Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå studerer jeg ikke informatikk så det vet jeg ikke. Jeg studerer en Master in Tecnology, som det heter nå (tidligere siv ing), Linjen er Energi og Miljø i Nord. Men vi har en del informatikk også, i tillegg til Kalkulus 1 og 2, Inføring i Kjemi, og masse Fysikk- og Geologi- fag.

 

Føler ofte at jeg har tatt meg vann over hodet. :( Kanskje jeg heller burde hoppet over på språkfag. :hmm:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Det er ikke noe som heter 1FY. Ikke når jeg gikk hvertfall. Da hadde man kun naturfag førsteåret. Så kunne man velge å ta 2MX/2MZ, 2FY og 2KJ andreåret. Derav 2-tallet. Tredjeåret tilsvarende, 3MX/3MZ, 3FY og 3KJ.

Aha! Aldri forstått det systemet! Da er det vel 2Fy jeg er heldigvis ferdig med nå da :p

Lenke til kommentar

Hvis du liker data, programmering og slike ting kan du jo alltids vurdere informasjonsvitenskap her i Bergen. Har ingen veldig vanskelig fag de to første semestrene. Utfordringen er egentlig at det til tider kan bli veldig mye å skulle lære seg. Dette semesteret hadde vi jo helt ufattelig mye i faget informasjonssystemer. Skulle skrive tre obligatoriske oppgaver, hver på 15 sider (gruppeoppgave med tre på hver gruppe riktignok), samt er pensumet ganske svært. Men men. Men et koselig studie er det absolutt.

 

Edit: Litt reklame for studiet må jo til vøtt. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Aner ikke hva jeg vil bli..., men det er slike ting som jeg synes høres mest interessant ut :) Nå er det en høyskolen i Halden (i nærheten), som jeg har fått ganske godt inntrykk av etter besøket, så jeg ville nok ha gått der. Hvis jeg skulle plutselig bli en mastermind skulle skaffet meg skikkelig selvdisiplin, that is. Både informasjonsvitenskap og informatikk høres veldig spennende ut.

Lenke til kommentar

Datafag er virkelig å anbefale. Er det en ting verden alltid vil ha bruk for er det mennesker som kan programmere alle informasjonssystemene, datamaskinene og robotene der ute i verden. Det er en sikker kilde til arbeid for de som utdanner seg innen feltet. Skjønt, det varierer jo hva slags ekspertise som er ønsket. For tiden er for eksempel service oriented architecture og software as a service på vei fremover. Da kan det være greit å kunne programmere webbaserte informasjonssystem-løsninger.

Lenke til kommentar

Hvor krevende er det egentlig på linjen du går? Du sier jo at det er mye å gjøre, men er det vanskelig liksom^^?

 

Off-topic in Siste ordet: Bionic commando rearmed er fett, og bionic commando skal skaffes så fort som mulig.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Slik var det for alle vennene mine og skolekameratene og. Jeg er 20, ikke langt unna 21 og har fortsatt ikke sertifikat. Oh well. Synes ikke det er så nøye. Jeg reiser jo bare mellom byen og hjemmet uansett. Er ikke akkurat som om det ikke er nok bussmuligheter i Bergen til at jeg ikke klarer meg.

Lenke til kommentar

Klokken er 22:13. De timene gikk for gitt :whistle:

 

Jeg hadde glemt hvor gøy Rome: Total War egentlig var, og nå startet jeg opp igjen på mitt gamle savegame. Hadde startet å invandere Spania, så jeg syntes det var en god ide å fortsette. Tok over by etter by (hadde en VIRKELIG god kamp, hvor jeg tapte 200 mann og AI'en tapte 1500 mann ;)) Når jeg endelig hadde tatt over den siste spanske byen (dvs. utslettet dem) kom plutselig hele Egypt sin flåte og begynte å angripe meg.

 

Da var det bare til å bygge en enda større flåte en dem, og gruse dem ned i støvlene. I mellomtiden fikk jeg sendt ca. 3000 mann ned til grensen mellom meg og Egypterne (de er forsåvidt den mektigste nasjonen atm.) Uheldigvis møtte jeg 3 hærer, hver på rundt 2000-2500 mann, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Våpenvhile går de heller ikke med på :hmm:

 

Vel, gøy er det ihvertfall å spille Rome! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...