Gå til innhold

Gamer.no: Forum-kommentarer under artikler?


Anbefalte innlegg

Synes systemet med at de siste forumkommentarene til en artikkel kom opp under den var en veldig bra greie, håper dere kan få det på plass også. Sånn som det er nå står det bare en link til diskusjonen, og jeg tror det er større sannsynlighet for at folk oppdager og blir interessert i forumet (+ at det er mer praktisk) om man får ett kommentarfelt under artikkelen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette systemet for å ha kommentarfelt under artikkelen man kunne skrive i var veldig nytt på diksusjon.no, og også ett produkt av administrasjonen der. (Vedder en tier på Uealand :ph34r: Det gjør at det kan ta sin tid før noe slikt finner veien hit, men jeg tror nok at Gamer er klar over det.

 

TTT = Ting tar tid :)

Lenke til kommentar

egentlig syns jeg ikke dette er så viktig. Med "siste X poster" i bunn av en artikkel, blir det veldig ofte til at folk klikker seg inn på forumet bare for å besvare nettopp siste X poster. Problemet er at man da ikke har lest de foregående 15 postene, som oppklarte hele greia. Det er alt for mange som er motvillige til å lese de første postene virker det som, og da blir det mange redundante innlegg..

Lenke til kommentar
Dette systemet for å ha kommentarfelt under artikkelen man kunne skrive i var veldig nytt på diksusjon.no, og også ett produkt av administrasjonen der. (Vedder en tier på Uealand :ph34r: Det gjør at det kan ta sin tid før noe slikt finner veien hit, men jeg tror nok at Gamer er klar over det.

 

TTT = Ting tar tid :)

 

Haha - Det er en gruppe på Nettby som heter det...

----

Skulle akkurat lage en tråd om dette...Håper dette er opp før mai, ikke spør hvorfor....

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ting er teknisk implementert og klart, men det skal stilsettes og tilpasses resten av innholdet. Det bør med andre ord ikke være Alt For Langt Unna.

 

Akkurat nå er det et par andre, viktigere ting som tar opp tiden vår, men vi har definitivt ikke glemt dette :-) Takk for tålmodigheten!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott at dere har fått opp en slik tjeneste, selv om den bare er i Beta-versjon. Jeg synes man skal få inn en innlagt scrolle-side (hvis dere skjønner hva jeg mener), så innleggene ikke gjør selv siden trehundre ganger lengre. Jeg ser ikke noen mulighet for å poste? Når denne forhåpentligvis kommer vil det også være best med et eget scrolle-felt, så man ikke må scrolle seg nedover i fem minutter for å få postet. Jeg ser heller ikke vitsen i at avatarene bytter side? Hold dem på venstre side av innleggene, så blir det mindre avvik fra forumet. :)

 

EDIT: Og kanskje litt bedre skille mellom postene, og jeg synes det er bedre at det står klokkeslett enn "3 timer siden", men det er nå min mening.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Ser ikke muligheten til å kommentere direkte på artikkelsiden, og det ser veldig rotete ut når alle innleggene i tråden blir samlet på èn lang side.

Mulighet for å poste direkte i artikkelen er litt lenger frem. Foreløpig er fokuset på å vise kommentarer. Vi skal legge inn begrensning på for eksempel 25 innlegg, deretter lenke til forumet.

 

Jeg synes man skal få inn en innlagt scrolle-side (hvis dere skjønner hva jeg mener), så innleggene ikke gjør selv siden trehundre ganger lengre.

Skal vurdere scrollbar.

 

Jeg ser ikke noen mulighet for å poste? Når denne forhåpentligvis kommer vil det også være best med et eget scrolle-felt, så man ikke må scrolle seg nedover i fem minutter for å få postet.

Når posting kommer på plass, regner vi med å putte den boksen øverst.

 

Jeg ser heller ikke vitsen i at avatarene bytter side? Hold dem på venstre side av innleggene, så blir det mindre avvik fra forumet. :)

Skal se om vi kanskje endrer på dette fremover, dersom det er mer hensiktsmessig å ha de til venstre/likt som forumet.

 

EDIT: Og kanskje litt bedre skille mellom postene

Det er på planen.

Lenke til kommentar
Jeg ser heller ikke vitsen i at avatarene bytter side? Hold dem på venstre side av innleggene, så blir det mindre avvik fra forumet. :)

 

Vi er ikke så veldig interessert i hvordan det er på forumet, men hvordan det fungerer best i kommentarene under selve artikkelen. Lesemønsteret er allerede satt fra hvor artikkelteksten er plassert, og etter at jeg testet mange forskjellige varianter var det den versjonen hvor øynene kunne fortsette på samme sted som de hadde vært i artikkelteksten som funket best.

 

Det betyr selvsagt ikke at vi ikke endrer det seinere om vi finner noen gode argumenter for det, men det er en forholdsvis gjennomtenkt grunn til at de er plassert der de er :-)

Endret av fiskfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...