Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HCG97: Bare vent til du får flere abillities til folkene dine, så skal du se at kampene blir gøyere. Går ikke så lang tid før fiendene blir sterkere heller, så snart må du tenke strategisk. Gled deg.

 

...skulle ønske det var jeg som skulle spille gjennom FFX for første gang nå... :blush:

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg pakke i posten! Endelig kom den!

P5030005.jpg

Jeg har liksom nettopp åpnet den så har ikke prøvd demoen ennå. Er spent på om jeg klarer å skjønne noe av den. Japansk er liksom ikke språket jeg er mest dreven i...

 

 

Jeg husker den gangen jeg spilte igjennom FFX for første gang. Jeg var helt sånn Ô______Ô

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Jeg fikk Game over...hehe...

 

Battle systemet er veldig action preget og jeg har aldri vært borti noe sånt battle system før. Det er veldig friskt og setter pulsen i gang. Hvert eneste sekund teller liksom. gjør du en feil kan det koste deg livet.

 

Grafikken er jo smud! Ble helt satt ut av den åpningsscenen.

Han afro fyren (Sahz var det ikke det han het eller noe...) Er åpenbart en slags comic relief. Lightning er jo velidg lik Cloud i ansiktsuttrykk synes jeg. Hun er også sånn, går rett på uten å tenke på hva hun støter på. Oppdraget teller mest og hun gjør hva som helst for å fullføre det.

 

 

Det følger også med to trailere til Versus og Agito. De kan sikkert bli sett på nette allerede for agito traileren har jeg sett før. Den innholder litt bilder av gameplay og diverse annet.

Versus inneholder noen kampsecener og scener fra da de kjører i den bilen og en veldig lang scene med Noctis og hun blonde, jenta jeg ikke husker navnet på akkurat nå, som snakker.

Lenke til kommentar
At kampsystemet virker bra, var en lettelse for min del. Ligner det mest på XII eller noen andre i serien?

 

Koser meg med FFIV på DS nå. Selv om jeg irriterer meg litt over usynlig fiender etter å nettopp ha spilt Chrono Trigger :p

 

Audaja, Chrono Trigger slår nok kaka av FFIV til DS. FFene til DS er faktisk ikke så bra spør du meg. Dragon quest spilla slår dem i støvlene...

Lenke til kommentar
Spørsmålet er ikke om man klarer å spille FF. Alle kan spille det. Spørsmålet er om gutten skjønner hva spillet handler om, altså historien. Som igjen er det de fleste spiller FF for.

 

Å anbefale gutten FFV, som med dine ord fokuserer på gameplay, blir som å introdusere gutten for brus for første gang med et glass som er knust på toppen. Brusen smaker godt, men gutten blir ikke fristet til prøve brus igjen. Da er det bedre å gi gutten brusen i et nydelig glass som han ikke kutter seg på, slik at han får gode minner om brus og får lyst til å smake brus igjen.

 

For folk som aldri har spilt FF før, er FFX en veldig grei plass å starte. Her får du grei grafikk, du får stemmer og en god historie. Med FFX slipper HCG97 å "tvinge" seg til å spille gjennom et spill med dårlig grafikk (i hans øyne, i våre øyne sjarm), han slipper å måtte lese hele historien og historien er heller ikke av den mest komplekse typen og tar ikke alt for lang tid å runde. Kampsystemet er helt perfekt for nybegynnere. Her får du all verdens tid til å planlegge taktikk, bli kjent med items og menyer.

 

Og hvis han liker det, da kan han heller prøve de eldre spillene. Da vet han hva han går etter og hva han forvente av spillene.

 

Auda sterke ord, du har et poeng med grafikken, men det er også det eneste... Historien er håpløs i FF5, grunnen folk liker det er gameplayet, alle gangster jobbene ol. er gøye uansett alder. En kompis av meg er så nostalgisk for dette spillet etter å ha spillt d som 8 åring at det er skummelt. FFX er ikke et dårlig valg, men ødelagd glass? pffft

Lenke til kommentar

FFene til DS er for det meste melking av konseptet, men remaken av FF4 er den beste versjonen av det spillet så langt. Ved å heve vanskelighetsgraden er spillet nærmere den japanske førsteutgivelsen, i motsetning til den lettere versjonen som ble gitt ut i USA, og augments tilfører faktisk spillet en ny strategisk dimensjon. Jeg har ikke spilt mange andre JRPGer som balanserer det å være utfordrende så godt med å belønne deg når du tenker taktisk og gjør bruk av egenskapene til karakterene dine.

 

Er Chrono Trigger bedre? Vanskelig å si. CT har ikke random encounters, men FF4 uten random encounters hadde ikke vært det klassiske old school-rollespillet det skal være. CT er også et mye enklere spill å gjennomføre, så det er kanskje bedre som en introduksjon til japaneske rollespill.

Lenke til kommentar

"Square Enix has said that it's hoping to release Final Fantasy XIII in Europe "sooner than a year later than the Japanese release". "

 

http://www.eurogamer.net/articles/ffxiii-t...in-under-a-year

 

Håper dette er sant :D

Jeg elsket Final Fantasy X!!!

Og det lille jeg har sett av gameplay ser jo helt rått ut, grafikken er syke, blant beste innen rollespill, og historien kan bli noe av det episke sorten :lol:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Kitase: Final Fantasy XIII isn't a JRPG

 

In a move which seems to be happening much more frequently from Square-Enix's higher ups, Kitase has said something he shouldn't have. During an interview with CVG, he claims that Final Fantasy XIII isn't a JRPG. Kitase backs this up by saying the Final Fantasy series is something Square-Enix doesn't try to categorise as either a Western or Japanese RPG.

 

To many of us who believe Final Fantasy is the staple of what a Japanese RPG is, I can't help wondering why he'd be so quick to dismiss this pigeonholing. He says that "the game straddles genres" which it may do but from what we've seen so far, it resembles a JRPG more so than Final Fantasy XII.

 

Jeg er en link jeg.

 

Hvis ikke Final Fantasy er JRPG, hva er da JRPG?

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Ja idag har jeg kjefta i 1 time på fedex og posten. De har vær gjort 1 feil som gjør at jeg ikke får trial versionen før etter helga :(

 

 

Dunedain: Klart det et JRPG. Bare tull spørr du meg å si noe annet. Greit det er nytt revolusjonerende grafikk osv, men har de laget noe ny/blandet sjangere? nope.

Lenke til kommentar

IGN.com's Final Fantasy Reader Q&A:

 

IGN: Are there any plans for extra downloadable characters in the future?

 

Takeshi Arakawa:: At the moment we don't have any plans on making characters available for download, but as was the case in Japan, we're going to make passwords available online; that will continue.

 

IGN: Is Dissidia the start of an ongoing franchise; will we be seeing something like this coming to the PS3?

 

Yoshinori Kitase: We have no immediate plan to release this game on any other consoles, partly because we believe that one of the most attractive features of this game is ad-hoc. As an idea it's very attractive, and we'll certainly look into it.

 

IGN: We've seen Final Fantasy III & IV on DS – any chance of V & VI making the move?

 

Yoshinori Kitase: We haven't a plan to release V & VI, but it sounds like an interesting idea so we'll find out if that's possible.

 

IGN: Of all the Final Fantasy games, which one would you like to work on a sequel for?

 

Takeshi Arakawa: FFIX. I was involved in the production; I expressed my ideas, but I also had quite a hard time in the process. And some of the characters look really... fanciable.

 

IGN: Is the compilation of Final Fantasy VII finished, or is there more to come from that universe?

 

Yoshinori Kitase: In Japan, the Blu-ray version of Advent Children has just been released. That's meant to make a mark to end all of these productions. But, all these games of FFVII have just been spawned off the cuff with small ideas; one idea just turns into another. In this sense, there's a possibility we might end up creating more FFVII games in the future.

IGN: Fabula Nova's got its own mythology; will this be expanded upon in the future?

 

Yoshinori Kitase: As you may know, the demo's out in Japan, and the game will be out quite soon. Versus is coming on PS3, and Agito on PSP; as for plans for any movies, we don't have anything just yet.

 

IGN: Regarding the battle system; alot of people are asking why it's gone back to turn based combat.

 

Yoshinori Kitase: It is a turn based system; however, we've employed a new system called ATB, which you have to type in different types of command to decide which attack is going to be executed. There is some real-time; time doesn't stop when you're typing in the commands, it goes on in real time. And combinations of commands can create some strategic aspects. So it's turn-based, but it's a new type of turn-based.

IGN: Will we ever see a return to old-school Final Fantasy?

 

Yoshinori Kitase: When it comes to the Final Fantasy series, all the numbered titles are very different to each other. So FFXIII has no black warriors and mages – it's quite a sci-fi universe – in that sense there's quite a drastic change between XII and XIII. There's absolutely no way we can predict what XIV and XV might bring.

 

IGN: A number of people have asked whether the original Japanese voice track will be available in the Western release of the game.

Yoshinori Kitase: Regarding Dissidia, because it's a UMD, the voice takes alot of memory - if we wanted to make that choice available, we wouldn't be able to squeeze it onto one disk – so at the moment it's not possible.

 

IGN: And for Final Fantasy XIII might that be an option?

 

Yoshinori Kitase: Obviously, when we talk about XIII it's for PS3 and Xbox – with PS3 being on Blu ray there would be enough memory, but on Xbox probably not. At the moment we're thinking of releasing the voice in English only. Are there many people who would like to play with Japanese voices?

 

Klikk på meg for å komme til alle spørsmålene, og ikke bare de Dunedain valgte ut.

 

Mest oppsiktvekkende her er vel at 360-en kanskje ikke får japanske stemmer pga plassproblemer, mens PS3-versjonen kanskje får det. Hva skjedde med "samme spillet, bare på flere disker"? For min egen del, så er ikke japanske stemmer noe must, men vet godt at andre gjerne skulle hatt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...