Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt dramaet i og rundt spillet er noe av det som gjør at Eve fremdeles leverer varene til de grader. For oss som har fulgt spillet mer eller mindre siden launch så er det så mye historie knyttet til de ulike alliansene og blokkene dem i mellom at det i seg selv er blitt en viktig del av spillet. I perioder hvor jeg ikke har spilt selv har jeg ikke greid å la være å lese meg opp på hva som skjer i spillet rent politisk sett.

Lenke til kommentar

Det er en kjempefordel å ha 2 kontoer, men så absolutt ikke nødvendig.

Man kan ikke spille EVE uten en alt-konto. Period.

 

Joda, det kan en det :D

Det en kan klare seg uten er de som har spillt EVE så lenge at de tror alle må være som dem for å spille det ;) hehe..

 

Rekruteringen til EVE er ikke direkte tjent med alle de "DU MÅ" -forslagene fra oldtimers :whistle:

 

Men for all del... En kan ha veeeeeldig god nytte av det B)

Lenke til kommentar

Alt dramaet i og rundt spillet er noe av det som gjør at Eve fremdeles leverer varene til de grader. For oss som har fulgt spillet mer eller mindre siden launch så er det så mye historie knyttet til de ulike alliansene og blokkene dem i mellom at det i seg selv er blitt en viktig del av spillet. I perioder hvor jeg ikke har spilt selv har jeg ikke greid å la være å lese meg opp på hva som skjer i spillet rent politisk sett.

 

Det er vel noe av tingen med eve? er ikke historien i expansion packs utvided mye basert på player politikk også?

Lenke til kommentar

Spillerpolitikk og allianser har null innflytelse på historien bak tilleggspakkene. Har heller ikke sett noe av det nevnt i Chronicles heller

 

Det er riktignok noe CCP har sagt at de vil ta tak i

 

Åja, todde det var det som var drivkraften... men så har jeg ikke satt meg skikkelig inn i ting heller når det gjelder story og politikk i EvE da :)

Lenke til kommentar

Spillerpolitikk og allianser har null innflytelse på historien bak tilleggspakkene. Har heller ikke sett noe av det nevnt i Chronicles heller

 

Det er riktignok noe CCP har sagt at de vil ta tak i

 

Åja, todde det var det som var drivkraften... men så har jeg ikke satt meg skikkelig inn i ting heller når det gjelder story og politikk i EvE da :)

 

De påvirker nyhetsitems og sånt, men nei, ikke selve backstoryen.

Lenke til kommentar

Historiene (herunder teasere) bak patchene har faktisk ikke så mye å gjøre med EVE i det hele tatt. Ser en på teaseren til Dominion skulle en tro det var mulig å oppleve heftige fleetbattles med 1000+ spillere :rolleyes:

Det er vel mer likt reklame der du ser modelldamer i 2m 59s og i det siste sekund en liten notis om at dette var reklame for frokostblanding. Jeg kjenner nemligen mange som spiser Kelloggs special K, ingen av de ser ut som nevte modeller :cry:

Lenke til kommentar

Alliansen jeg er med i var i en battle med 1500+ spillere for en uke eller noe siden (TREAD).

Vi er også blitt ærklært krig på, og krigen start om nøyaktig en time. Vet ikke hvor mange de er denne gangen da.

 

edit: Hvilke allianser er dere andre i? Ikke AAA håper jeg? :p

Endret av Error
Lenke til kommentar

Eh, President Foiritan (Gallentes President(NPC)) ble jo tvunget til å gå av på grunn av at Gallente militaen tapte så mange solsystem til Caldari, så ikke si at spillerne ikke har innvirkning på historien.

 

Tja.. Men er vel mer at CCP vrir "historien" etter hva som skjer i EVE, ikke nødvendigvis at de direkte lager historien etter hva spillere gjør.

Er jo en fin måte og slippe å tenke opp historien helt selv :)

.."..skal vi se da...vi har total skrivesperre her..har det skjedd noe i EVE vi kan bruke tro?..Vi må jo skrive noe..."...

 

Edit: Er i Elysium Alliance!

Endret av Duke Dragoon
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som har skjedd med Goonswarm? Har de levd samme skjebne BoB levde for ikke så alt for langt tilbake?

 

Goons har blitt disbandet. En CEO stjal mesteparten av alliansens isk, samt overførte Goonfleet til BoB. (Syk sans for humor). Mere info her :

Eve Online forum

 

For øvrig er det mye humor i denne historien om man bare gidder å grave litt dypt :)

Ja, har lest en del, men føler det meste bare er spekulasjon, dog har lest et utdrag som skal, ifølge div. folk, være sagt av CEOen, link.

 

Grunnen til at jeg spurte her var bare for å sjekke om noen hadde noe mer/annen info.

 

Det hele begynte med at CEO dro på bryllupsreise samtidig som at en annen direktør var rimelig utbrent og gikk awol. Med Dominion kom også funksjonen med TCU for å eie systemer. Betalingen for dette blir trukket direkte ut av walleten til alliansen. Men en spesiell del av walleten (allianser har flere).

 

Plutselig kom det en diger regning på en hel haug av TCU'er, problemet var at den delen av walleten dette skulle trekkes fra, ikke inneholdt nok penger til å betale regningen.

 

Dette gjorde at Goons mista sov i flere kritiske systemer (blant annet NOL som er et "sårt" tema for både IT(Kenzuko/BoB) og Goons. (Catchfrase: Tonight we dine in NOL). Stasjonen i NOL kalles "The Alamo" når IT eier den. Men nok om det).

 

Goons mista sov i flere kritiske systemer før det ble oppdaget at det ikke var nok penger i walleten. IT/AAA/Sys-K merket dette og satte igang med å få tatt disse systemene. CEO var fortsatt afk på bryllupsreise så The Mittani tok styringa og bestemte at vi hadde mistet de mest kritiske systemene våre og at vi derfor bare skulle gi faen i hele Delve og flytte tilbake til Syndicate (hvor Goons ble født i EVE).

 

Vel Goons begynte å flytte mot syndicate, men hadde fortsatt flere stasjoner i Delve slik at det gikk ann å evakuere litt innimellom.

 

Litt etterhvert kom CEO tilbake fra reisen sin og lurte på wtf som hadde skjedd. Vel, lang historie kort. Goons ville ha hodet hans på et fat, men han ville ikke gå av.

 

Til slutt endte det opp med at han kasta ut alle corporations fra Goonswarm, strippa rollene til alle utenom sine egne chars og stjal alt han kom over. Til slutt gjorde han Goonfleet om til et corp i alliansen Band of Brothers (som Goons har eid siden BoB ble disbanda i fjor på denne tiden). Ingen vet hvor mye CEOen fikk med seg, men det snakkes om 100 bill i isk og 50+ mer i diverse utstyr.

 

Tilleggsinfo: Selv om veldig få av dere kommer til å tro dette (siden veldig få av dere pubbies forstår hvordan Goons tenker) så er faktisk de aller fleste Goons glade over hva som har skjedd. Vi har fått mer drama enn vi kunne drømt om på veldig kort tid. Vi har kommet oss tilbake til Syndicate og vi har det gøy. Mange kommer sikkert bare til å si at vi sier dette som en unskyldning, men det er faktisk sant. (Selvsagt er det en god del av våre 6000 medlemmer som er forbanna og alt sånt, men majoriteten har aldri ledd så mye i hele sitt liv).

 

Goons samles nå i copren GoonWaffe og i alliansen SOLODRAKBANSOLODRAKBANSO [LODRA]. Og vi holder for øyeblikket til i Syndicate. Hva som skjer videre vet vi ikke, kanskje vil vi leve i Syndicate for alltid, eller kanskje drar vi ut og bygger opp et nytt 0.0 empire. Men akkurat nå, aner vi ikke, vi bare storkoser oss med dramaen som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at han fikk med seg mye mer enn 150 milliarder ISK. Destruerte han ikke hele capital flåten for forsikringspengene?

Nei, det var faktisk en "vanlig" member (en producer) som gjorde det istedet for å selge skipene sine til IT/forsøke å få de trygt ut av Delve.

 

Det blir heller ikke nevnt for mye, men vi fikk stjålet tilbake minimum 50 milliarder isk med alter som han ikke hadde oppdaget og dermed heller ikke tatt rollene på.

 

Men som sagt, vi er ikke 100% sikker på hvor mye han faktisk tok. Men det er iallefall 150 milliarder.

Endret av Huuligan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hoho, takk til Error for å skaffe meg en flott corporation som jeg nå er med i (eller, jeg har ikke joinet corpen enda fordi de er i krig og de vil ikke at jeg skal bli ganket så jeg blir fullverdig medlem så fort krigen er ferdig). Uansett, digg er det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...