Gå til innhold

Intervju med Penumbra-skaperne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å se hvordan dette blir, jeg koste vettet av meg med Penumbra-spillene! :D DCotE er forøvrig ett av favorittspillene mine. Det har sine "issues" men du skal lete lenge etter å finne et spill som tar Lovecraft så på kornet. Penumbra serien var tett opptil da, selv om de ikke var basert direkte på noe mannen har skrevet. Skikkelig god, ufyselig stemning! :love: Dette blir nesten automatisk kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt mye av Penumbra, da jeg blir mentalt forstyrret av skrekkspill, men hvis jeg samler meg nok mot blir dette et kjøp :) Hørtes hvertfall utrolig kult ut, og liker skrekkspill hvor våpen- og skyte-delen ikke er sentral, samt gåteløsning.

 

Etter et kjapt søk hit viker det som om prosjektet har fått navn Lux Tenebras.

 

EDIT: Dette bekrefter det.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

De 2 første Penumbra spillene er lett på top 10 listen over beste spill noen sinne. Er sjelden jeg har kost meg så mye med et spill, og de er de eneste spillene som faktisk har fått meg ordentlig redd.

 

Er litt skeptisk til skytevåpen, håper ikke de går helt FPS, og håper samtidig at de beholder den mørke atmosfæren, samt nærmest uløselige gåter. Syntes alt for mange såkalte "puzzlespill" er alt for lette...

 

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Storkoste meg med Penumbra-spillene, de hadde gjennomført ekkel atmosfære og skremte vettet av meg et par ganger. Synes dog gåteløsning var spillene sterkeste side, så håper de ikke heller for mye mot action, og dummer ned gåtene.

 

Men dette ser spennende ut.

Lenke til kommentar
Er litt skeptisk til skytevåpen, håper ikke de går helt FPS, og håper samtidig at de beholder den mørke atmosfæren, samt nærmest uløselige gåter.

Så enig! Våpen er det som ødelagte Dark Corners of the Earth for min del. Spillet gikk plutselig fra helt fantastisk til veldig middelmådig og ekstremt frusterende da jeg fikk tak i et skytevåpen.

Lenke til kommentar
Er litt skeptisk til skytevåpen, håper ikke de går helt FPS, og håper samtidig at de beholder den mørke atmosfæren, samt nærmest uløselige gåter.

Så enig! Våpen er det som ødelagte Dark Corners of the Earth for min del. Spillet gikk plutselig fra helt fantastisk til veldig middelmådig og ekstremt frusterende da jeg fikk tak i et skytevåpen.

Husk at spillet foregår på 1700-tallet ;) . Ikke all verdens skytevåpen på den tiden.

Lenke til kommentar
– Hva slags nye spillelementer vil spillet bestå av?

 

– Denne gangen vil spillerne møte flere fiender og de vil også få tilgang på skytevåpen. Spillernes hovedutfordringer er fortsatt gåter, men dette spillet vil ha mer fartsfylt action. Vi ønsker at gåter og action skal gå hånd i hånd, forteller Nilsson.

 

Var akkurat det jeg IKKE ville høre siden jeg er møkk lei av spill med action. Hvorfor kan de ikke lage flere på samme måte som Penumbra? Istdet for å møte på et nytt monster hver andre meter du går.

Lenke til kommentar
Virkelig noe å se fram til. Penumbra spillene er noen av de få spillene som virkelig har skremt vannet av meg og gjort med fysisk redd.

Kanskje en liten spoiler men:

 

Har selv bare fått gjennomført det første spillet i serien, men det her helt sjukt hvordan de har laget atmosfæren. Tror det var kun 1 monster i spillet, og ingen "skvettelementer" som jeg husker, men allikevel satt du der i redsel for at noe kunne skje. Jeg satt med hjertet i halsen gjennom hele spillet, og det jeg skvatt mest av var en hund som plutselig begynte å ule foran meg. Hater egentlig skrekkspill, men måtte gjennomføre dette fordi det rett og slett er en av de beste skrekkspillene jeg har spillt. Gåtene var utrolig bra laga også.

 

Anbefales sterkt.

Lenke til kommentar
Er litt skeptisk til skytevåpen, håper ikke de går helt FPS, og håper samtidig at de beholder den mørke atmosfæren, samt nærmest uløselige gåter.

Så enig! Våpen er det som ødelagte Dark Corners of the Earth for min del. Spillet gikk plutselig fra helt fantastisk til veldig middelmådig og ekstremt frusterende da jeg fikk tak i et skytevåpen.

Husk at spillet foregår på 1700-tallet ;) . Ikke all verdens skytevåpen på den tiden.

wat

 

Spillet (som boken Shadow over Innsmouth som inspirerte det, og som alle andre verk fra Lovecraft) tar sted rundt 1900.

Lenke til kommentar

Begynn med Overture, så spiller du Black Plague. Det er de to som er best. Requiem har egentlig ikke så mye med de andre spillene å gjøre, er mer bare å løse gåter der. De to første har selve historien :)

 

Edit: Du kan jo se på denne pakken, der er alle sammen inkludert til en billig penge. http://cdon.no/spill/penumbra%3a_collection-4075280

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...