Gå til innhold

Drakensang


Anbefalte innlegg

drakensang_logo.png

 

Om ikke mange dagene slippes Drakensang her i Europa, og vi kan vente oss et godt gammeldags hardcore RPG som ikke er "fordummet" slik mange andre spill er. Her skal det være et bunnsolid skill-system og massevis av karakterer man kan spille.

Spillet er tyskutviklet, og er det fjerde i rekken av Drakensang-spill. De andre spillene ble sluppet på 1990-tallet

Drakensang er opprinnelig er meget populært pen & paper rollespill som er laget i tyskland.

 

Fra wiki:

 

Setting:

The game takes place in and around the city of Ferdok, located in the Middenrealmian province of Kosh right in the center of Aventuria. Drakensang is the name of a summit in the Anvil Mountains south of Ferdok.[6] The story design was done by Anton Weste, Mark Wachholz, Momo Evers and Stefan Blanck, who all are well-known as writers for the pen & paper role playing game.

 

Features:

 

* Experience an exciting story within a huge campaign involving numerous main and side quests

* Adventure groups with up to four adventurers

* Expert character-creation mode for experienced DSA fans

* More than 40 spells, with over 30 talents and almost 40 special abilities allow a large range of possibilities for character creation

* Numerous and varied enemies and monsters from the DSA universe, such as linnorms, ogres, undead mules, giant amoeba and many more

* Story by original DSA authors

* Rule-compliant implementation of the DSA licence in the tradition of the Nordland Trilogy

* Tactical combat system with pause function

* Varied and flexible magic system

* Talent-based dialogue system

 

 

Stikk innom nettsiden for trailer og massevis av skjermbilder.

Drakensang site

 

Trailer i HD:

http://www.gametrailers.com/player/30272.html

 

Demo finner dere her: http://www.videogamer.com/pc/drakensang_th...nload/demo.html

 

Anmeldelser:

 

Metacritic

User rating 9.3

Critics: Awaiting reviews.

http://www.metacritic.com/games/platforms/...nsangthedarkeye

 

Gamespot:

User rating: 7.7

Critics: 7.2

http://www.gamespot.com/pc/rpg/drakensangt...ye/players.html

 

Gametrailers:

User rating: 7.6

http://www.gametrailers.com/game/3179.html

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

holder på og spiller den tyske utgaven nå, og jeg personlig storkoser meg. Mange ting du kan lage som via alkemi, smedkunst og buelaging. Så man kan lage potions, våpen, piler/bolter osv.

 

Kan være litt vanskelig å få oversikt over hvilke egenskaper man bør øke når man får exp., (dette får man fortløpende og de kan brukes etterhvert som man får dem, ikke kun når man går opp i level.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lasta den ned på fredag, og må sei eg er positivt overraska. Verden virkar å ha sjel, kampane er bra. Einaste minuset synest eg er at det forgår i ein hybrid mellom isometrisk og "kamera-over-skuldera"-vinkel. Samme som NWN 2. Ein blir vant til det til slutt, men utruleg lett å bli desorientert.(Spesielt for ein med som meg med elendige orienterinsevner).

 

Historien virkar også bra, men det gjenstår å sjå. Har ikkje kome så langt enno.

 

PS: Om det er nokon andre som speler Drakensang, kunne dei gjeve meg ei kjapp innføring i skadesystemet? T.d gjev eine sverdet mitt 2D + 1W i skade. Eg antar dette er terningekvivalentar, men kva står dei respektive for?

 

PS2: Du veit det er eit tysk(les:europeisk) spel når eine skillsen du kan trene opp er "seduce".... Skitne, skitne europearar.

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale dette for dei som likar rpg-sjangeren.

 

Meget bra storyline - mange trådar du må nøste opp i. Flust med artige småoppdrag.

Synest også vanskleghetsnivået er meget bra balansert. Er ein del kampar her der du verkeleg må legge opp ein taktikk for å få fienden i bakken.

 

Einaste minuset eg har lagt merke til er, som nemt ovanfor irriterande kameravinkel. I tillegg er det litt irriterande å ikkje alltid stå fritt i sine valg i dialogar/handling -dog er det vel berre dei tidlege Fallout-spela som har klart dette bra(IMO). Er også litt skuffa over load-tida, men eg kjører nå ein gong på ein semi-gamal laptop. Forhåpentlegvis kjem det også ein patch som kjem til å ordne opp i dette.

 

MEN, uansett verdt å kjøpe.

Lenke til kommentar

I stedefor at jeg venter på at gamersgate setter ned prisen på drakensang fra 49 euro, så pre-ordra jeg det på play.com til 17.99 pund. Det er jo en grei pris. Prøvde demoen og syns det virket lovende. I hvertfall til den prisen. Ser at Steam også skal ha 49 Euro for det. play.com er din venn.

http://www.play.com/Games/PC/4-/8705964/-/...;searchsource=0

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Spillt drakensang noen dager nå. Vet ikke helt.

 

+ veldig god grafikk motor

+ musikken er bra

+ bra crafting system

 

- utrolig kjedlig og lite variasjoner på fiender/monstre. er akkurat de samme du slakter hele tiden i samme område. noen som vil ha 234 wolfrat tails??

- kamereavinkler helt håpløs

- select whole group system. bommer på monstrene og klikker på en av karakteren og bare denne velges. må velge hele gruppen på nytt igjen hele tiden. burde vært sånn att du valgte alle på engang.

- all slossing er manuelt. i en kamp vist du velger f.eks å angripe me en kriger. så står bare magikeren og auto attacker. bruker ingen magi, heals eller noe. elsket systemet i NWN 2 hvor du stilte inn på de andre i gruppen hovr aggresive de skulle være med spells osv.

- spellcasting systemt er grusomt.

- auto mapping/quest tracker er helt håpløs. bare noen få oppdrag vises på kartet. vandrer for det meste rundt uten og ha peiling hvor jeg skal eller hva jeg skal gjøre. bortkastet tid.

- lite valg i dialoger. oppdrag kan som oftest ikke løses på annnen måte 8prate seg ut av en situasjon osv)

- skjer veldig lite rundt deg i byer osv. bare en og anna fyllik eller havnearbeider som valser forbi. men de gjør bare akkurat det samme hele tiden.

- spillet er blottet for humor. (stort sett, en dwarf i ei tønne som hadde mistet skjegget var jo litt små morsomt..)

Endret av petrus
Lenke til kommentar
Lasta den ned på fredag, og må sei eg er positivt overraska. Verden virkar å ha sjel, kampane er bra. Einaste minuset synest eg er at det forgår i ein hybrid mellom isometrisk og "kamera-over-skuldera"-vinkel. Samme som NWN 2. Ein blir vant til det til slutt, men utruleg lett å bli desorientert.(Spesielt for ein med som meg med elendige orienterinsevner).

 

Historien virkar også bra, men det gjenstår å sjå. Har ikkje kome så langt enno.

 

PS: Om det er nokon andre som speler Drakensang, kunne dei gjeve meg ei kjapp innføring i skadesystemet? T.d gjev eine sverdet mitt 2D + 1W i skade. Eg antar dette er terningekvivalentar, men kva står dei respektive for?

 

PS2: Du veit det er eit tysk(les:europeisk) spel når eine skillsen du kan trene opp er "seduce".... Skitne, skitne europearar.

 

W står egentlig for D (dice).bare litt dårlig oversatt. så det er base dmg + terningkast.

Lenke til kommentar
I stedefor at jeg venter på at gamersgate setter ned prisen på drakensang fra 49 euro, så pre-ordra jeg det på play.com til 17.99 pund. Det er jo en grei pris. Prøvde demoen og syns det virket lovende. I hvertfall til den prisen. Ser at Steam også skal ha 49 Euro for det. play.com er din venn.

http://www.play.com/Games/PC/4-/8705964/-/...;searchsource=0

 

Hva med D2D?

http://www.direct2drive.com/3/7595/product...rk-Eye-Download

200kr (29.95$) er da en rimelig pris? i tillegg får du det med engang :)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
I stedefor at jeg venter på at gamersgate setter ned prisen på drakensang fra 49 euro, så pre-ordra jeg det på play.com til 17.99 pund. Det er jo en grei pris. Prøvde demoen og syns det virket lovende. I hvertfall til den prisen. Ser at Steam også skal ha 49 Euro for det. play.com er din venn.

http://www.play.com/Games/PC/4-/8705964/-/...;searchsource=0

 

Hva med D2D?

http://www.direct2drive.com/3/7595/product...rk-Eye-Download

200kr (29.95$) er da en rimelig pris? i tillegg får du det med engang :)

Mulig det, men det står jo at" This product is only available for purchase in the United States, Canada, and Mexico".

Venter på pakken fra play.com jeg. opptatt med Dawn of war 2 så lenge

Lenke til kommentar

Emnetittelen er ikke beskrivende nok

Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for posten, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret.

 

 

Rapporter tråden når dette er gjort slik at den moderator kan fjerne denne meldingen.

Lenke til kommentar

Noen som vet når man kan få tak i dette spillet i norske (nett)butikker?

Har ikke klart å finne en eneste en som har det på preorder, det ser også ut som det er litt usikkerhet om når det kommer ut her siden noen sider nevner release tidlig i februar mens andre sier sent i mars. Liker å ha spillene mine trygt plantet på en DVD så D2D og andre nedlastingstjenester er egentlig uaktuelt. ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet når man kan få tak i dette spillet i norske (nett)butikker?

Har ikke klart å finne en eneste en som har det på preorder, det ser også ut som det er litt usikkerhet om når det kommer ut her siden noen sider nevner release tidlig i februar mens andre sier sent i mars. Liker å ha spillene mine trygt plantet på en DVD så D2D og andre nedlastingstjenester er egentlig uaktuelt. ;)

I følge gamer.no så er det ikke planlagt med release i norske butikker for dette spillet. Pr. nu.

Derfor kjøpte jeg det fra play.com. Som deg, liker jeg også å ha spillene på plater og kan derfor vente i 2 uker.

Lenke til kommentar
Noen som vet når man kan få tak i dette spillet i norske (nett)butikker?

Har ikke klart å finne en eneste en som har det på preorder, det ser også ut som det er litt usikkerhet om når det kommer ut her siden noen sider nevner release tidlig i februar mens andre sier sent i mars. Liker å ha spillene mine trygt plantet på en DVD så D2D og andre nedlastingstjenester er egentlig uaktuelt. ;)

I følge gamer.no så er det ikke planlagt med release i norske butikker for dette spillet. Pr. nu.

Derfor kjøpte jeg det fra play.com. Som deg, liker jeg også å ha spillene på plater og kan derfor vente i 2 uker.

 

Takker. Anmeldelsen av spillet nevner kun to sider hvor man kan laste det ned så det blir nok til at jeg må bestille det fra utlandet :(

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen tips til dette spillet, jeg må visst være meget rusten da jeg konstant dør og blir overveldet av ulver.

 

Er vel ikkje akkurat revolusjonerande tips, men grep du kan ta.

Fant sjølv at magikarar var verdilause i starten - så om du då ikkje er ein sjølv vent med det.

Ver i forkant med ein healing og slikt, ikkje vent til du får tre "wounds" før du prøver å bandasjere.

Ein del fiendar oppfører seg idiotisk og angrip ikkje samla. Prøv å utnytt dette. Trekk eit fåtall mot deg og ta dei for deg.

Enkelte fiendar virkar det som du ikkje skal slå før seinare i spelet

(les: Rottemora i bryggerikjellaren)

 

Fyrste karakteren eg lagde oppgraderte eg heilt feil. Om dette er tilfelle hos deg, kan du laste ned editor og endre på det.

 

Fant sjølv at spelet er ganske vanskeleg, om du samanlignar med andre rpg-titlar. Ha tålmodighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...