Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mitt syn har du ikke sjans til å stoppe et 4 gate push fra toss som zerg om du ikke bygger minst en spinecrawler, og helst to.

Forutsatt at du har expanda, så er ikke det veldig galt nei.

 

Spiller diamond league zerg (ca midt på tabellen), og med en base er det enkle å gå for speedlings.

 

Bygg drones til 14. Med en gang drone 14 bygges, bygg en extractor. Spar deretter til 200 mineraler. Bygg spawning pool.

 

Du har nå 12 supply. Bygg droner til 16, deretter overlord.

 

Når spawning pool er ferdig, har du nok mineraler til først queen, og deretter speed for zerglings. Research det med en gang.

 

Bygg deretter masse zerglings.

- Mot terran og zerg, når du har 50 nye gass, bygg baneling nest.

- Mot protoss, så kan du godt bygge roaches, ikke speed for zerglings, og expande.

 

Ville ikke gjort sånn standard greier der, det funker aldri, hvis du lærer deg bare spille godt, så kommer det automatisk når du ser hva motstanderen har. Folk som ni leser build orders, glemmer mange ganger det fundamentale, og blir for opphengt i food/build orders.

 

Uansett så åpner 90% av terran i diamond league mass reapers med nitro, til expand mot Zerg, og da er zerglings nesten ubrukelig er han god på micro, eneste du kan holde det unna mens du techer til lair er roaches med speed. Banelings fungerer heller ikke.

 

Når det gjelder 4gate timing push, så er det viktig å huske at P er sårbar tidlig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Heisann.

Kjøpte meg dette herlige spillet på tirsdag og beveget meg ut i online myra i går. Spiller som regel 3v3 eller 4v4 for øyeblikket, og jeg vinner så lenge ikke jeg spiller mot zerg som kjører mutalisk (disse flyvende ********). Digger terran men klarer bare ikke å finne noe som kontrer bra. Har prøvd mass vikings (prøvde meg på mass viking rush) men vips, så har zerg kjørt mass flyvende drittunger. Selv om jeg prøver å fokus fire etc etc så moser de meg. Jeg kan ikke se at noe av arsenalet til terran klarer å stoppe dem. De kan jo bare fly unna og så angripe der du er sårbar.

 

Også, siden jeg er ny hadde det vært kjekt å fylle på litt hyggelige folk fra gamer på vennelista. For de som føler for å holde en stakkars noob i hendene så er det andre_sn, eller DjFarmor som gjelder.

 

edit: Hvordan får jeg scv mine inn i c.center?

Endret av DjFarmor
Lenke til kommentar

I mitt syn har du ikke sjans til å stoppe et 4 gate push fra toss som zerg om du ikke bygger minst en spinecrawler, og helst to.

Forutsatt at du har expanda, så er ikke det veldig galt nei.

 

Spiller diamond league zerg (ca midt på tabellen), og med en base er det enkle å gå for speedlings.

 

Bygg drones til 14. Med en gang drone 14 bygges, bygg en extractor. Spar deretter til 200 mineraler. Bygg spawning pool.

 

Du har nå 12 supply. Bygg droner til 16, deretter overlord.

 

Når spawning pool er ferdig, har du nok mineraler til først queen, og deretter speed for zerglings. Research det med en gang.

 

Bygg deretter masse zerglings.

- Mot terran og zerg, når du har 50 nye gass, bygg baneling nest.

- Mot protoss, så kan du godt bygge roaches, ikke speed for zerglings, og expande.

 

Ville ikke gjort sånn standard greier der, det funker aldri, hvis du lærer deg bare spille godt, så kommer det automatisk når du ser hva motstanderen har. Folk som ni leser build orders, glemmer mange ganger det fundamentale, og blir for opphengt i food/build orders.

 

Uansett så åpner 90% av terran i diamond league mass reapers med nitro, til expand mot Zerg, og da er zerglings nesten ubrukelig er han god på micro, eneste du kan holde det unna mens du techer til lair er roaches med speed. Banelings fungerer heller ikke.

 

Når det gjelder 4gate timing push, så er det viktig å huske at P er sårbar tidlig.

 

Vel, det er mye bedre å ha ett utgangspunkt, og endre det etter hva du ser, enn å ta alt på sparket ... da går det ikke smooth :)

 

14 extractor 13 spawning pool syntes jeg er en veldig grei safe "mot det meste" åpning uansett - og jeg får scouta mens spawning pool bygger, så da kan man ta det derfra.

 

For tida er veldig mange sårbare mot baneling bust, fordi de satser på økonomi først før de skal pushe senere med flere units.

Lenke til kommentar

Terran kan masseprodusere Viking, som ikke holder tilbake for noen andre luftenheter så lenge man har mange nok.

 

Jeg og Shampoo spilte nettopp en utrolig kul 2v2 (terran og toss mot terran og zerg), og etter 38 minutter sto vi igjen som vinnere. Lengste kampen jeg har vært med på, og det var kontinuerlig slåsskamper fra begge hold. Shampoo så heldigvis hvor landet lå og spydde ut stalkers, som til slutt vant kampen for oss. Jeg ble satt ut ganske tidlig av reaper-rush som tok alle mine scv-er unntatt to, men kom meg tilbake takket være MULE, og fikk demmet opp våre tap med vikings. Til slutt hadde vi ikke annet valg enn å angripe, og det gikk overraskende bra.

Lenke til kommentar

problemet er at jeg aldri ser ut til å få nok vikings. Jeg fokuserte kun på det sist kamp. Techa rett fram, og bygde to startports med reactorer, og bygde vikings, scv, supply så mye det lot seg gjøre. Økte til 3 starports når ressursene gikk for fort inn, og den med reactor også. Men når det kom til stykke så knuste han de, og med nok til overs til å knuse stalker hæren til kompisen min. Burde kanskje sjekke replayen hvis man kan finne den i ettertid, men han gjorde altså bare en ting, og det var mutalisk ut av rumpa. Zerg skal jo være overlegne på masseproduksjon men det gikk aldri tomt uansett hvor mye man skjøt inn i den skyen.

Endret av DjFarmor
Lenke til kommentar

problemet er at jeg aldri ser ut til å få nok vikings. Jeg fokuserte kun på det sist kamp. Techa rett fram, og bygde to startports med reactorer, og bygde vikings, scv, supply så mye det lot seg gjøre. Økte til 3 starports når ressursene gikk for fort inn, og den med reactor også. Men når det kom til stykke så knuste han de, og med nok til overs til å knuse stalker hæren til kompisen min. Burde kanskje sjekke replayen hvis man kan finne den i ettertid, men han gjorde altså bare en ting, og det var mutalisk ut av rumpa. Zerg skal jo være overlegne på masseproduksjon men det gikk aldri tomt uansett hvor mye man skjøt inn i den skyen.

Marines + vikings er greit mot mutas. Ikke kun vikings. Hadde du ikke mineraler?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Kommer en ny patch i løpet av september, ser ut som de nerfer terran en del.

 

We have mid- to long-term plans to further evolve the Custom Game experience, and soon, enhance our social features with the addition of chat channels.
:thumbup: Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Kommer en ny patch i løpet av september, ser ut som de nerfer terran en del.

 

We have mid- to long-term plans to further evolve the Custom Game experience, and soon, enhance our social features with the addition of chat channels.
:thumbup:

Mmm, fantastisk patch for zerg. Liker det :)

 

Da får jeg bytte til zerg og bruke den hersens mutalisk taktikken selv....

Lenke til kommentar

Kommer en ny patch i løpet av september, ser ut som de nerfer terran en del.

 

We have mid- to long-term plans to further evolve the Custom Game experience, and soon, enhance our social features with the addition of chat channels.
:thumbup:

Mmm, fantastisk patch for zerg. Liker det :)

 

Da får jeg bytte til zerg og bruke den hersens mutalisk taktikken selv....

 

Beste måten å finne ut at noe kanskje ikke er så bra som du tror, er å prøve det selv ;)

 

Motsatt vei med terran da dog. Valgte T ved en feiltakelse idag. Himmel og bananer så enkle de er.

Lenke til kommentar

Liker replayene dine, fortsett med det :)

Hvorfor stakk partneren din så tidlig ?

Det er bra noen gjør det. :)

 

Hvorfor han dro vet jeg ikke, om jeg viste kan jeg nok ikke ha sagt det ettersom at jeg kjenner han.

 

EDIT: Spilte dårlig i starten, fikk igang cybernetics veldig sent, altfor mye supply block etc.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

som terran, hvor mange scv bruker dere til å bygge med. Jeg sliter alltid med å holde meg med riktig supply i forhold til hva jeg bygger. Enten så går jeg på en supply depot frenzy og bygger opp til 200 eller så stopper hele produksjonen min opp forde jeg har for lite. Tar jeg for mange scver å bygger med så taper jeg mineral fronten, har jeg for få klarer jeg ikke å microe raskt nok til å utnytte dem så jeg får bygd alt som skal bygges til riktig tid. Tips?

Lenke til kommentar

repimg-33-143828.jpg

Gi aldri opp!

 

 

den replayen der var LÆTTIS!... herregud , begge zergene var jo helt idiotisk, mass zergling når du vet at han du spiller mot bruker air og zergen på laget til han som vant gjorde jo ikke no i 10 minutter før han bestemte seg for å rage quitte... for å ikke snakke om protos oppe i høyre gjørnet, bygde jo minimalt med anti air..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...