Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

Nei, paladins er crap som MT også, iforhold til de andre klassene

 

Kommer ann på, det største problemet for paladins som MT er mot mobs som har spell resistance, men de er rimelig gode til å holde aggro både på puljer og singeltargets nå etter de endringene som kom.

 

Kommer ikke an på, drit i dagens content og alt det der. De andre klassene er såpass mye bedre til å tanke, det er ikke snakk hva som er viable - men hva som er best.

Sier ikke at paladins er dårlige, men de er dårlige og shit iforhold til de andre klassene, atm :)

 

Fortell meg hva en warrior har som ikke en paladin kan kontre.

Fortell meg hva DRUIDS har som ikke en paladin kan kontre. (Høy HP hjelper skjit om man ikke tåler en døyt.)

 

Enig i at Deathknights er gode tanks, men ser ikke logikken bak det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, det er mer enn nok. Begynte å heale naxx på 1250 jeg så det burde være lite problem :p men som sagt, det nytter ikke med bra gear hvis du suger balle :lol:

 

var forresten nettop på loatheb og jeg dps'a, men fra 50% og inn så bestemte jeg meg for at jeg skulle heale meg selv siden jeg så at healerene hadde litt problemer, så jeg healte jo en holy hver gang jeg, og når vi så healing meteret så hadde jeg 10%(!) av healing done, og jeg var 40k healing bak den dårligste healeren. Hva faen skjer med det da? Beste healeren hadde 51% av all healing, så neste litt under 30% et sted.

Lenke til kommentar
Jau, det er mer enn nok. Begynte å heale naxx på 1250 jeg så det burde være lite problem :p men som sagt, det nytter ikke med bra gear hvis du suger balle :lol:

 

var forresten nettop på loatheb og jeg dps'a, men fra 50% og inn så bestemte jeg meg for at jeg skulle heale meg selv siden jeg så at healerene hadde litt problemer, så jeg healte jo en holy hver gang jeg, og når vi så healing meteret så hadde jeg 10%(!) av healing done, og jeg var 40k healing bak den dårligste healeren. Hva faen skjer med det da? Beste healeren hadde 51% av all healing, så neste litt under 30% et sted.

 

hvis det var 10 man kan jeg skjønne det......men 25 man hadde jeg lagt in beskjed til healerene om hva de gjør

Lenke til kommentar

Heh, burde vel tenkte meg at i en paladin-tråd så ville ingen innse at paladins ikke er best, men ok, here goes.

 

Tanker ikke selv i LK siden jeg klarte å nabbe en spot som ret så har ikke gjort annet en små-tanking her og der men har ikke satt meg veldig inn i det. Men spiller i en relativt hardcore guild, og har pratet med mange fra andre guilds (noen top 100 i eu) og ingen av de har paladin som tank, verken MT eller OT.

 

Ganske lett å tenke seg hvorfor, I TBC var vi pewpew AoE tanks, alle ville ha oss til heroics (noe de fleste fortsatt vil siden heroics er ezmode og alle tanker funker der), alle guilds ville ha en for fights som Morogrim (murlocs) og det var få guilds som progresset gjennom MH uten oss.

Men i LK så skjedde det noe, hva? jo along came the Deathknights, som er mye bedre på AoE tanking, så de fleste lar en DK ta seg av slikt (ja, Paladins er fortsatt viable, men hvorfor brukte det nest-beste når man kan bruke det beste?)

 

Som MT er fortsatt warriors og druids bedre, selvom warrs er ganske close til paladins - warriors får litt mer HP og litt mer defensive stats. Og han soppen som sier at druids ikke funker fordi de ikke tåler en dritt - vel think again, tåler kanskje ikke så mye men tror 50k +++ HP gjør opp for det, eller hur?

 

Og bare for å klarifisere, Paladin tanks har blitt brukt på _alt_ current content, (Naxx,Maly sarth3 25man og sarth3 10man), det er mulig, men det er mye lettere med andre type tanks.

 

Jeg sier ikke at paladins er miiiiiiiiiiiiiilevis behind, men de er litt bak på det meste _akkurat nå_ og guilds som faktisk vil progresse velger ikke option nr.2

Lenke til kommentar
Heh, burde vel tenkte meg at i en paladin-tråd så ville ingen innse at paladins ikke er best, men ok, here goes.

 

Tja, nå spiller jeg alle klasser da. Har heller ikke sagt at paladin er best. Strengt tatt har Blizzard jo totalt misslyktes i det øyeblikket en klasse er "best".

 

Men Palatank er etterhvert blitt en jævlig dønnsolid tank. Synes Blizzard har "forlatt" prot warrior littegrann generelt sett, og fokusert mer på de andre, inkludert death knight. Nesten alle warriorerne står jo nå igjen som fury og arms... det synes jeg er trist - at hovedtank er blitt "yet another dps class".

Lenke til kommentar
Heh, burde vel tenkte meg at i en paladin-tråd så ville ingen innse at paladins ikke er best, men ok, here goes.

 

Tanker ikke selv i LK siden jeg klarte å nabbe en spot som ret så har ikke gjort annet en små-tanking her og der men har ikke satt meg veldig inn i det. Men spiller i en relativt hardcore guild, og har pratet med mange fra andre guilds (noen top 100 i eu) og ingen av de har paladin som tank, verken MT eller OT.

 

Ganske lett å tenke seg hvorfor, I TBC var vi pewpew AoE tanks, alle ville ha oss til heroics (noe de fleste fortsatt vil siden heroics er ezmode og alle tanker funker der), alle guilds ville ha en for fights som Morogrim (murlocs) og det var få guilds som progresset gjennom MH uten oss.

Men i LK så skjedde det noe, hva? jo along came the Deathknights, som er mye bedre på AoE tanking, så de fleste lar en DK ta seg av slikt (ja, Paladins er fortsatt viable, men hvorfor brukte det nest-beste når man kan bruke det beste?)

 

Som MT er fortsatt warriors og druids bedre, selvom warrs er ganske close til paladins - warriors får litt mer HP og litt mer defensive stats. Og han soppen som sier at druids ikke funker fordi de ikke tåler en dritt - vel think again, tåler kanskje ikke så mye men tror 50k +++ HP gjør opp for det, eller hur?

 

Og bare for å klarifisere, Paladin tanks har blitt brukt på _alt_ current content, (Naxx,Maly sarth3 25man og sarth3 10man), det er mulig, men det er mye lettere med andre type tanks.

 

Jeg sier ikke at paladins er miiiiiiiiiiiiiilevis behind, men de er litt bak på det meste _akkurat nå_ og guilds som faktisk vil progresse velger ikke option nr.2

 

Det er vel derfor jeg har vært en av MTene i guilda mi de siste månedene da ...

 

Er greit nok at du er uenig, men jeg kjenner meg ikke igjen helt igjen i det du sier, og syns du virker litt vel overfokusert på å få prot-palas til å fremstå i et dårlig lys

Endret av Tzikas
Lenke til kommentar

herregud, les da mann. Jeg skriver at paladins funker fint på dagens content eller kan du ikke lese? Blir så latterlig å skrive noe her for folk lese akkurat det de vil og spyr rundt seg med dritt.

 

Og hvorfor skal jeg være fokusert på det? det er absolutt inger grunn til å stille noen klasser i dårlig lys, jeg spiller pve så jeg driter langt i hva som er OP, fordi for meg er OP bra, bra for raidet mitt.

 

Men rly cba å diskutere dette i en topic med bare trangsynte paladins som ikke vil innrømme at klassen er broken for prot atm iforhold til blizzard sin "Bring the class".

Jeg var kanskje en av de som diskuterte mest for prot paladins i TBC angående at de også var viable i raids som MT/OT/tank generelt og skulle gjerne ønske de fikset det nå så jeg kanskje kan tonke i Ulduar.

Lenke til kommentar

Ingen klasser er overlegen mens andre er underlegen, de har alle sine fordeler og svakheter. Paladin er gode singletarget healere og veldig mana effektive og det skal mye healing til før en paladin går tom for mana. Men de er ikke noe særlig god i AoE healing og utenom holy shock og glyph of holy light har de kun Beacon of Light for en "tilnærmet" AoE healing.

 

Så fordeler og svakheter, man finner det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...