Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært litt fram og tilbake om jeg skal starte på nytt da ejg fant ut at sjansen hadde gått fordi meg til å bli Blood Mage, men tror jeg forsetter likevel, orker ikke å starte samme class og rase helt på nytt. Arcane Mage er jeg blitt nå! Er kjempe kult! Men skulle ønske det hadde vært mer Mage armor rundt omkring, finner bare warrior shit.

Lenke til kommentar

Har endelig fått installert og spilt i dag. Bestemte meg for å bli mage likevel og tar sikte på Arcane Warrior. Spillet virker stabilt nok. Hadde et krasj helt i begynnelsen av spillet (takk gud for autosave), men klarte å spille gjennom hele Mage origins historien nå uten uhell. GPU vifta går, men temperaturene på prosessor og skjermkort virker akseptable.

 

Ser veldig bra ut, spesielt liker jeg hvor detaljerte klær/rustninger er. Det ser vel ekstra bra ut for meg siden jeg nettopp har spilt Risen (elsker PB sine spill, men karaktermodeller og animasjoner har de aldri vært gode på).

Historien er i veldig typisk Ringenes Herre stil, men de har gjort sitt beste for å lage en troverdig verden gjennom alle dialogene og kodeksen.

 

Kampsystemet er av den gode gamle varianten som er så sjelden å se nå for tiden.

Kan ikke si så mye om det ennå dog ettersom jeg så vidt har begynt. Spiller på normal, og de første kampene var selvsagt veldig enkle, men har hørt at det blir en god del vanskeligere senere i spillet. Ender nok opp med å pause konstant og kontrollere alle karakterene etter hvert.

 

Et lite spm: Er det slik at helse og mana regenerer utenfor kamp eller er det bare i introduksjonsfasen? Virker jo litt for enkelt å ikke behøve ta potions eller lignende for å få tilbake mana/helse. Selvsagt blir jo ikke kampene enklere for det, men man kan jo bare kjøre på hvis man vet at man får mana automatisk tilbake etterpå.

Lenke til kommentar

*snip*

Du får tilbake hp og mana mellom kampene, det fungerer greit men det tar ikke lang tid før du må bruke potions eller få heals midt i kampene, spesielt når du sloss mot litt værre fiender :). Jeg har en litt dårlig healer

Morrigan

i partyet mitt nå men det fungerer fint i tillegg til potions.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

 

 

Et lite spm: Er det slik at helse og mana regenerer utenfor kamp eller er det bare i introduksjonsfasen? Virker jo litt for enkelt å ikke behøve ta potions eller lignende for å få tilbake mana/helse. Selvsagt blir jo ikke kampene enklere for det, men man kan jo bare kjøre på hvis man vet at man får mana automatisk tilbake etterpå.

 

jeg lover deg, du vil miste så mye liv i kamper, at om du hadde behøvd potions for å fylle opp HP etter kamper ville du ikke komme langt i spillet uten å spille på easy.

 

Fullførte nettopp spillet og

faen ta deg Morrigan, jeg dumpet Leliana for deg!

 

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar

Spoiler angående "The Trial of Crows"

 

Obs, kan være ganske stor spoiler, så jeg anbefaler deg å ikke lese så lenge du ikke har gjort questet!

 

 

Det har seg sånn at jeg har tatt Zevran med i gruppa mi, og jeg har funnet ut en del om The Antivan Crows. Jeg har lest at han "feiger ut" når du er i Denerim, så lenge han ikke liker deg godt. Heldigvis for meg liker han meg godt (godt nok, håper jeg :p).

Uansett, etter litt forskjellige ting står jeg foran Master Ignacius, og han lurer på om jeg vil være med i The Antivan Crows. Moralen sier nei, men samtidig så lurer jeg på hva konsekvensene er.

Jeg har lyst til å få så mye ut av spillet som mulig, og det å si nei vil være det samme som å gå glipp av noen quests.

Hva skjer senere hvis jeg sier ja, og hva skjer hvis jeg sier nei?

 

 

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...