Gå til innhold

Skumleste spillet du har spilt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rundet Silent Hill: Homecoming for noen dager siden, og synes faktisk det var litt creepy. Spesielt

hotellbrettet.

For meg blir spill mye skummlere når monstre ikke har våpen og at det kan gå en stund før du møter på nestemann. Er også skummlere når du har såpass lite ammo som du har i SH:H og litt lite helse. Det gjør at du må unngå fienden noen ganger, og det å bli jaget av et forferdelig monster mens du løper rundt uten ammo er ikke bare bare. Så dette traff spikeren på hodet for min del, elsker slike spill som dette :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spilte nettopp igjennom Dunwich building i Fallout 3.

Slo på lyset på Pip Boy'en, equippa Perforator'n fra The Pitt, og følte meg akkurat som Will Smith i I Am Legend da han gikk gjennom den mørke bygningen for å lete etter hunden sin.

Helt for jævlig plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Silent Hill, driver og spiller det første som kom på Playstation. Herlig atmosfære skummel som bare det. Fantastisk

 

Fallout 3 er og skummelt, men på en annen måte. Føler deg helt alene der og alt er bare ødlagt og trist. Veldig bra det og.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt så mange skumle spill, men syntes Half-Life 2 på kapitelet "We don't go to Ravenholm" var ytterst skummelt. Det at jeg kun var 11 år da jeg spilte gjennom det for første gang, er sannsynligvis også en medvirkende årsak.

 

Nå, 5 år etter, er det ikke like skummelt, men fremdeles det skumleste.

Lenke til kommentar

Jeg må si Alien vs. Predator, som Marine, er veldig skummelt da aliens sniker seg innpå fra alle kanter...

Ellers så må jeg si FEAR 1 er noe av det skumleste jeg har spilt. Har det på 360 sammen med FEAR Files. Er ikke sikker på om jeg klarer å runde de uten selskap. Penumbra-spillene er også veldig skumle.

 

Condemned 1 er også et spill som sleit meg ut mentalt.

 

Og for å være helt ærlig, gruer jeg meg alltid til å gå inn store bygninger eller undergrunnen/grotter i Fallout 3. Oblivion også.

Er det mørkt, skal det ikke mye til for å skremme meg. Men moro er det nå allikevel :)

Lenke til kommentar
Spillmagasinet kårer tidenes skumleste spill. http://www.spillmagasinet.no/default.aspx?...&id=2577909

Personlig har jeg ikke testet de 3 vinnerne, men synes det er rart de ikke har med Penumbra og Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth på listen sin.

Project zero spillene er rimelig mind fuck. Utrolig bra spill i den sjangeren.

Silent hill serien fortjente 2. plassen. Spiller godt på psyken din.

 

Edit: Project Zero går forresten også under navnet Fatal Frame.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Da jeg var liten tass og gikk for første gang inni spøkelseshuset i Super Mario 64: Jeg var skeptisk til å gå inni huset fra før av, men jeg måtte jo inn. Da jeg kom inn, var det en stor gang med mange dører. Jeg gikk inn i et rom. Jaja, dette var jo ikke så gale, det er jo tross alt bare Super Mario. Plutselig begynte flygelet å bite etter meg og møblene fløy rundt i luften. DET var skummelt det!

 

Husker også at jeg skvatt en del i Zelda: Ocarina of Time første gang en zombie dukket opp med et hjerteskjærende skrik!

Lenke til kommentar

Har ikke spilt så alt for mange skumle spill, av den enkle grunn at jeg ikke liker det... :p

 

Uansett så må vel det skumleste spillet være Dead Space. Jeg og en kompis satt alene hjemme hos han midt på natta men fortrukne gardiner og ikke noe som helst lys på. Herre jemini som vi skvatt til tider! :p

 

Ellers må vel Half-Life 2 nevnes, spesielt i Ravenholm. Det er ikke det at det er så sykt skummelt i utgangspunktet, men alt kommer liksom når du minst venter det.

Lenke til kommentar

Clive Barkers : Undying var nok det første spillet som skremte meg. En av de få spillene jeg enda spiller fra den tiden noen ganger i året :love:

 

I nyere tider så er det vel Penumbra som tar kaken på grøss. Dead space var mer det samma som doom3, har en del fancy "skrik øyeblikk" i starten så er det samma smørja resten av turen.

Lenke til kommentar

Penumbra.

 

Ikke et eneste spill har noen gang klart å fylle meg med frykt slik som dette spillet gjorde. (jeg snakker da om eneren og toeren).

Fy faen så skremt jeg noen ganger ble i det spillet. Selv om man aldri ser en fiende (eller nesten aldri da. I eneren), så klarer spillets atmosfære å gi deg en så autentisk følelse av ren og skjær frykt, at jeg måtte ta meg noen pauser innimellom og gjemme meg mellom noen bokser.

Uttallige ganger har jeg måttet lukke øynene for å fortsette å spille, f. eks. når man runder et hjørne og lignende.

 

Uten å si så mye om spillet, kan jeg fortelle at jeg gjemte meg bak en kasse i SYV MINUTTER fordi jeg så noe... Uventet, på slutten av spillet.

Her er hvordan jeg ville rangert spillene etter fryktfaktor:

Penumbra: Black plague = 10/10 (Våte bukser-nivå)

Penumbra: Overture: = 9/10

Dead space = 6/10

Call of Cthulhu: DCOTE = 4/10

F.E.A.R = 2/10 (Fear var egentlig ganske skummelt. Det sier litt om Penumbra...)

Ravenholm-delen = 0.4/10

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...