Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stalkers er jo effektive mot luft, Void Rays også, om de brukes korrekt. I stad slo to av mine Void Rays to av motstanderens Void Rays, samt hans to Stalkers, uten å ta noe life damage. Hvordan? Ved at jeg hadde ladet opp Beamen min til tredje nivå på forhånd. En habil taktikk er å angripe en av dine egne bygninger (eventuelt enheter, eller steiner om de er tilgjengelig) for å lade opp Beamen før du går inn i kamp.

 

Eventuelt, dersom motstanderen satser sterkt på luft, vil noen Phoenix' være i stand til å gi deg et godt forsvar.

 

Og, Lexi, sjekk innboksen din ;)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Skal prøve phoenix etterhvert siden jeg til nå ikke har sett nytte fra dem. Void Rays er noe jeg har satset litt på, men dessverre blir de tatt ned på sekunder av zergen sine ultralisks.

 

Ultralisk tar ikke luft, Du tenker sikkert Mutalisker.

Bare bruk Stalkers + Sentries som gir deg skjold.

Voids er kostbar affære, da bruker jeg heller penger på sentries og stalkers.

Lenke til kommentar

Jeg må si at campaign opplegget er helt tullete anlagt, jeg kan ikke låse opp det hemmelige oppdraget etter at jeg har gått igjennom uten å starte på nytt? Hva er det for noe tull

 

Ja, dreit meg litt på det også, hadde ingen save rett før siste oppdrag, så er nødt til å spille om igjen, eller spille 22/26 missions fra en eldre save, litt dumt i grunn :(

Skulle vært en archive på main menu eller no

Lenke til kommentar

Om jeg klarer alle missions, achievements, brutal etc, vil dette overføres slik at jeg kan gjøre alle missions opp til secret mission på casual, for så å gjøre alt jeg trenger på secret mission? Eller må jeg gjøre alt på nytt.

 

Alle achievements blir lagret når du først har fått de. Skjønner godt at du er litt frustrert ang. secret mission, var det selv. Hvis du bestemmer deg for å starte en ny campaign for å låse opp det ekstra oppdraget (tror det går fint å kjøre casual diff frem til media blitz) og evt prøve på litt andre achievements vil jeg på det sterkeste anbefale å lage en save rett før man starter oppdragene der man velger hvem man vil hjelpe (Ariel vs Protoss og Tosh vs Nova), på denne måten kan du gå tilbake til de savene etter du har fullført kampanjen, eller rett etter oppdragene hvis du vil gjøre de andre oppdragene og. En annen fordel er at hvis du vet hva slags units som er viktige på et oppdrag, kan du lage en save, kjøpe armory upgrades evt mercs, kjøre oppdraget for achievementene og så loade igjen.

 

 

Helt utrolig, fikk ikke achievementen for å ikke miste noen bygninger på normal, på Zero Hour. Blir achievementen blokkert om du loader eller noe slikt?

 

Har hørt at enkelte achievements er en smule buggy. Har selv den du nevnte, så jeg vet ikke hvorfor du ikke fikk den.

Lenke til kommentar

Om jeg klarer alle missions, achievements, brutal etc, vil dette overføres slik at jeg kan gjøre alle missions opp til secret mission på casual, for så å gjøre alt jeg trenger på secret mission? Eller må jeg gjøre alt på nytt.

 

Achievements forsvinner aldri. Load opp en pre-Char mission victory, så kan du unlocke secret mission.

Lenke til kommentar

Heheh, tulling avean, 10pool er jo totalt standard på steppes of war. ;) Han zergen gjorde det jo også feil, han burde jo gått rett for minerallinjen din når han kom seg gjennom så fort. (Selv om det er fristende å ta ut den pylonen.)

 

Det du må gjøre på din side er å bygge 3/4 walloff og chronobooste ut en zealot så fort som bare mulig så han kan stå midt i walloffen. Da kan lingsene kun angripe 2 eller kanskje 3 om gangen, og du har rikelig tid til å få ut zealot nummer to og deretter forge og en kanon. Så er det bare for deg å kjøre på med stalkers for å hindre zerg i å ta en expo.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Stolt over det siste gamet! Bestemte meg for å prøve å bruke masse penger, og ha så få idle workers som mulig, funke ganske greit. Skjønner dog ikke helt hvorfor jeg var så defansiv, hadde nok til å ta ut den hæren :hmm:

 

 

Lenke til kommentar

Hm, tror det er enkelte ting du kunne gjort annerledes for å forbedre den Void Rushen. Jeg er ingen ekspert, men har fordypet meg litt i guider og videoer om akkurat Void Rush, og de fleste angriper etter en kun to Voids, eventuelt én eller tre. På den måten er det mye høyere sjanser for at fienden ikke har fått opp noen habil anti-air, og to er mer enn nok til å ødelegge en base uansett. Dessuten, når du angriper hans refinery, og han svarer med hydralisks, anbefaler jeg deg å prøve å ta hydraliskene ned før han får tatt ned en av dine Voids, som han fikk gjort.

 

(Merk at jeg ikke er ute etter å leke bedreviter - prøver bare å dele kunnskap om spillet med andre ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...