt usikker på siste. Kanskje stealth?

 

Siden jeg var usikker på hvor vanskelig Hardcore kom til å bli, gikk jeg for det jeg oppfatter som en nokså vanntett kombinasjon av skills i alle Fallout-spillene, isometrisk som 3d: (Small) Guns, Sneak og Lockpick.

 

Nå har jeg vært travelt opptatt med å være flittig student og sånn de siste dagene, så ingen spilling, men jeg var nesten level 20 da jeg ga meg på søndag, og angret da fremdeles ikke på valget. Eneste ankepunktet er kanskje Sneak, som ofte er mindre essensielt enn i f.eks. Fallout 3, fordi man her har muligheten til å smekke på seg en forkledning og dermed omgå hele problemstillingen i de tilfellene hvor det er snakk om å komme seg inn steder eller forbi folk. Det gjelder selvsagt bare med mennesker, og i settinger hvor de identifiserer hverandre basert på uniform - du kan ikke slenge en død Deathclaw over ryggen og late som om du er en av dem. På den annen side, å angripe fra stealth er fremdeles uvurderlig, likeså muligheten til å unngå Cazador-svermene som du garantert kommer til å støte på (tenk Cliff Racers fra Morrowind, bare flere samtidig, og betydelig farligere).

 

Tidlig i spillet trodde jeg også at Survival kom til å bli kjempenyttig, men den følelsen har gradvis avtatt. Nå vil jeg si at du trenger kanskje 35 i Survival, så er du golden. Jeg begynner imidlertid å merke nå at NPC-kjøpmenn enten "respawner" gods veldig sakte, eller ikke i det hele tatt, for spillverdenen holder tydeligvis på å gå tom for 9mm ammo. Da er man redusert til å lage ammo selv (eller åpne GECK og hake av boksen for at vendors resuppleres i blant), og det krever en repair på rundt 30. Du trenger faktisk ikke mye strength om du vil lage ammo selv, for av en eller annen grunn har ikke ammunisjonsdeler vekt, selv om selve ammunisjonen har det...

 

Ellers er det slik at de kanskje mest nyttige tingene man kan lage, utenom vann og ammo, avhenger av helt andre skills. Ting som Stimpacks, Doctor's Bag, bomber, osv. krever gjerne science, medicine eller explosives. Survival tar seg bare av helt grunnleggende ting som mat og vann, og "stammemedisin", som klassikeren Healing Powder. Du kan også lage noe jeg tror er gift, men jeg har ikke prøvd det fordi jeg a) ikke har høy nok survival til å lage det, eller de rette ingrediensenet og B) ikke har valgt å bruke melee/thrown weapons, som jeg antar er en forutsetning for å bruke giften. De ser dog ut til å spise en del HP over tid, og gir noen ekle debuffs.

 

En skill som derimot overrasket meg litt er unarmed. Hadde jeg hatt fire tag skills til rådighet da jeg startet spillet, ville jeg kanskje brukt en på melee, fordi det er greit å kunne konservere ammo når man må slakte horder med (etter hvert) relativt ufarlige folk og dyr. Det jeg imidlertid oppdaget etter å ha eksperimentert litt, var at unarmed på mange måter fungerte bedre, hadde de samme fordelene, og har den ekstra lille fordelen at i sammenhenger der du må "gi fra deg våpnene" regnes brass/spiked knuckles som et holdout weapon. Så jeg valgte å kjøre på med unarmed i stedet for.

Rent mekanisk er det akkurat som i Fallout 3, men man gjør tidlig mye skade, og man må ikke opp til power fists og lignende før unarmed virkelig fungerer. Bare Spiked Knuckles gjør deg til rene drapsmaskinen, ting som Love & Hate (unike spiked knuckles), power fist eller Ballista Fist er på grensen til latterlig overpowered. I VATS får du også muligheten til å bruke Uppercut som et spesielt unarmed-angrep når du har 50 skill, og det er gode muligheter for å lære seg spesielle teknikker fra f.eks. Caesar's Legion.

 

Speech kan sikkert også være greit, men heldigvis har Obsidian vært litt flinkere enn Bethesda til å variere hvilken skill som må bestå en check før man kan overbevise noen om noe. Ofte er det Barter du trenger, av og til en helt annen skill. Hjelper også at man kan se hva som kreves for å bestå checken, så slipper du å fornærme intelligensen til NPC-er med mindre du vil.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...