Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Hehe, ta ikke "fire timer" så seriøst selv om det er et internettforum. Jeg spilte DA:O lenge nok til å kjede vettet av meg, men aner ikke hvor mange timer det ble til sammen. Tipper rundt ti, tolv. Til sammenligning har jeg spilt DA2 i fem, seks timer nå som Rogue før jeg restarta som Warrior med tohåndsøks (og fikk hele laget slaktet av ogren i starten, men det sier vi ikke høyt). :p Det blir nok noen timer med denne også før jeg tester Mage. Først når jeg har spilt alle tre en stund skal jeg bestemme meg for hvem jeg vil satse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har eg runna Dragon Age II, skippa ein del side quests though, men det varte vel i 25-30 timer.

Er nøgd, men det er ein del ting som irriterar meg. Det meste er vel dungeons, som er like, og eg veit kvar gong kvar combat er. Ein annan ting som irriterer meg er at i alle kampane så er det massevis av trash mobs, og gjerne 3-4 bølgjer av fiender, som alle går raskt ned med litt AoE. Det positive med combat er at det er rett og slett mykje artigare. Merka derimot at to Mages er ganske nødvendig, ein til AoE/DD og ein annan til Healing/Support, fordi ein Rogue eller Warrior kan ikkje erstatte DPSen, og eg merka stor forskjell med buffs og uten (har ikkje prøvd Warrior med... Battlemaster trur eg det var, altså Warrioren som kan buffe, så det er mogeleg ein Warrior kan erstatte ein Supporter Mage).

Ein anann ting var at Bethany ikkje hadde sitt eige talent tre, og kunne ikkje spesialisere seg. Var nokre veldig bra talents i Specialization og companion tre, så det verker som om det kan vere ei ulempe.

 

Det at eg ikkje kunne bytte Companion armor var ikkje så ille, alle sine såg tåleleg bra ut (nokre betre enn andre, men alle var tåleleg bra). Hadde kanskje foretrukket det viss dei blei bytta litt oftare, men det er ikkje så viktig. Det som irriterte meg meir var "Junk". Det var aldri verdt noko, men tok masse plass i Inventory. Det var det same med Jewelry, siden eg aldri sjekka om armour var betre for companions, så bytta eg jewelry ganske sjeldent også, sjølvom det var så mykje av det.

 

Det eg likte best var historien. Den var godt fortalt og eg blei ekstremt sugd opp i den. Spesielt i nokre deler av historien var det ingenting eg heller ville enn å berre fortsette med main quest, for å finne ut kva som kom til å skje. Syns også companions var interessante, og fekk følinga av at dei også blei venar som kjente kvarandre og hjalp kvarandre, og ikkje berre ignorerte dei andre og såg kun Hawke.

 

Alt i alt er eg veldig nøgd med spelet, og eg kjem definitivt til å spele gjennom det mange fleire gonger :)

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Det finnes ikke tomes for å respecced ved mindre du har 'The Black Emporium' DLC'en, der er det en potion du kan kjøpe.

 

Har nå runda spillet med en rogue, etter å ha såvidt startet med de andre klassene, og er både frustrert og imponert. Storyen er periodevis veldig bra, og på andre tidspunkt EKSTREMT grunn.

Det er svært tydelig at det er planlagt mer content her etterhvert som sikkert blir kanonbra, men å tilbringe 40-50 timer i samme byen, i de samme basic layout dungeonsa er rett og slett uakseptabelt i 2011. I DA:O var det så hinsides mye bedre, hvorfor tulle det til med slikt nå? Det var mye historie forsøkt presset inn på så lite areal som mulig.

 

Jeg er usikker på om jeg kommer til å runde det en gang til, enkelt og greit fordi jeg er drittlei dungeonlayouts, og byen har man sett opp ned og frem og tilbake i mente 14402 ganger nå.

 

Klassene er rimelig greit bygget opp, omtrent som forventet. Kampene er langt mer fancy å se på, men også ekstremt grunne, som andre har nevnt så sloss man mot 2-3 waves med trash som man som rogue 2 hitter, samt en og to mobs som er litt hardere som kanskje krever en special ability og to. Dette kan jeg dog nok skylde på meg selv og normal difficulty på første gjennomkjøring.

 

Bør også nevnes at jeg gjorde samtlige companionquests og sidequests iløpet av den gjennomspillingen.

 

Armorbytte på companions var ikke et grusomt stort savn, dog noe frustrerende å når man går en class, å konstant plukke items som ingen har bruk for.

Companions var generelt bedre enn i DA:O i mine øyne, man hadde mye mer interaction med dem, samt at man følte et slags bånd mot noen.

Litt synd at utvalget er så stort, når mulighetene egentlig er ganske begrenset når det kommer til komboen man kan gå med, men dette kommer an på hva spilleren selv velger å gå. Måten de har gjort det på med at companions kan forlate deg er grei nok, dog noe grunn og kjedelig etter min mening.

 

Selv om det ble mye kritikk her nå, så må dere ikke misforstå meg, jeg sier ikke at spillet ikke er bra, jeg føler bare at de kunne gitt oss litt mer når det kommer til områdene man oppholder seg i. Storyen er bra, og forhåpentligvis skal de videreføre denne i expansions etc down the line.

Storyen har dog noen store frustrasjonsmomenter som jeg ikke skal gå videre inn på da jeg ikke vil spoile for noen.

 

Grafikken er rimelig stilig, spesielt viss man spanderer på seg high resolution textures som du kan hente ned fra Biowares nettsider, noen glitches her og der (faller gjennom verden etc) men jevnt over veldig bra.

 

Lyden er fantastisk, det samme er dialogen. Det skal de virkelig ha skryt for, denne var MYE bedre enn i DA:O.

 

Gleder meg til folk har kommet greit gjennom storyen slik at den kan diskuteres for der har jeg endel å komme med.

Lenke til kommentar

Litt kjipt at vi bare kan gå inn i en dungeon så lenge vi har en quest der. Jeg glemte å hente et visst bilde fra en viss kjeller, og da jeg sto utenfor fikk jeg ikke gå tilbake. Dermed var hele questen borte for godt. :(

 

Jeg la for øvrig merke til en rar detalj. Om vi spiller en kvinnelig Warrior eller Rogue får vi en magiker-søster, men spiller vi magiker selv (uansett kjønn) får vi en kriger-bror? At de ikke vil la oss ha to mage'r er en ting, men hva er galt med å ha en krigersk søster?

Lenke til kommentar

Hvordan dere klarer å presse inn over 30 timer skjønner jeg ikke. Jeg runnet spillet på 18 timer, med så og si alle side-questa, pluss companion questene på Hard. Jeg likte storyen og personene. Kampsystemet er, som Mass Effect 2, mere polert. Alt det gnålet om isometrisk kameravinkel skjønner jeg ikke, for det har aldri vært en nødvendighet, annet enn for nostalgien. Jeg er overalt fornøyd, selv om områdene blir litt kjedelige i lengden.

Endret av Olehm
Lenke til kommentar

De stjernene viser fint lite. Man skal da ikke være i starten av spillet og likevel ha sverd som er fire av fem stjerner om fem er maks gjennom hele spillet?

De stjernene er relative til level, som det står i tool tipen ;) Så beholder ut utstyret over flere levels så vil antall stjerner blir redusert.

Lenke til kommentar

Hvordan dere klarer å presse inn over 30 timer skjønner jeg ikke. Jeg runnet spillet på 18 timer, med så og si alle side-questa, pluss companion questene på Hard. Jeg likte storyen og personene. Kampsystemet er, som Mass Effect 2, mere polert. Alt det gnålet om isometrisk kameravinkel skjønner jeg ikke, for det har aldri vært en nødvendighet, annet enn for nostalgien. Jeg er overalt fornøyd, selv om områdene blir litt kjedelige i lengden.

 

Spoiler?

 

Sier vel egentlig ingen ting om hva som skjer, men kan godt legge på en sånn spoiler ting.

Fjernet det. Nå har du spoileren! <.<

Endret av Olehm
Lenke til kommentar

Hvordan dere klarer å presse inn over 30 timer skjønner jeg ikke. Jeg runnet spillet på 18 timer, med så og si alle side-questa, pluss companion questene på Hard. Jeg likte storyen og personene. Kampsystemet er, som Mass Effect 2, mere polert. Alt det gnålet om isometrisk kameravinkel skjønner jeg ikke, for det har aldri vært en nødvendighet, annet enn for nostalgien. Jeg er overalt fornøyd, selv om områdene blir litt kjedelige i lengden.

 

Jeg brukte ca 14 timer på å komme til Deep Road quest (da mener jeg å ha gjort alle sidequests) på hard.

Isometrisk er savnet etter min del, å kunne løpe opp en etasje midt under en kamp har aldri vært så frustrende før, ei heller angripe fiender som er rundt hjørnet. Jeg syntes ikke kampsystemet er mer polert, syns det er mer komplisert enn det første, mer flashy dog (savner dog når hovedkarakteren hopper på brystet til en Ogre og dreper han). Tror jeg ble just level 11 forresten.

Lenke til kommentar

Hvordan dere klarer å presse inn over 30 timer skjønner jeg ikke. Jeg runnet spillet på 18 timer, med så og si alle side-questa, pluss companion questene på Hard. Jeg likte storyen og personene. Kampsystemet er, som Mass Effect 2, mere polert. Alt det gnålet om isometrisk kameravinkel skjønner jeg ikke, for det har aldri vært en nødvendighet, annet enn for nostalgien. Jeg er overalt fornøyd, selv om områdene blir litt kjedelige i lengden.

 

Jeg brukte ca 14 timer på å komme til Deep Road quest (da mener jeg å ha gjort alle sidequests) på hard.

Isometrisk er savnet etter min del, å kunne løpe opp en etasje midt under en kamp har aldri vært så frustrende før, ei heller angripe fiender som er rundt hjørnet. Jeg syntes ikke kampsystemet er mer polert, syns det er mer komplisert enn det første, mer flashy dog (savner dog når hovedkarakteren hopper på brystet til en Ogre og dreper han). Tror jeg ble just level 11 forresten.

 

For min del så flyter kampene bedre i DA2, og de går fortere unna. Kommer vel ann på hvordan du spiller. Det å bevege seg under kamp er da ingen utfordrelse. Bare pause, zoom ut og dobbelklikk der du vil gå hvis du har en lei kameravinkel til å gjøre det i real-time.

Lenke til kommentar

Brukte fint 12 timer på å komme meg til deep roads delen, er stuck på andre del på 20 timer akkurat nå.

Vil heller gjøre alle side quests og utforske byens kriker og kroker mye nøyere, det er jo tross alt det rollespill er til.

Alt i alt er jeg mer fornøyd enn forventet, klarer bare ikke fordøye kampene enda, boss fights er ok:)

Lenke til kommentar

De stjernene viser fint lite. Man skal da ikke være i starten av spillet og likevel ha sverd som er fire av fem stjerner om fem er maks gjennom hele spillet?

De stjernene er relative til level, som det står i tool tipen ;) Så beholder ut utstyret over flere levels så vil antall stjerner blir redusert.

 

Hvem gidder lese tooltips? :p Glem fire stjerner. Her går det kun i fem stjerners Blood Dragon Armor nå.. :p

Lenke til kommentar

Jeg har likt det BioWare har laget, men sålangt så er jeg virkelig skuffet over DA2... skulle ikke tro at det var BioWare som har laget dette spillet :p

 

Jeg gikk igjennom 1ern på nytt for noen dager siden, jeg merker at det er MYE mindre frihet i DA2 spillet...

 

DA:O blir alltid å være et mye bedre spill enn DA2. Om de lager et nytt Dragon Age, så håper jeg at de går tilbake til level up, companion systemet og det andre som var på Origins...

 

Jeg liker Mass Effect, men enkelte ting har blitt altfor likt ME i DA2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...