Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd trial versjonen for andre gang (har fortsatt 11 dager igjen) merker jeg at selv om jeg synes EVE er litt kjedelig nå, så tror jeg at det er et spill jeg kan like etter hvert.

Jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe det når trialen er ferdig, men - hvor mye koster selve spillet (+ exp packs?) og hvor mye koster det per måned?

Finnes det noen gode tilbud der ute?

 

 

Spillet koster vel 19.95 dollar, og pris per måned er 14.95 dollar.

 

Edit: Ekspansjons pakkene til EVE har alle vært gratis til nå, så ikke tenkt på dem, de føler med spillet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8791234978

Steam har også kjørt tilbud i ny og ne 5€ for første måneden - men da tror jeg ikke du kan fortsette på 14-dagers-char'en.

 

Hvis du er usikker på om du har lyst til å fortsette så går det også an å få seg en buddy-invite som gir 30 dager testetid (men igjen, da også må du starte på nytt)

Lenke til kommentar
Endelig så kom rett tråd^^

 

Ja har spilt eve ett par måneder nå, sitter i en Zealot å venter på Heavy Pulse II :D

 

Men spillet er utrulig fritt, man kan liksom gjøre hva fankern man vill så å si, er med i Norcorp Tech atm. Veldig hyggelige folk :)

 

ÅY! :) hvem er du i Corpet da? er også med i NorCorp Tech, "Cadian Smith" her :)

 

Lyst og tipse nor corp om Petroa. Det er min character i Eve og jeg vil gjerne joine norcorp :)

 

mvh

Lenke til kommentar

Tenker jeg kjøper spillet i morgen da :) Jeg har allerde blitt kjent med en kar, og han har blitt grillet med spørsmål så til de grader, så jeg føler meg godt rustet til å fortsette!

 

Må likevel medgi at jeg føler meg ekstremt liten når jeg spiller EVE. Jeg er jo bare som en fjert i universet :p

 

Spiller som Gallente, og navnet er Cirdan'El Xavir

Endret av Error
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke det Varrakk? :p

Jeg har forresten joiner mitt første corp nå. Det virker som disse folka virkelig har orden på sakene, og de tilbyr også et "six week training course" for rookies som meg! :D

 

EVE er ekstremt mye fetere enn det jeg trodde, selv om jeg bare kjører rundt i sirkler og skjønner generelt veldig lite!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke det Varrakk? :p

Jeg har forresten joiner mitt første corp nå. Det virker som disse folka virkelig har orden på sakene, og de tilbyr også et "six week training course" for rookies som meg! :D

 

EVE er ekstremt mye fetere enn det jeg trodde, selv om jeg bare kjører rundt i sirkler og skjønner generelt veldig lite!

I store kamper er det veldig greit å sortere overview etter skipstype, og så skyte på personen øverst på lista først.

Lenke til kommentar

Med en fin feature som broadcast, hvor alle kan nå broadcaste targets? Igrunn ikke.

Det skjer av og til. Kommer helt ann på fleetcommanderen, hva han velger.

Problemet er at ganske mange kan broadcaste og lage krøll.

 

Hvor er det dere betaler for spillet? Mener dere for første måned?

Trodde man bare lastet det ned og aktiverte konto for samme måneds beløp som ellers..

Endret av Royaldo
Lenke til kommentar

Vel, inntil jeg får meg et jævel av et skip får jeg ta støyten eller eventuelt bruke long range weapons!

 

Edit: Jeg har forresten kjøpt spillet + 3 måneder. Følger det med en gratis måned i spillet når man kjøper online? Så ikke at det sto noe sted.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Heppsann, ganske fersk pilot her som driver å diller rundt i trialen og har gjort alle tutorialene og jeg har bestemt meg for at exploration/mining er det jeg vil drive med, er dog litt usikker på hva som skal være hovedtyngden min men det kommer vel etterhvert. Dog, jeg har surret vannvittig mye for å lære meg basicen, så når trialen går ut tenker jeg at jeg begynner på nytt og begynner mye mer målrettet (slik det er nå har jeg bare trent skills her og der fordi jeg likte navnet på de :p ).

 

Men jeg er litt usikker på hvilken rase som er best som miner/exploration. Har forstått at det er rimelig store forskjeller mellom de forskjellige skipene til de forskjellige rasene, så jeg tenkte dere kanskje hadde noe ekspertise på dette området? Har prøvd å lese forumene til EVE ONline, men fikk ikke så himla mye ut av det. :)

Lenke til kommentar

Raser betyr lite i EVE, siden du kan trene andre raser.

Gallente er nok en favoritt siden de har de beste haulers.

 

Iteron V er den T1 hauler med størst kapasitet.

Mens Amarr's T2 har mest (Impel).

 

Mining Barges har ingen rase krav. Ikke verd å mine uten en Covetor. Men en Rokh er nesten like effektiv, men mere arbeid.

8 miners med 1min cycle time. Mods 3 på Covetor med 3min cycle time.

Lenke til kommentar

Raser betyr lite i EVE, siden du kan trene andre raser.

Gallente er nok en favoritt siden de har de beste haulers.

 

Iteron V er den T1 hauler med størst kapasitet.

Mens Amarr's T2 har mest (Impel).

 

Mining Barges har ingen rase krav. Ikke verd å mine uten en Covetor. Men en Rokh er nesten like effektiv, men mere arbeid.

8 miners med 1min cycle time. Mods 3 på Covetor med 3min cycle time.

 

Hehe.. dette ble vel litt mye "intern" EVE-terminologi for en nybegynner eller Varrakk? :D:D

 

Som Varrakk sier, Raser betyr ikke mye annet en hvor du "fødes" og noen ytterst få skillpoints i den rasens frigatter.

 

Jeg begynte også med mining, noe som kan være lukrativt nok.. men blir fort kjedelig, svæææært kjedelig ;) Nå miner jeg bare når jeg trenger ekstra isk til nye skip etc.

Skal du gå for exploration så trenger du i grunnen skillsetts fra flere områder. Du må kunne scanne, analyzing, hacking, salvage og også ha nok gunnery skills til å rydde unna de rats (AI-styrte "fiender"). Men dette er da selvfølgelig langt mer morsomt enn mining :)

 

Vil råde deg til å ta alle de beginner-kursene som er i eve (under HELP-knappen i venstre menysiden. Da finner du raskere ut hva som er din "greie" + at du lærer grunnleggende ting mye raskere. Du får også en del (relativt) isk og utstyr ved å ta de oppdragene.

 

Sjekk gjerne innom #norge kanalen (i EVE) for litt tips og svar på en del spørsmål.

 

Ellers lykke til B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...