Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du spiller gjennom spillet for andre gang, er "class specs" som du låste opp ved første gjennomspilling allerede opplåste da, eller er det noe jeg bare lurer meg selv til å tro?

 

 

Det tviler jeg på.

Class specs er noe du kan lære fra folkene du har med deg om de liker deg, så det ville vært meningsløst.

 

Aye. Tenkte kanskje det var litt som i Mass Effect. Da jeg hadde så og så mange assault rifle kills låste jeg jeg opp assault rifle som et slags "bonus talent".

 

Men ditt argument er meget godt mot dette :D

Lenke til kommentar

Jeg spiller på hard. Er straks level 8 nå, og synes det ikke er spesielt vanskelig i det hele tatt opp til nå, men så pauser jeg jo nesten mer enn jeg spiller, og har slått av AI'en til gruppen min.

 

Da er du vel nettopp ut av Lothering da? Jeg var i allefall nesten lvl 8 før jeg var ferdig der. Spillet er egentlig ganske lett, i allefall fram til da. Blir verre utover før du begynner å komme i 15+

 

Nei, er straks ferdig (tror jeg) med Mage Circle Tower. Har kommet meg ut av The Fade. Jeg var vel ikke mer enn level 6 da jeg var ute av Lothering....

 

Edit: Når jeg tenker meg om så er jeg kanskje level 8, straks level 9... husker ikke helt. :p

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Når du spiller gjennom spillet for andre gang, er "class specs" som du låste opp ved første gjennomspilling allerede opplåste da, eller er det noe jeg bare lurer meg selv til å tro?

 

Specs låses bare opp en gang. Etter det kan du velge dem når som helst.

 

F.eks jeg låste opp Reaver, og fordi jeg mistet et partymember pga det så reloaded jeg og valgte en annen løsning. Men Reaver-speccen var fremdeles tilgjengelig selv om jeg ikke gjorde ferdig den questen.

Lenke til kommentar

Når du spiller gjennom spillet for andre gang, er "class specs" som du låste opp ved første gjennomspilling allerede opplåste da, eller er det noe jeg bare lurer meg selv til å tro?

 

Specs låses bare opp en gang. Etter det kan du velge dem når som helst.

 

F.eks jeg låste opp Reaver, og fordi jeg mistet et partymember pga det så reloaded jeg og valgte en annen løsning. Men Reaver-speccen var fremdeles tilgjengelig selv om jeg ikke gjorde ferdig den questen.

 

Hmmm, så da hadde jeg rett da. Eller?

Lenke til kommentar

Når du spiller gjennom spillet for andre gang, er "class specs" som du låste opp ved første gjennomspilling allerede opplåste da, eller er det noe jeg bare lurer meg selv til å tro?

 

Specs låses bare opp en gang. Etter det kan du velge dem når som helst.

 

F.eks jeg låste opp Reaver, og fordi jeg mistet et partymember pga det så reloaded jeg og valgte en annen løsning. Men Reaver-speccen var fremdeles tilgjengelig selv om jeg ikke gjorde ferdig den questen.

 

Hmmm, så da hadde jeg rett da. Eller?

 

 

Jeg sjekket på nettet og tydeligvis fungerer det faktisk akkurat slik som i Mass Effect.

 

Stilig!

Lenke til kommentar

 

Nei, er straks ferdig (tror jeg) med Mage Circle Tower. Har kommet meg ut av The Fade. Jeg var vel ikke mer enn level 6 da jeg var ute av Lothering....

 

Edit: Når jeg tenker meg om så er jeg kanskje level 8, straks level 9... husker ikke helt. :p

 

Å ja, selv hadde jeg litt problemer med siste boss i det tårnet, men kan hende du får det lettere!

Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Lagde en tråd på Microsoft konsoll uten å sjekke her, så tar det om igjen her. Hvordan i alle dager klarer dere å gå gjennom siste bossen uten å bruke 14 000 potions? for når jeg har valgt et party som ikke inkluderer roguen min som kan disarme traps og tydeligvis få ballistaen til å funke igjen, så blir det bare kaos og jeg får ikke gjort en dritt annet enn å dø. Jeg har ikke med meg så fantastisk mange potions, og det er da utrolig vanskelig å stå å skyte på dragen når det kommer strømmende en masse darkspawn fra alle kanter i tillegg...... Give me some tips please ;)

 

Trenger litt hjelp til siste boss. Lagt det i spoilertekst så ikke noen blir sinna :p

Lenke til kommentar

Ser at mange synes det er alt for lett på medium, og i alle fall når du spiller med en mage.

 

Er selv mage som spiller på medium, men jeg kommer oppi situasjoner hvor jeg sliter ofte jeg :rolleyes:

Jeg føler at jeg pauser så mye som det er vits i å pause, og at jeg bruker alle skillene til de forskjellige karakterene mine i den grad det går an, men det er likevel ofte på grensen til umulig føler jeg. (Ta for eksempel Revenant i Redcliff Castle. Slet ekstremt mye med han!)

 

Nå har jeg riktignok nettopp fått Wynne, og det blir jo en del enklere nå som jeg kan gjøre dps istedenfor å heale hele tiden, men likevel.

 

Utifra det jeg leser virker det også som cone of cold er overpowered. Jeg har enda ikke specca i denne skillen. Burde jeg egentlig gjøre det, med tanke på å spille et så balansert spill som mulig?

Lenke til kommentar

Det er en veldig bra spell, som kan hjelpe stort i vanskelige deler, men den vil ikke hjelpe særlig mot de vanskeligste fiendene. Som f.eks. Revenants utenfor Redcliffe Castle, som er en del vanskeligere.

Føler selv jeg kunne utnyttet karakterene så mye mer, men likevel går det lett på det meste på Hard, så jeg tror egentlig det kommer veldig an på hva du har spilt før.

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar

Men har dere noen konkrete tips?

Har dere eksempler til en godt sammensatt gruppe?

 

Jeg har unlocka alle karakterene jeg har kommet over (det vil si alle utenom en viss dverg og en skumling som du kan få under landsmeet), og jeg føler at uansett hvilke personer jeg velger så er det en annen jeg i tillegg burde ha hatt med.

 

PS: Har også Shale fra The Stone Prisoner.

 

Andre tips tas også med takk :)

Lenke til kommentar

Hvilken spesialisering er du?

Om du er Spirit Healer, ville jeg valgt Alistair med sverd og skjold, Leliana eller Zevran, kommer an på om du vil ha archer eller backstabber, og Shale/Sten om du vil ha folk som ikke dør så fort, eller Morrigan i stede for dem om du vil gjøre mer skade med mer crowd control.

Om du ikke er Spirit Healer ville jeg valgt Wynne over Shale/Sten/Morrigan.

Lenke til kommentar

Har ikke valgt spesialisering enda. Er level 11, men til nå har jeg bare låst opp shapeshifter. Tror jeg veldig snart kan lære spirit healer av Wynne, men jeg har egentlig ikke lyst til å bli verken shapeshifter eller spirit healer.

 

Synes blood magic virker spennende, men med tanke på at jeg er en "god" karakter så er det litt vanskelig.

Vet heller ikke hvordan jeg unlocker den tredje spesialiseringen.

 

Edit: Takk for svar forresten. Jeg pleier egentlig å bruke Shale istedenfor Alistair siden han tåler så sinnysykt mye, men siden jeg har fått Wynne nå skal jeg nok bruke Alistair mer.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Egentlig er det veldig valgfritt om du bruker Alistair eller Shale, begge kan tåle mye! Du må huske at du kan få enda en spesialisering i lvl 14, så du kunne ta Spirit Healer da, men om du ikke vil ta Spirit Healer, så tar du selvfølgelig ikke Spirit Healer! :)

Arcane Warrior låser du opp etterhvert i

Brecilian Forest

Valgte å putte i spoiler om du ikke egentlig vil vite. Den sier ikke nøyaktig hvor den er, bare sonen. Har forresten hørt at den er veldig bra! Blood Magic har jeg egetentlig ingen erfaring med, så det er bare å prøve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...