Gå til innhold

Fotballtråden.


Villanden

Anbefalte innlegg

Tippet Chelski før sesongen jeg også, og må nok stå ved det. De virker veldig solide og mest stabile av topplagene. Når det gjelder Liverpool så tror jeg faktisk de må kvitte seg med Benitez før de kan ta gull. Han er ikke god nok som manager. Kjøper for mye drit, disponerer laget feil og får ikke det beste ut av hver spiller. Tror de skal være rimelig glad om de får 4.plassen i år da Tottenham og Villa virkelig viser at de vil være med der oppe.

Jeg er helt enig. Nå har han vel hatt 6 år på seg, og han viser ikke stort til framgang. Jeg er ikke for sparking av managere i hytt og gevær, men i Bentiez' tilfellet har tiden rent ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nok en stygg følelse av at Benitez sine dager er talte, men jeg syns ikke det er riktig i 2005 vant han Champions League, noe de ikke har gjort siden 80-tallet, og Supercup'en, 2006 vant de FA Cup'en og Charity Shield og i fjor havnet de på 2. plass i Premier League. De har hatt en forferdelig sesong hittil men å sparke Benitez er ikke en løsning i det hele tatt.

 

Dette sier jeg som Man U. supporter forresten :)

Lenke til kommentar

Som sagt er jeg prinsippielt mot sparking av managare som det går litt trådt for. Men jeg kan bare begynne med å ramse opp alle de tullete tingene han driver med, som også viser at han er tildels inkompetent på enkelte områder.

 

1. Han bruker Lucas Leiva. I say no more.

 

2. Han har faktisk hatt en ganske bra transferbudsjett i sin tid på Anfield, men det hjelper ikke når han kjøper 8 b-spillere hver sesong som skal redde klubben.

 

3. Bomkjøpene kommer på samlebånd. Keane (jeg sier bare 247 mill rett til h*****), Voronin, Babel, Morientes, Lucas osv. Xabi Alonso skal han ha skryt for å ha hentet (men like mye pepper for å latt han gå). Torres også, men han leverer akkurat det jeg hadde regnet med ift. prisen som ble betalt. Hva skal Liverpool forresten med han grekern?

 

4. Og så til "in game". Har ikke Benitez lært noe av sine år i PL? Å legge seg bakpå når man har en ledelse fører skjeldent til noe godt. Det er en grunn til at de har gjort det bra i CL til nå. De har spilt ræva av motstanderne i 90 min og pressa på. I PL blir man nervøse og legger seg bakpå i stedet for å jage flere mål. Hva skjedde i Arsenal kampen nå sist? Litt uheldig Johnson, ja, men muligheten kommer etter at Liverpool legger seg bakpå. Er ikke ofte United gjør det på samme måte. Og dette er noe Benitez bestemmer.

 

5. Benitez har brukt 228 mill pund på rundt 60 spillere på 5 år, så vidt jeg har klart å telle til nå.

 

6. Det hender han starter med Bønna på benken uten grunn. Han lar Torres være firsk i ytterligere 2 uker før han får spille, bare for å være sikker.

 

Jeg er ikke fornøyd med hvordan Benitez leder laget, og dette er altså grunnene. Han har fått kontinuiteten han trenger, men lite ser ut til å skje. But hey, it's just my opinion.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nå starter tippeligaen snart. Jeg gleder meg som en unge.

Er svært spent på hvordan TIL kommer ut av det i år. Innkjøringa har vært litt skremmende og veldig variabel, men å slå Rubin i treningskamp (russiske seriemestere og slo Barcelona på bortebane) er et godt tegn.

Lenke til kommentar

Nå starter tippeligaen snart. Jeg gleder meg som en unge.

Er svært spent på hvordan TIL kommer ut av det i år. Innkjøringa har vært litt skremmende og veldig variabel, men å slå Rubin i treningskamp (russiske seriemestere og slo Barcelona på bortebane) er et godt tegn.

 

Jeg har sansen for TIL, men tros desverre at det blir en kamp for å unngå nedrykk i år for dem. De har mistet Moldskred og Reginiussen, og har ikke hentet like gode erstattere.

 

 

Jeg hørte på tv at de tror RBK tar serien i år igjen. Jeg protesterer ikke. :thumbup: Mitt største ønske er jo at Godset rykker ned.:lol:

 

Jeg tror også at Rosenborg vinner serien i år igjen. Tror Stabæk blir bra i år igjen, mens Molde får en liten nedtur. Viking kan bli spennende å følge, med Hareide, Jarstein og Nevland. Også håper jeg virkelig at Brann kan vise seg litt mer frem i år og ta medalje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...