Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

@Error&Cloud: Om man jobber i statlig sektor i dag, og får tilsendt brev på nynorsk, må man svare på nynorsk også.

 

Ellers er jeg enig i at å få mer fokus på lesing kunne vært en god idé. Jeg synes det er litt rart at man gjerne skal skrive en fem siders stil på nynorsk når man kanskje aldri har lest så mye en gang.

 

Det visste jeg ikke. Slemt.

 

Er det sånn at hvis man får brev på samisk, må man svare på samisk også?

Var jo noen som fikk for seg her for noen år siden at vi skulle lære det samiske alfabetet og litt annet styr. Læreren sa at "det gidder jeg ikke å bruke tid på" og så hadde vi om litteraturhistorie istedenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
It should be noted that the "28 Days Later" opening echoes the opening of "The Day of the Triffids" (1962), in which Howard Keel's eyes are bandaged while he recovers from an eye operation. When he awakes in the hospital the next day, almost everyone in the world has gone blind as the result of watching a fantastic meteor shower that his operation prevented him from seeing.

 

Nå fikk jeg lyst til å se The Day of the Triffids! Plottet høres jo spennende ut

Lenke til kommentar

Samme her, jeg hæler ikke gamle filmer. Men et slikt plot høres utrolig

 

'Hæler'? Når ble det et ord? :huh:

 

Har "alltid" brukt hæler om orker. Hvor det kommer fra er jeg usikker på!

 

Hvorfor ringer alarmen på mobilen klokka 10 selv om klokka stilte seg selv i går? Bra jeg våknet av meg selv!

Lenke til kommentar

Samme her, jeg hæler ikke gamle filmer. Men et slikt plot høres utrolig

 

'Hæler'? Når ble det et ord? :huh:

 

Har "alltid" brukt hæler om orker. Hvor det kommer fra er jeg usikker på!

 

Hvorfor ringer alarmen på mobilen klokka 10 selv om klokka stilte seg selv i går? Bra jeg våknet av meg selv!

 

Det første som falt meg inn da jeg leste det ordet var 'hæres', som i; "Jeg hæres ikke å gå ut i dette pissregnet".

 

Hvorvidt det ordet er mye brukt i sørnorge vet jeg nå ikke, men det brukes hele tiden i nord. :)

 

(Nesten bokstavelig talt siden været er elendig stort sett hele tiden her)

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...