Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Men srsly, Prototype må spilles. \o

 

Å, du vil tilbake til direkte demokrati? Greien med direkte demokrati er at det ikke fungerer når man har et utall folk som skal avgi stemme (selv om den digitale alderen kan forandre på det, men det blir en annen diskusjon). Nettopp derfor har vi folkevalgte, som skal representere meningene våre, og stemme dem gjennom i form av lovgivning.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zealuu: Man omfattes likevel av tyveri-paragrafene, i tillegg til brudd på åndsverksloven om man blir tatt for piratkopiering i stor skala.

 

Sier hvem?

Selv ikke TPB-gutta ble på noen måte siktet for tyveri - eller var det et av de mange frafalte punktene? Så lenge platebransjens egen definisjon av tyveri ikke engang er rettskraftig, er det heller ingen grunn til å rette seg etter den.

Det var et av de frafalte punktene, gitt. Nå har jo ikke TPB-guttene piratkopiert aktivt, de har bare gjort det mulig for andre å dele det, så det er fullstendig irrelevant til alle som kjenner sakens kjerne. Dessuten har jeg ikke sagt noe om å rette seg etter den, jeg har sagt noe om å forstå det. Nå roter "de" med hodet ditt, ta på deg hatten din, kjære.

 

Man burde få stemme om nesten alt av store og små saker. Ikke bare la en politiker eller flere avgjøre det.
Jeg regner med du og har en genial plan til hvordan man skal sikre seg at alle med stemmerett har tid og anledning til å stemme ved noe slikt? Tror ikke at å gjøre det over telefon er helt aktuelt med et slikt styresett.
Lenke til kommentar
Det klarer jeg ikke, men det funker fortsatt ikke sånn det burde fungere.

 

Hvordan burde det fungere?

 

Eg har forslag til korleis afrikanske land kan løyse det:

 

Dei forskjellige stammane, eller områda (så vidt eg veit så har vel stammar sine "eigne" områder), velgjer ein (eller fleire, kjem ann på kor mange som bur i området) represtentant frå det området. Alle representantane samlast i eit slags storting, og dei har alle like mykje makt. Dette stortinget styrar landet, og dei velgjer forskjelige medlem til f.eks økonomi (men alle har like mykje makt som den andre, dei velgjer ikkje ein spesiell leiar).

Lenke til kommentar
Dessuten har jeg ikke sagt noe om å rette seg etter den, jeg har sagt noe om å forstå det.

 

Det som er å forstå er platebransjen fremdeles har til gode å få en rettskraftig kjennelse som setter likhetstegn mellom brudd på kopilovgivning og tyveri - og de kommer neppe til å få det heller, da det er og blir to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Så du meiner at det er viktigare å nøye seg med at vi har eit ganske godt land, enn å diskutere korleis landet kan bli enda betre? Eller korleis det burde blitt styrt?

Jeg mener lolidude ikke burde bry seg med å finne en styremåte som fungerer bedre enn dagens demokrati her til lands. Det fungerer veldig bra, enten man er for eller mot regjeringen.

 

Hvis dere ikke klarer å slutte med denne avsporingen av emnets mening (E3 2009), så ser jeg meg nødt til å stenge tråden. Forventer en sporenstreks bråstopp av off-topic.

 

FAIL!

Innlegget før meg bidro til off-topic og uthenging. Det var ni minutter før meg. Hvordan er det fail?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...