Gå til innhold

Er world of Warcraft et lan spill?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217
For min del er det motsatt, alle LAN jeg har vært på hvor folk har begynt å spille WoW blir som oftest uten stemning. Grunnen er enkel - folk kan være likesinnede - men har tatt forskjellige veier. Forskjellige fraksjoner, lvl eller ambisjon i spillet. Om det er større LAN enn bare en liten vennegjeng så er det som oftest lett å finne på noe, men blir det enda litt større blir det verre.

Må si meg enig. Om det er hele ' gjengen ' din som har LAN kan du finne på noe annet enn WoW, men går jo absolutt ann å ha WoW-LAN! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er et bra lanspill hvis alle spiller wow, og du ikke har en som "leder" som skal gjøre hvert minste miniquest, løfte på hver stein, og explore hvert hjørne av hver zone. da blir det "jobb". og hvis du har nabbs som ikke klarer og henge på teamet, eller spille som et team, er det og noe dritt.

Lenke til kommentar
LAN - Local Area Network.

World of Warcraft - 11.5M subscribers, worldwide...

 

Kall meg gjerne purist, men nei, WoW er ikke et LAN-spill. Det er ikke engang et WAN. LAN forlater som regel ikke engang hub/ruter/gateway/proxy.

 

Nå er det ikke noe fasit hva som er LAN og hva som ikke er LAN, for meg er LAN en sammenkomst av personer med samme interesse for spill som meg, en sammenkomst hvor vi deler vår interesse. Om vi spiller WoW sammen eller Counter-Strike sammen er irrellevant, så fremst man spiller dette sammen.

Lenke til kommentar
Går ann å tenke litt utenfor boksen, Runeb

 

Bokstavelig talt... utenfor ruterboksen :p

 

for meg er LAN en sammenkomst av personer med samme interesse for spill som meg

 

Det kalles LAN fordi det en gang i tiden, når internett var så tregt at kunne måles i baud, var LAN sammenkomster hvor folk kunne spille og bytte spill. I dag er det internett som gjelder.

 

Uansett er WoW ikke et "LAN spill". Det blir rett og slett for dumt, og det tror jeg jammen Blizzard hadde reagert på også, om folk begynte å referere til spillet slik :)

Lenke til kommentar

Hvorfor blir det dumt? Hva med å samles en gjeng og spille Counter-Strike, er ikke det like dumt?

 

Et LAN i dette tilfellet er en sammenkomst av felles interesser og ikke noe mer. Det er ingen klare definisjoner hva som er et LAN spill men om man samles og spiller i lag i f.eks spill som WoW så er det like fult et LAN spill. Dvs et spill man spiller sammens. Forbeholdt at man spiller sammen, på samme server og gjør ting sammens.

Lenke til kommentar

Er vel lite poeng i å debattere kalde, harda fakta det ikke finnes kontreindikasjon for? Og fakta er at WoW ikke er et LAN spill. Det er ikke engang WAN. Det spilles over internett.

 

At man samles for å "LAN"'e er også et gammelt ordtrykk som ikke lenger er relevant, og teknisk sett for det meste helt ukorrekt.

 

Serenity, now!

Lenke til kommentar
Nå kverulerer du bare runeb.

 

Er vel ikke jeg som kverulerer når jeg har rett, men snarere folk som prøver å dra inn semantikk. At 99,99% av alle personer tar feil gjør det ikke riktig. Men for guds skyld dropp det, kall det hva dere enn vil, bare ikke be meg spille WoW på LAN for det er faktisk ulovlig med private servere :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nå kverulerer du bare runeb.

 

Er vel ikke jeg som kverulerer når jeg har rett, men snarere folk som prøver å dra inn semantikk. At 99,99% av alle personer tar feil gjør det ikke riktig. Men for guds skyld dropp det, kall det hva dere enn vil, bare ikke be meg spille WoW på LAN for det er faktisk ulovlig med private servere :)

 

Privat servere??? hvem i H#*&%"! har sagt noe om at det spilles på privatservere?

WoW er som tidligere nevt et helt greit spill å spille på LANparty, så lenge alle spiller det sammen.

det er vel også det trådstarter har ment det skall diskuteres i denne tråden, ikke defininisjonen på at LAN

 

PS

for ordens skyld:

LAN= Local Aria Network.

LANparty= en gjeng med venner som sitter sammen og spiller et spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...