Gå til innhold

Vi søker lærling i IKT-servicefag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skulle ønske jeg begynte på IKT for tre år tilbake.

 

får si som alle de andre her og ikke jeg :p hadde hoppet på noe annet, fullført HS kanskje eller begynt på service og samferdsel eller hva det heter

Lenke til kommentar

Hmm, syns det er litt merkelig at man søker etter folk fra IKT-servicefag til det som virker som en driftsjobb. I mine øyner avgikk IKT-utdanningen i norsk videregående skole med døden når de i omstrukturerte linjen fra driftsfag til servicefag i 07. Såvidt jeg vet ble fokuset skiftet fra administrering av servere, nettverk og programvare til kundeservice med fokus på velkjente programvarepakker (office).

Lenke til kommentar

Til dere som vurderer dette seriøst, send søknad! Jeg var i en veldig lik situasjon for endel år tilbake hvor jeg fikk høre om en stilling som var egentlig veldig variert, men hadde noen spesielle felt jeg var intressert i, mye jeg ikke kunne noe særlig om, men jeg tok sjansen, fikk jobben og har lært ufattelig mye siden da. For min del var det beste att jeg etter hvert fikk konsentrert meg mer og mer rundt de tingene jeg likte best. I en lærlingposisjon skal man ha noen rundt seg som kan lære bort ting, eller i det minste kan forklare nøye nok hva som er problemet, sånn att du fikse det. Fikk nesten lyst til å sende søknad selv, men er godt fornøyd med jobben jeg har nå.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hmm, syns det er litt merkelig at man søker etter folk fra IKT-servicefag til det som virker som en driftsjobb. I mine øyner avgikk IKT-utdanningen i norsk videregående skole med døden når de i omstrukturerte linjen fra driftsfag til servicefag i 07. Såvidt jeg vet ble fokuset skiftet fra administrering av servere, nettverk og programvare til kundeservice med fokus på velkjente programvarepakker (office).

 

07? Oh....

 

Aner ikke hva IKT-servicefag er for noe, jeg gikk nerdelinja på Hellerud en gang rundt 94. EDB-læreren vår var såpass artig att han skrudde av strømmen midt i tentamen. Autosave? Halvparten av klassen holdt på å enten begynne å grine, eller var fristet til å gå ut av rommet. For min del viste det klart og tydelig hvor viktig det er å være klar over hva man driver med. De av oss som hadde brukt tiden på å analysere oppgavene hadde ikke noe problem med å gjenskape det vi mistet etter forrige save. De som derimot fomlet frem og tilbake, som ikke konsentrerte seg, fikk endel å ta igjen.

 

/Rambling old dude :)

Lenke til kommentar
Hvorfor så sinnsykt kort søketid? 1 1/2 dag er jo nesten ingenting.

Gamer.no har ikke vært en del av Mediehuset mer enn et par uker, og jeg ble først i dag gjort oppmerksom på at de har gått ut med denne annonsen. Jeg ville gjerne hjelpe Amund med å finne lærlinger, og tenkte som så at de som virkelig var interesserte uansett ville søke i dag eller i morgen, så da kan det vel ikke skade :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...