Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Aha, så nedlasting burde ikke være ulovlig, bare opplasting? Jeg regner med du er klar over hvor retardert det der høres ut. Det er tyveri det og. Hvis jeg går inn på platekompaniet og stjeler en cd/dvd så fratar jeg dem bare EN inntektskilde, ergo er det ikke tyveri. Og hvis det er tyveri, så er det deres feil, fordi de plasserte cd-en/dvd-en ubeskyttet ute i lokalene?

 

Nedlastning er ulovelig. Her har vi kjernen i piratkopiernings saken. Et definerings problem. His du går inn i platebutikken og ttar en cd, kopierer musikken inn på dataen din og setter cden tilbake har du kopiert ikke stjelt. Det du sa er stjeling, det er en stor forskjell. Piratkopiering er oppstått pga. platebransjens dårlige tilvennings evne. Mangelen på tilbud er grunnen til at mange laster ned. Personlig har jeg ikke lastet ned musikk siden jeg fikk spotify.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da er det ikke kommunisme. Bare noe noen gale folk kaller for kommunisme.

 

Det er kommunisme utenfor den utopiske papirverdenen - forskjellen mellom teori og praksis. Et undertrykkende system er avhengig av en totalitær styresmakt for å opprettholde seg selv.

 

Men det er nettopp derfor kommunisme ikkje kan fungere i praksis, for viss du har eit totalitært styre så er det ikkje kommunisme, men pga. menneske er grådige så treng du eit totalitært styre for at kommunisme skal fungere, men da er det ikkje lenger kommunisme. Derfor vil skikkeleg kommunisme berre fungere i eit Utopia. Det same med anarkisme, som forresten også er ein fantastisk styreform (på papiret!)

Enig, anarki er den beste styreformen (Det ble feil) noensinne oppfunnet. Men som du sier, det funker bare ikke. Samme med demokrati.

Lenke til kommentar
Zealuu: Man omfattes likevel av tyveri-paragrafene, i tillegg til brudd på åndsverksloven om man blir tatt for piratkopiering i stor skala.

 

Sier hvem?

Selv ikke TPB-gutta ble på noen måte siktet for tyveri - eller var det et av de mange frafalte punktene? Så lenge platebransjens egen definisjon av tyveri ikke engang er rettskraftig, er det heller ingen grunn til å rette seg etter den.

 

Samme med demokrati.

 

Du er velkommen til å finne på en bedre styreform (som virker i praksis).

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Men da er det ikke kommunisme. Bare noe noen gale folk kaller for kommunisme.

 

Det er kommunisme utenfor den utopiske papirverdenen - forskjellen mellom teori og praksis. Et undertrykkende system er avhengig av en totalitær styresmakt for å opprettholde seg selv.

 

Men det er nettopp derfor kommunisme ikkje kan fungere i praksis, for viss du har eit totalitært styre så er det ikkje kommunisme, men pga. menneske er grådige så treng du eit totalitært styre for at kommunisme skal fungere, men da er det ikkje lenger kommunisme. Derfor vil skikkeleg kommunisme berre fungere i eit Utopia. Det same med anarkisme, som forresten også er ein fantastisk styreform (på papiret!)

Enig, anarki er den beste styreformen (Det ble feil) noensinne oppfunnet. Men som du sier, det funker bare ikke. Samme med demokrati.

 

Demokrati vil fungere nokre stader, det fungere t.d. ganske bra i Vesten, men i t.d. Afrika så fungere det berre ikkje. Synd, men sånn er det berre.

Lenke til kommentar
Zealuu: Man omfattes likevel av tyveri-paragrafene, i tillegg til brudd på åndsverksloven om man blir tatt for piratkopiering i stor skala.

 

Sier hvem?

Selv ikke TPB-gutta ble på noen måte siktet for tyveri - eller var det et av de mange frafalte punktene? Så lenge platebransjens egen definisjon av tyveri ikke engang er rettskraftig, er det heller ingen grunn til å rette seg etter den.

 

Samme med demokrati.

 

Du er velkommen til å finne på en bedre styreform (som virker i praksis).

Det klarer jeg ikke, men det funker fortsatt ikke sånn det burde fungere.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Det er jo ikke demokrati i vesten. Vi får velge ett parti eller en person, så bestemmer de. Det er iallefall ikke det den typen demokrati jeg ønsker meg.

 

Eg vil kalle det eit demokrati, fordi det er vi som velgjer partiet eller personen. Forøverig så syns eg at eit konstitusjonelt monarki, som vi har i Noreg, er meir demokratisk enn ein President. Ein President har etter mi meining altfor mykje makt, mens Statsministaren har liten makt.

 

Korleis er det demokratiet du ønskjer deg, da?

Lenke til kommentar
iharal3: Med "care?" mente jeg; Hvorfor skulle jeg (eller noen andre) bry seg?

 

Du fikk ikke til quote-tags og jeg viste deg hvordan du skulle gjøre det?

Fikk ikke til? BACKSTABBER fikk ikke til, og jeg spurte om quote-taggene ikke funket.

Etter det kom du og viste quote-tagger inni code-tagg, bare for å "perfeksjonere", mao. "rett skal være rett"

 

Eller misforstod du/jeg? :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...