Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil bli mer hav. Vi drukner.

 

Rema 1000.

Det enkle er ofte det beste.

Eller

om vi kjører en annen reklame så blir jo ting enkelt.

Litt ditt.

Om alle fyller en 10 liters dunk med sjøvann så er jo det 60 milliarder liter vann. Det m¨å jo hjelpe litt på sjønivået...

Lenke til kommentar
Det vil bli mer hav. Vi drukner.

 

Rema 1000.

 

Det kan eg jo, men eg vil gjerne ha pålitelege tal og litt meir informasjon.

 

Progressive briller, hva er det?

 

Det er briller som har forskjellig styrke forskjellige steder(t.d. viss høgre auge er sterkare enn venstre, så er det lavare styrke på høgre brilleglas)

Lenke til kommentar

Den ble 6 - 0 i favør av det andre laget. :rolleyes:

 

Da har jeg gjort alle de gamle eksamensoppgavene som ligger ute som forberedelser til eksamen i programmering i morgen. Håper således det går greit på eksamen. Jeg kommer garantert til å få ståkarakter, men vil jo helst slippe å måtte ta faget om igjen som følge av for dårlig karakter. Planen er å komme seg gjennom bachelor-graden med minst C i snitt, om ikke nærmere B. Hvis ikke kommer man ikke inn på master må vite. Så håper det går bra de fire siste semestrene. :)

Lenke til kommentar

Nope. Skjønt, den gangen jeg gikk på videregående (snart to år siden jeg var ferdig med videregående) gikk man enten på almennfag eller økonomi og administrasjon. Jeg hadde 3MZ og 2FY, altså nok til enkelte "realfagslinjer", men ikke de verste realfagslinjene. Legestudiet ved Universitetet i Bergen krever for eksempel 3MX, 3FY og 3KJ.

 

Studiet jeg går på nå er bachelor i informasjonsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Man trenger kun generell studiekompetanse for å komme inn på dette faget. Og ikke mer enn omtrent fire i snitt. Kanskje litt høyere. Så kravene for inntak på dette studiet var ikke så høye. Informasjonsvitenskap har ikke like stort fokus på matte og slikt som informatikk. Informatikk konsentrerer mer på dette og krever følgelig minimum 2MX eller 3MZ matte og 2FY fysikk. Kan hende navnene på realfagene på videregående har skiftet navn. Men ja.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Ja det har nok endret navn. Min klasse var den siste som fremdeles fulgte den gamle reformen. Så når jeg tok fagene (ett år etter deg) het de fremdeles 3MX og 3FY (som var det jeg tok i tillegg til 3Engelsk). Men det er for det meste det samme som læres i de nye bøkene selv om de har annet navn.

 

Edit: Snorre hvordan er vanskelighetsgraden på det du går kontra Informatikk som jeg har litt av?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Vi har fortsatt gamle lærebøker, selv om fagene har byttet navn. Det heter fortsatt fysikk og kjemi, MX og MZ er imidlertid kurs som som har endret navn. De mattevariantene man kan velge mellom i førsteklasse er T(teoretisk) og P(praktisk). I andreklasse kan man velge avhengig av hvilket kurs man hadde i første. R1, S1, T2 og P2 heter de ulike variantene av matematikk i andreklasse.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du definerer som vanskelig det. Nå har jeg ingen erfaring med informatikk, men har et bestemt inntrykk av at informatikk kanskje er vanskeligere når det gjelder det rene matematiske. De har mer fokus på matte, funksjoner, algoritmer (av den matematiske typen) etc.

 

Informasjonsvitenskap fokuserer litt mer på utformingen av informasjonssystemer og hvordan informasjonssystemer kan brukes i samfunnet, samt hvordan man på best mulig måte kan utvikle informasjonssystemer. Så informatikk er litt mer teknisk vanskelig, mens informasjonsvitenskap presenterer utfordringer i form av mange teorier om bruk av informasjonssystemer og mye tekstlig fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...