Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Prøvde også først Play versus AI, men har prøvd 2 ganger senere med custom game. har også valgt FFA samt custom og laget 8 forskjellige lag, men får ikke uansett.

 

Det eg gjorde: Custom Game -> Create Game -> Lava Flow (8 player map) -> Skifta fra 4v4 til FFA -> La til 7 AI som eg satte til Insane -> Satte alle til random rase med 100% handicap.

 

Det burde fungere for deg og.

 

Alle er jo 100% handicap default, det er jo normalt. Du mener 50% på deg selv ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vant nettopp min første 1v1! Spilte terran mot protoss, byge et tjukt lass med marines og noen medivacs og fløy inn i basen hans som jeg hadde vært så flink å scoute på forhånd. At fyren nok er en enda større nybegynner enn meg ser jeg glatt bort i fra - jeg vant jo! ^_^

Lenke til kommentar

Prøvde også først Play versus AI, men har prøvd 2 ganger senere med custom game. har også valgt FFA samt custom og laget 8 forskjellige lag, men får ikke uansett.

 

Det eg gjorde: Custom Game -> Create Game -> Lava Flow (8 player map) -> Skifta fra 4v4 til FFA -> La til 7 AI som eg satte til Insane -> Satte alle til random rase med 100% handicap.

 

Det burde fungere for deg og.

 

Hadde fått de likevel, sikkert avsluttet rett før pop-upen kom fram.

Lenke til kommentar

Merkelig system blizzard har syntes jeg, brukte 2 uker på å komme meg fra bronze til gold, og nå 5 dager etterpå er jeg low level diamond.

 

Spillet mitt har blitt sykt mye bedre etter jeg begynte å spille random, gir meg bedre forståelse når jeg ser buildings til motstander osv.

 

Dog, en liten avsporing, er det noen som får sånn sykt adrenalinrush av å spille, jeg mener, må nesten ta meg 20 min pause etter hver kamp, fordi glemmer nesten å puste, jeg er sykt konkurransemenneske, men allikevel. Er så nervøs at jeg rister når jeg er ferdig. haha

 

 

Liker terran mer og mer, vil egentlig ikke like dem, fordi de har så sykt mange bra openings mot alt, og føler det blir litt lettere med de, sliter med zerg mid game, late game er bænkers, og protossen min sliter jeg mot early agression.

 

OG så suger jeg max på mirror matches

 

Fikk forrsten 1vs2 brutal/insane (husker ikke navnet) achievement min her om dagen, KOS!

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Har nettopp lagt ut et SC2-map jeg har laget. Det er et 1v1 melee map med redstone-tema. Her er et overview:

overview.jpg

 

Finner flere bilder her hvis noen skulle være interessert. Hvis dere vil prøve mappet så kan dere søke på "volcanic elevation" under custom games på starcraft 2 for å finne det. Si gjerne i fra hva du synes dersom du prøver det, tilbakemeldinger er veldig viktig! Håper ikke denne posten virker for..."reklamerende".

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt ut et SC2-map jeg har laget. Det er et 1v1 melee map med redstone-tema. Her er et overview:

overview.jpg

 

Finner flere bilder her hvis noen skulle være interessert. Hvis dere vil prøve mappet så kan dere søke på "volcanic elevation" under custom games på starcraft 2 for å finne det. Si gjerne i fra hva du synes dersom du prøver det, tilbakemeldinger er veldig viktig! Håper ikke denne posten virker for..."reklamerende".

 

Har ikke spilt mappet ditt, men etter det jeg ser av bildet så ser det veldig "lett" ut å defende gold minerals, to små ramper opp som raskt kan bli blokkert av units virker enkelt å beskytte hvertfall, i motsetning til de to vanlige mineral feltene du har på midten som har to breie ramper opp som er vanskligere å blokkere eller defende.

Men ser jo også det er en god vei bort til gold med mindre du knuser de steinene som blokkerer til det ene mineral feltet som er ved start plassen.

Som man sikkert har gjort før man tar gold minerals.

Synes bare selv at gold minerals skal være litt mer "risky" å ta siden det gir en god fordel økonomisk, kanskje bytte de vanlige i midten med der gold er nå?

 

Men som jeg sa, har ikke spilt det enda, og vil ikke påstå at jeg er noen ekspert, men ellers ser mappet veldig bra ut :)

Måten Xel'Naga towers er satt minner meg om Metalopolis som er bra :D plassere noen siege tanks der for å angripe arbeiderne/gas er jo konge :p

Er det forresten mulig å lande noen units på klippen som er på midten øverst/nederst der? så på de andre bildene og det så litt smalt ut :p

Lenke til kommentar

Har spilt Starcraft 2 siden det kom ut og har kost meg mye det! Det eneste som irriterte meg var ATI buggen som gjør at det tar forferdelig lang tid å tabbe opp spillet igjen hvis du har spilt litt selv med en high end datamaskin. Fant etterhvert ut at man kan velge "Windowed mode (Fullscreen)" i video options. Dette gjør at du teknisk sett kjører spillet i windowed mode, men hele skjermen fylles som om du bruker fullscreen. Med denne innstillingen kan du spille uten det problemet windowed mode vanligvis har med at du ikke kan bruke musa til å navigere skjermen i alle kanter pga rammen som er rundt bildet. Å alt tabbe går som en drøm når du har skrudd det på. Tenkte jeg kunne dele dette med andre siden det sikkert er en del andre som har irritert seg over dette, men rett og slett ikke har vist om denne muligheten.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt mappet ditt, men etter det jeg ser av bildet så ser det veldig "lett" ut å defende gold minerals, to små ramper opp som raskt kan bli blokkert av units virker enkelt å beskytte hvertfall, i motsetning til de to vanlige mineral feltene du har på midten som har to breie ramper opp som er vanskligere å blokkere eller defende.

Men ser jo også det er en god vei bort til gold med mindre du knuser de steinene som blokkerer til det ene mineral feltet som er ved start plassen.

Som man sikkert har gjort før man tar gold minerals.

Synes bare selv at gold minerals skal være litt mer "risky" å ta siden det gir en god fordel økonomisk, kanskje bytte de vanlige i midten med der gold er nå?

 

Men som jeg sa, har ikke spilt det enda, og vil ikke påstå at jeg er noen ekspert, men ellers ser mappet veldig bra ut :)

Måten Xel'Naga towers er satt minner meg om Metalopolis som er bra :D plassere noen siege tanks der for å angripe arbeiderne/gas er jo konge :p

Er det forresten mulig å lande noen units på klippen som er på midten øverst/nederst der? så på de andre bildene og det så litt smalt ut :p

Takk for tilbakemeldingen! Vet ikke om jeg vet helt hvor du mener, men dersom det er noe som ser for lite ut til å lande så er det også for lite. Jeg har fått noen andre kommentarer angående gold field også, de fleste er enige om at den burde flyttes til midten når den andre er enklere å beskytte. Tanken var at distansen mellom main og den expansion var lenger og derfor vanskeligere å beskytte, men spørs om ikke de smale inngangene veier opp for den ulempen. Jeg kommer til å flytte gold field til midten og oppdatere mappet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...