Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hehe, jeg er faktisk ikke helt blank på EVE-terminologi. Skjønte stort sett alt dere sa, eneste er at jeg har jo null peiling på hvilke skip dere snakker om fordi jeg i hovedsak bare har de skipene man får via tutorialene.

 

Jeg har faktisk kjørt gjennom alle tutorialene, og det er nettopp derfor jeg vil gå for mining (først og fremst) også bygge litt på exploring. Jeg har en ting for å elske å gjøre repeterende ting over en svært lang periode sålenge det er innbringende (i WoW har jeg lett brukt nærmere seks timer på å mine f.eks.).

 

Dog, dersom exploring er morsommere og samtidig kan være rimelig lukrativt (jeg har også en ting for å ha enormt med penger og penger er for meg makt) så må jeg jo nesten vurdere det, dog har jeg ikke greid å sette meg skikkelig inn i det helt enda, mest fordi jeg oppdaget først for noen minutter siden at man burde senke radiusen til probene når man har funnet noe også flytte seg nærmere det man skal til for å forbedre signalet og sånne småting, men utenom det virket exploration veldig morsomt.

 

Og jeg sitter og stalker folk i #norge.no, men det er veldig variabelt med livstegn der må jeg si. Samtalene varer i noen sekunder før det dør igjen mens i rookie-chatten får man ikke svar fordi man blir oversvømt av åtte andre som spør om noe. Heh, men jeg føler fortsatt at jeg driver å svømmer rundt i overflaten og tør ikke dyppe skikkelig nedi i frykt for å bli helt oppslukt. Så eh, noen som kanskje vil gi meg en 30-dagers buddyting så jeg virkelig greier å bestemme meg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg er faktisk ikke helt blank på EVE-terminologi. Skjønte stort sett alt dere sa, eneste er at jeg har jo null peiling på hvilke skip dere snakker om fordi jeg i hovedsak bare har de skipene man får via tutorialene.

 

hehe...sorry :D Fikk det for meg at du akkurat hadde startet opp EVE idag liksom.. my bad :D

Har bare spillt siden i sommer jeg også og jeg sliter fortsatt med noe av terminologien som brukes.. Mye sitter, men det er jo syyykt mye informasjon :cry:

 

Mitt tips når det gjelder skip, så er det å ikke hoppe raskest mulig opp til BS (som jeg gjorde). Du har mye mer igjen for å få deg de skillsene som trengs for å kjøre frigatter bra, en for å ta "snarveier". Sjekk hvilke "certificates" som du rådes til å ha på hvert skip. De viser deg hvilke skills som må trenes for å fly skipet tilfredstillende.

Skal du drive med mining så sjekk certificates og prereq's på Hulk (exhumer), da får du en noenlunde oversikt på hvilke skills du bør trene for å bli en best mulig miner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

hehe...sorry :D Fikk det for meg at du akkurat hadde startet opp EVE idag liksom.. my bad :D

Har bare spillt siden i sommer jeg også og jeg sliter fortsatt med noe av terminologien som brukes.. Mye sitter, men det er jo syyykt mye informasjon :cry:

Problemet for min del er ikke terminologien, den har jeg rimelig under kontroll. Det er heller den vannvittige mengden med utstyr, skip, skills, certificates og generell kunnskap om spillet som gjør det krevende, og jeg elsker det. biggrin.gif

 

Mitt tips når det gjelder skip, så er det å ikke hoppe raskest mulig opp til BS (som jeg gjorde). Du har mye mer igjen for å få deg de skillsene som trengs for å kjøre frigatter bra, en for å ta "snarveier". Sjekk hvilke "certificates" som du rådes til å ha på hvert skip. De viser deg hvilke skills som må trenes for å fly skipet tilfredstillende.

Skal du drive med mining så sjekk certificates og prereq's på Hulk (exhumer), da får du en noenlunde oversikt på hvilke skills du bør trene for å bli en best mulig miner.

Driver å leser litt rundt Hulken akkurat nå, og har funnet ut at den er hakket (omkring 20% faktisk, om jeg ikke er helt på trynet) til å mine aleine. Samtidig kan man tanke mye bedre med den og litt av hvert sånt. Dog, det tar jo hele 60 dager eller noe for å kunne fly herligheten. Haha, hvem sa at WoW tok tid? :p

 

Uansett, jeg har lest enda mer rundt exploration og mining og jeg begynner å bli revet mellom hva jeg skal velge. Damn you valgmuligheter. Exploration virker i grunn uhyre morsomt samtidig som det tydeligvis kan bringe inn utrolige mengder med ISK samtidig som man i grunn gjør litt av hvert, mens mining også kan bringe inn store mengder med ISK på en annen måte. Men jeg liker mining også. Agh, valgets kvaler. Jeg tror jeg må lese enda mer før jeg bestemmer meg.

 

Og jo mer jeg leser om EVE desto mer skjønner jeg at jeg egentlig ikke har helt peiling på hva jeg driver med. Hehe, men jeg liker det veldig godt. Komplisert, morro og underholdende. Me likey.

 

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt gjøre som meg å ha 3 kontoer B)

Har en industrial char (mining, refining, manufacturer etc), en som driver med PVE/PVP og exploration, og til slutt en som trenes opp til å bli support til de 2 første (med support mener jeg at han er i en orca med gang links gående). Siden EVE ikke tillater at du trener mer enn en char pr konto, så ble dette løsningen for meg.

 

Når en begynner å sope inn isk i stor skala så kan en jo betale en eller flere av kontoene med plex som en kjøper med isk (er det jeg forteller kona i det minste..eheh). :whistle:

Lenke til kommentar

Det kan være litt skummelt å anbefale nye spillere om hvordan de skal spille. Mye av gleden er å finne det ut selv.

 

Men....

 

Mining er kjedelig. Faktisk så kjedelig at du må ha andre ting å gjøre for å klare å kunne holde på. Lese bøker, drive med husarbeid, se tv-serier og sånt. Man skulle tro at ettersom dette "yrket" var så kjedelig, så var det masse ISK i det. Det er det ikke.

 

Exploration er aldri kjedelig. Men kan være veldig frustrerende. Jeg elsker følelsen av å lete meg fram til skjulte steder, for så å håpe jeg finner noe verdifult. Personlig så gjør jeg en del exploration i 0.0 security områder, og tjener grovt.

 

En tjener nok noe mindre om man leter i Empire, men med explorationskills vil du aldri være fattig. For kun noen uker siden lærte jeg opp en kompis i scanning. Vi scannet missionrunners i empire, og salvaget vrakene deres. Vi tjente lett 10mill ISK i timen, og da hadde han kun 4 dager med trening bak seg. Ikke værst for en ny spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg anbefaler du starter opp med konto #2 så snart du er sikker på at du kommer til å spille EVE. Tren dem opp så de hjelper hverandre.

 

Altså at jeg har to kontoer som hjelper hverandre? For utifra det jeg har forstått ved å lese exploration-guiden på EVE-forumene så er Covert Ops-skipene anbefalt til å explore, men de er ikke særlig dugende til å slåss mot eventuelle fiender man møter der og de har ikke allverdens plass til utstyr, så de anbefaler å ta med et annet skip også. Heh, så jau, jeg tror nesten jeg også må ha to kontoer, dog må jeg vente til hovedPCen blir fikset i såfall, den er smått herpa og den jeg sitter på nå er ikke akkurat en supermaskin.

 

Men jeg har bestemt meg for å gå for exploration :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fullstendig klar over at det funker fett å bare ha en konto, men i og med at man kan betale for flere kontoer med ISK så gjør det at man ikke trenger å spytte i masse kroner for å ha to eller flere kontoer gående samtidig, og det er jo rimelig kjekt å ha flere kontoer om man spiller solo. Selvfølgelig, dette er en personlig preferanse, men i mine øyne er det verdt det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

300 millioner ISK finner nå jeg den for, og joda, det tar nok sin tid, men etterhvert begynner man vel å få en del penger i særs når skip koster mer enn 300 millioner ISK :)

Lenke til kommentar

Det er en kjempefordel å ha 2 kontoer, men så absolutt ikke nødvendig. Når det gjelder explorationskip, så kan det være greit å bruke dedikerte scanneskip i starten (som buzzard feks.). Disse skipene er utrolig dårlige i kamp, og du blir nødt å skifte skip (husk å bookmarke stedet etter at du har funnet det først.).

 

 

Etterhvert kan du sette på en probelauncher på krigsskipet ditt. Du vil nok slite med å scanne ned de vanskeligste stedene, men disse kan du uansett ikke gjøre alene.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som har skjedd med Goonswarm? Har de levd samme skjebne BoB levde for ikke så alt for langt tilbake?

 

Goons har blitt disbandet. En CEO stjal mesteparten av alliansens isk, samt overførte Goonfleet til BoB. (Syk sans for humor). Mere info her :

Eve Online forum

 

For øvrig er det mye humor i denne historien om man bare gidder å grave litt dypt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...