Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål, er Starcraft lett og lære seg? Tenker på og kjøpe SC2. Har prøvd Starcraft en gang før, og det var et "Zerg-Rush" som feila.

SC2 kommer til å ha "challenges" når det kommer ut, som lærer deg forskjellige ting mtp multiplayer. les om det her

Lenke til kommentar

Lett å lære, vanskelig å mestre. Det er vel standardsvaret.

 

Raske reaksjoner, evne til å multitaske, analysere og handle på tilgjengelig informasjon er veldig viktig i multiplayer.

 

Etter å ha sett litt previews av Single Player campaign så ville jeg vurdert SC2 et godt kjøp bare ut i fra det.

Lenke til kommentar

Som nybegynner er det viktigste egentlig at man ikke mister lysten til å spille av å tape voldsomt mye - dermed kan det lønne seg å finne noen andre som er på samme nivå å spille med i starten, iallefall til man har kontroll på de forskjellige unitsene for alle rasene og hva de fungerer bra og dårlig mot.

 

Går selvsagt an å lære dette i ladderen også, men er begrenset hvor mye man får ut av å bli rushet for N-te gang på rad mens man fremdeles bygger sin første unit.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Håper ikke de har satt inn max antall innloggede folk-sperre nå..

Jeg får ikke logget inn sammen med mange andre men bror min er inne og spiller akkurat nå! På EU ja. 13000 games currently kl 22:10 fikk jeg beskjed om..han har kommet inn i hele dag og spilt de siste 3 timer cirka.

Endret av zulo
Lenke til kommentar

HAr lest igjennom tråden i løpet av de sise par dagene. Takk for all info alle sammen, mye snacks her.

 

For de som enda venter på Beta- Jeg har ALLE (nesten) blizzard spillene på b.net kontoen min, så det hjelper tydeligvis ikke ;) Ellers har jeg en maskin som antakelig er relativt lik den store majoritetn der ute. Core 2 duo med 4 gig ram. så tenker det betyr at sjansene mine er mikroskopisk på det punktet også. Skal oppgradere maskina for 15k når skattepenga kommer, så med litt flaks kan jeg spille det ferdige spillet på ny bråke-kasse til da :)

 

Det virker som om betautdelingen er helt random, det spiller ingen rolle hvilke spill du har på battle.net. Det er mange som lager flere battle.net kontoer med kun en wow-trial på for å øke sine sjanser.

 

Et lite spørsmål, er Starcraft lett og lære seg? Tenker på og kjøpe SC2. Har prøvd Starcraft en gang før, og det var et "Zerg-Rush" som feila.

 

Hvis du kjøper spiller på release kommer du til og bli matchet mot mange som er på samme nivå som deg selv, spillet har mange sider ved seg, men alt kommer med tid og man lærer mye i Single Player osv..

 

Det er vanskelig å bli god, men man trenger ikke være god for å nyte spillet, siden det sannsynligvis kommer til å være mange som er i samme båt som deg.

 

Nå kræsjer klienten min fullstendig. -_- DAMN! I wanna play starcraft!

 

Jeg også, i mens kan du sjekke ut www.teamliquid.net, der er det streams av folk som spiller SC2 og generelt nok til å holde deg opptatt til Sc2 fungerer igjen, i alle fall om du ikke har vært der før.

Endret av haegen
Lenke til kommentar

Patch 9 og upgrades har nå blitt en vits. Makan til langtrukken prosess.

 

En Closed beta som ikke har 100% oppetid! Alert the media!

 

Takk for en god latter på morrakvisten <3

 

Og for de som faktisk kikker inn her før de starter spillet:

 

 

Patch 10:

Bug Fixes

 

Fixed an issue where Larva were not dying after being cancelled.

Fixed an issue with Banelings, Brood Lords, and Overseers obeying their original Hatchery's rally point.

 

 

Som forventet B)

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål, er Starcraft lett og lære seg? Tenker på og kjøpe SC2. Har prøvd Starcraft en gang før, og det var et "Zerg-Rush" som feila.

 

Vær veldig forberedt på å tape tape tape tape. Synes ikke dette spillet er lett å lære seg i det hele tatt. Tror "vanskelig å komme i gang, ekstremt vanskelig å mestre" er det som passer i sc2. Det handler om timing og scouting.

 

La oss ta scouting for eksempel, for det første må du vite hva du skal se etter, og dette er en stor læringsprosess i seg selv. Man må virkelig studere og lese opp hva man skal se etter. I starten er dette ekstra viktig for å klare å overleve de første 10min, og har du overlevd så lenge, ja da må du fortsatt scoute. Viss han driver å techer seg opp bør du finne en svakhet å angripe viss du er godt på etterskudd. Han kan ikke både ha fantastisk hær samtidig som han bygger og techer som en gud.

 

Ressurser. Du må virkelig lage mer baser og øke økonomien din, samtidig som du må bruke alt det du får inn. Viss du sitter på 3000mineraler og han angriper deg har du et stort problem om han har brukt alle sine ressurser. Kanskje det første du bør prøve på er å nettopp bruke opp alle ressursene dine.

 

Eksempel på scouting:

Viss du ser han går for noen air units må du helst presse på for å prøve å presse han nok til at han bygger mer units på bakken, slik at han ikke kan ta seg så mye råd til air. Det farligste i SC2 er å bare kose seg i basen din og bry deg om ditt, før du vet ordet av det har du noe jævelskap som du ikke vet kordan du skal ta fatt på. Eg spiller zerg og er ekstra sårbar mot air i starten.

 

 

Eg er bronse spiller, og eg sliter med alt dette og mer til når eg spiller. Nå møter eg riktignok nesten bare sølv spillere, siden bronse ligaen er veldig dau for tiden, sikkert fordi den inneholder folk som har gitt opp og lei av å tape.

 

Dette er ikke for å skremme deg vekk, men for å sørge for at du har riktig innstilling når du tar fatt på sc2. Eg tok på meg den innstillingen at eg ikke skulle la meg påvirke av tap eller seier. Ikke stress, bare ta det med ro og øk ferdighetene dine gradvis og se ikke tap som at du har tapt. Du lærer hele veien, og det er en god følelse i seg selv! UI'en i sc2 er så lekker at eg finner ingen feil, det er en fryd å spille. Klarer du slappe av mens du ser basen din blir most i fillebiter og at du "taper", mener eg du har det som skal til for å bli en god spiller og kunne nyte dette spillet. Lykke til, et kanonspill om du bare fortsetter. Om du ikke liker 1v1 i ranked match, kommer det masse mods rettet mot casual spillere som synes sc2 original er for vanskelig. Dette spillet blir uansett bra.

TL;DR

Kanonspill, ha riktig innstilling (slapp av, du taper ikke, du bare lærer osv) og vær tålmodig. Om du ikke skulle få til å mestre det, kommer det masse gøye mods etterhvert som kommer til å tilfredsstille alle og en hver. Spillet er gjennomført til de grader, blizzard har tenkt på alt hva UI og flyt gjelder.

Lenke til kommentar

Når du kjøper Sc2 trenger du ikke bare fokusere på den brutale multiplayeren, du får med en helt fantastisk single player campaign (her hjelper det å spille gjennom Sc1, eller i det minste lese seg litt opp), samt utallinge custom maps hvor du spiller multiplayer i en helt annen og langt mer avslappet setting.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Når du kjøper Sc2 trenger du ikke bare fokusere på den brutale multiplayeren, du får med en helt fantastisk single player campaign (her hjelper det å spille gjennom Sc1, eller i det minste lese seg litt opp), samt utallinge custom maps hvor du spiller multiplayer i en helt annen og langt mer avslappet setting.

 

Multiplayer delen er likevel fantastisk, og den er kun brutal om det er slik du reagerer til tap og hærverk av basen din.

 

Allerede nå ca 1 dag etter map editor er lagt ut, har vi fått Figthing Spirit map, som ser veldig lekkert ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...