Gå til innhold

Kople sammen 2 pcer, uten nettverks kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Såvidt jeg vet så er ikke dette mulig.

To nettverkskort og en krysserkabel kommer på rundt 200-300 alt etter hvor lang kabel du skal ha. En switch fra unex koster ikke mer enn rundt 300 og denn har 5 porter.

 

Koster ikke skjorta og er veldig kjekt å ha. Prisene jeg oppererer med har jeg fra Psdata.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe spesielle kabler som bytter om på hva som er data inn og ut midt på usb-kabelen. koster vel et par tre hundre kroner med programvare. Men husk at dette blir treigt, med mindre du har USB 2.0.

 

Hvis du har FireWire er dette utrolig kjekt. Da kan du kun vha vanlig kabel og programvare, sette opp en "seamless" 400Mbps "gren" på et eksisterende nettverk, eller bare koble sammen to maskiner.

Lenke til kommentar

Hvis du absolutt ville gjøre det over isdn, så kunne du laget deg et lite VPN... det hadde funket fint, but what speed.... btw, hvorfor kjøper du ikke nettverkskort og switch??? Koster ittno, og er en dyd av nødvendighet... Og gutter, Cooperative på doom, det herjet noe jævlig da! Når du gikk lei, så kanskje en stripe på warcraft 1. Det var tider det... coax jall som aldri funket... drivere som ingen kunne skaffe, og som alltid endte med å bygge egne sett... første 2 døgnene av lanet, hver gang.... sukk....

Lenke til kommentar
Hvis du absolutt ville gjøre det over isdn, så kunne du laget deg et lite VPN... det hadde funket fint, but what speed.... btw, hvorfor kjøper du ikke nettverkskort og switch??? Koster ittno, og er en dyd av nødvendighet... Og gutter, Cooperative på doom, det herjet noe sinnsvakt da! Når du gikk lei, så kanskje en stripe på warcraft 1. Det var tider det... coax jall som aldri funket... drivere som ingen kunne skaffe, og som alltid endte med å bygge egne sett... første 2 døgnene av lanet, hver gang.... sukk....

 

:cry: Jeg ble skikkelig sentimental her, jeg... :cry:

Lenke til kommentar

Spillt en del omganger Scorched Earth slik. - Forresten et kongespill!

Hadde et tilsvarende på Casio kalkulatoren min 8)

 

Har du peiling hvor jeg kan få tak i Scorched Earth? Det var det aller første PC spillet jeg spilte, sinnsykt rått, men jeg har aldri funnet det igjen (ikke at jeg har lett veeeldig lenge da).

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe spesielle kabler som bytter om på hva som er data inn og ut midt på usb-kabelen. koster vel et par tre hundre kroner med programvare. Men husk at dette blir treigt, med mindre du har USB 2.0.

 

Hvis du har FireWire er dette utrolig kjekt. Da kan du kun vha vanlig kabel og programvare, sette opp en "seamless" 400Mbps "gren" på et eksisterende nettverk, eller bare koble sammen to maskiner.

 

Kan man koble sammen 2 maskiner bare ved bruk av en Firewire kable? Får man en hastighet på 400Mbps, altså 4 ganger raskere enn over Ethernet 100Mbps?

Lenke til kommentar

Spillt en del omganger Scorched Earth slik. - Forresten et kongespill!

Hadde et tilsvarende på Casio kalkulatoren min 8)

 

Har du peiling hvor jeg kan få tak i Scorched Earth? Det var det aller første PC spillet jeg spilte, sinnsykt rått, men jeg har aldri funnet det igjen (ikke at jeg har lett veeeldig lenge da).

 

Tok noen sekunder og finne med Google :wink:

Uansett : http://www.classicgaming.com/scorch/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...