Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin user score på metacritic :p Blir ikke kjøp.

 

Leser man anmeldelsene til de som gir spillet null skjønner man fort hvorfro den er såpass lav og at alt for mange av dem gir spillet null fordi Bioware ikke lagde DA:O på nytt. Måtte flire når jeg leste en del av de tekstene til morgenen idag hvor majoriteten av de som skrev viste tydelig at de ikke var interessert i å bedømme spillet på en "rettferdig" måte. Så den user scoren den får på metacritics tar jeg med knusende ro, er ikke annet enn en gjeng DA:O hardcore fanboys som gråter over at spillverden ikke står stille.

Det er uansett en generell negativ oppfatning av spillet. Jeg for min del stoler mindre og mindre på de "offisielle anmeldelsene" ettersom de ofte viser seg å avvike ganske mye fra det folk mener om spillet (Empire, Civ V etc..). Men jeg kan ta feil, have fun playing ;)

Lenke til kommentar

helvete så patetisk den release datechecken er, og FlyVPN får jeg selvfølgelig ikke til å fungere. Siste gang jeg kjøper fra BioWare

 

Ser at den er irriterendes, men det å skifte fra å forsvare spillet til og bli anti bioware over en slik ting er bel kanskje å overreagere litt?

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg har forsvart BioWare i denne tråden er fordi de som angriper BioWare overdriver så jævlig. Det er mange ting jeg er forbannet over med dette spillet og Mass Effect 2, nå er jeg ferdig.

 

Jeg drar hjem i morgen tidlig, så jeg får ikke spilt det før tidligst Tirsdag nå som BioWare og EA mener at pirater fortjener å spille dette spillet mer enn meg.

 

Og hvorfor i all verden låses det opp først klokken 03.00?

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg har forsvart BioWare i denne tråden er fordi de som angriper BioWare overdriver så jævlig. Det er mange ting jeg er forbannet over med dette spillet og Mass Effect 2, nå er jeg ferdig.

 

Jeg drar hjem i morgen tidlig, så jeg får ikke spilt det før tidligst Tirsdag nå som BioWare og EA mener at pirater fortjener å spille dette spillet mer enn meg.

 

Og hvorfor i all verden låses det opp først klokken 03.00?

 

Spør EA om hvorfor dato/klokkeslett. Kun de kan svare bra på det. :)

 

Og det å påstå at EA og bioware mener piratene fortjener spillet mer enn deg er igrunn en ganske artig teori. Men så mye mer enn det er det heller ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man ellers forklare Releasedate check?

 

Den endeløst sytinga fra spillere som kjefter på f.eks bioware for at andre får spilt før dem pga av at de fikk spillet raskere enn dem selv fikk. Har sett det skje før på forum hvor folk klikker manisk og anklager utvikleren for alt mellom himmel og jord fordi postgangen er treg til enkelte steder. Om det er derfor er en ren spekulasjon, men slike ting blir gjerne avgjort av utgiverne som av diverse grunner velger å sette tidspunkter og datoer som passer dem. Er enig at release date check på noe man har kjøpt føles idiotisk, men alternativet ville vært at man sendte ut varene nærmere lansering enn man gjør idag. Og da risikerer man at folk syter på at de ikke fikk det de forhåndsbestilte til tiden osv.

Lenke til kommentar

Vet jo gjerne at Ea games liker å ha sikkerhet på alt slags mulig crap, mener nå heller det er opp til nettbutikkene og være ansvarlige og sende ut til tider som ikke gir oss spill 2 dager før release. Men det er meg.

 

Vi har fortjent retten til å klage på BioWare dog uansett, hvis du ser hva de fleste spill medier faktisk sier, hvis du leser anmeldelsene og ikke konklusjonene, så kan du lett se at mange flere er misfornøyde denne turen rundt, og jeg bare håper bioware innser at de må faktisk please de gamle hardcore rollespillerne også, noe som hadde vært lett. Hvorfor ikke ta med de gode elementene fra origins inn i Da2? Sitter også å leser user reviews på metacritic, mange er dumme, men noen skiller seg eksepsjonelt ut, du skal se hva de som har vært BioWare lojalister siden Baldur's gate har å si.

 

Som meg, hvis dette er hva BioWare skal drive med fremover, blir det vanskeligere å vanskeligere å støtte dem. Spiller igjennom Da2, for å få opplevlsen og venter på et nytt Da som kanskje har lært av sine feil denne gangen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er Release Date Check kan være mange. Det kan være piratkopiering, det kan være at spillet er låst for allmennheten, men kan åpnes for anmeldere og kritikere, eller så kan det være fordi sliggdagen er et slags startskudd hvor utviklere begynner å gi ut support og jobber frem mot eventuelle oppdateringer.

Lenke til kommentar

Neppe med superinnstillinger, men jeg vil da tro det.

 

Ellers har jo DA2-anmeldelsene fra ymse publikasjoner nok engang gjort det åpenbart at karaktersystemet er så devaluert at det, sammen med aggregatsider, blir meningsløst. GameInformer sin anmelder uttrykker veldig tydelig sin misnøye... Men gir det likevel 7.7.

 

Jeg kan forstå tanken bak releasedato-sjekker, når butikker stadig vekk bommer - men det blir litt bakvendt når noen kontinenter må vente tre dager ekstra bare ... Fordi. Det er liksom ingen gyldige forklaringer på det, særlig ikke når man har kjøpt en digital utgave. Data bruker ikke tre dager på å krysse atlanteren, så det hele virker bare som en vilkårlig straff for Europa og Australia.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å koble meg til på flyvpn på grunn av nettverksinnstillingene mine. Noen som vet hvordan jeg kan endre innstillingen slik at jeg kan koble meg på en ekstern datamaskin?

 

Grunnen til at det er Release Date Check kan være mange. Det kan være piratkopiering, det kan være at spillet er låst for allmennheten, men kan åpnes for anmeldere og kritikere, eller så kan det være fordi sliggdagen er et slags startskudd hvor utviklere begynner å gi ut support og jobber frem mot eventuelle oppdateringer.

 

Ingen av disse gir noe mening da det allerede er låst opp for flere deler av verden

Lenke til kommentar

Mulig jeg har helt crazy meninger, men jeg mener at når man har kjøpt et spill bør man kunne spille det. BioWare er tydeligvis uenig. Glad jeg ikke har kjøpt dette spillet; at jeg tok lærdom fra retningen de har tatt med ME2. Ingen flere BioWare spill på meg.

Lenke til kommentar

Sitter også å leser user reviews på metacritic, mange er dumme, men noen skiller seg eksepsjonelt ut, du skal se hva de som har vært BioWare lojalister siden Baldur's gate har å si.

Men deres mening er ikke mer verdt enn andres, selv om noen av dem liker å tro det.

 

Release date check, uansett hensikt, straffer nærmest folk som "løper og kjøper"; gir dem en negativ opplevelse før de i det hele tatt har fått startet spillet. Åpenbart ikke heldig.

 

Ett mål for DA2s design var at folk ikke skal gi opp fordi spillet er litt røft i staten. Hvis spillet selger like bra som DAO og færre legger det fra seg, da var dette en suksess. Ellers... vel, om det blir et DA3 så blir ikke dette heller Baldur's Gate eller DAO, men noe nytt igjen. Og RPG-snobbene vil klage... igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...