Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er Dwarf - Paladin snart lvl 20. Og jeg lurer på hvor jeg skal gå etter lvl 20? Jeg har gjort nesten alt i Lakeshire og de andre byene i nærheten. (som holder seg i mellom lvl 10-23). Hvor skal jeg gå etter det? Noen plasser har jeg prøvd, men det ble for vanskelig. Døde nesten hele tia. Vill ha en ny by me mye quest, vil dinge 30 fort :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Har planer om å bytte account med en venn og skal få Paladinen hans. Har veldig lyst til å prøve meg som healer, har alltid hatt lyst til det. Lurer på om noen kan komme med et par tips, kanskje forklare litt hvordan Paladin fungerer som en healing klasse osv? :)

 

 

For absorben. 50% crit er ganske "meh" til å virke så bra som den gjør. Husk at 50% buffen får du kun når selve absorbskjoldet er oppe, og det er det minimalt (når bosser slår for noen tusen per slag).

 

Kort, kort guide:

 

Flash of Light bør castes hele tiden dersom noen kan ta skade.

Holy light bør brukes, gjerne precastes, om det vet mye skade skal tas.

Holy shock er panikk-heal, funker fjell med Divine Favour og Infusion of Light (DF - HS - HL -> (på 80 med mitt gear), 13-20k healing på 1,5 sec)

Beacon of light er ikke noe som "må holdes oppe" til enhver tid. Den er situasjonsavhengig, men er meget nyttig dersom det er f.eks AoE eller cleaves. Han elemental-bossen i Nexus er den glimrende på.

Divine Illumination - Når du vet det kommer til å tas mye skade og du må kaste mange Holy Lights. Ellers, ikke la den være på cooldown for lenge, den er gull verdt mana-wise.

 

Fra forige side. :)

 

Jeg synes ihvertfall at det er _veldig_ gøy å heale. Driver å levler med instance healing, kanskje ikke effektivt, men moro :>

 

 

EDIT: Til posten over.

Westfall.....................10 - 20

Redridge Mountains....15 - 25

Duskwood.................18 - 30

Hillsbrad Foothills.......20 - 30

Wetlands...................20 - 30

Alterac Mountains.......30 - 40

 

Hentet her. Fler soner her.

Sikkert ikke så lett i alle sonene, men er da kanskje litt?

 

Oh,oh,oh,EDIT: Ashenvale er vel perfekt på den lvlen?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

For all del ikke hopp over Duskwood om dette er din første character. Helt rå questlines og vanvittig bra stemning gjennom alt sammen. Tror Duskwood, sammen med Darkshore, er stedene som har gitt meg mest glede i hele spillet. Tar alltid nye characters direkte fra Darkshore til Duskwood, før det er duket for Stranglethorn Vale-ganking. :) Ashenvale har jeg aldri helt greid å like, for lite innhold per kvadratpiksel eller hva man skal kalle det.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på å starte opp igjen med paladinen min, men etter å ha vært vekke i mange måneder vet jeg ikke hvordan tankadin er lenger. Hvordan er det i forhold til f.eks warriors og druids? Orker ikke begynne å spille tankadin hvis alle foretrekker andre tanker, da spiller jeg heller noe annet.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å starte opp igjen med paladinen min, men etter å ha vært vekke i mange måneder vet jeg ikke hvordan tankadin er lenger. Hvordan er det i forhold til f.eks warriors og druids? Orker ikke begynne å spille tankadin hvis alle foretrekker andre tanker, da spiller jeg heller noe annet.

 

Tanket alle instancer fra 70-80, og har maintanket alle Raid + ca 100 Heroics etter jeg dinget 80, uten å høre et ord om at folk helst vil ha en annen class. Enkelte healere (uerfarne healere) reagerer på at du dropper raskere i HP enn droods/warrs/DKs, men dette er nødvendig for at du skal få mana fra healing. Som en ekstra bonus gjør du langt mer damage enn de andre classene, og kan generelt pulle flere mobs av gangen enn f.eks en druid.

 

Det går sjelden mer enn en halvtime uten at jeg får en /w fra noen som skal i Heroics, og i 70 prosent av tilfellene er det prot spec de er ute etter.

 

Så du trenger ikke bekymre deg for å bli overflødig :)

Lenke til kommentar
[...]Enkelte healere (uerfarne healere) reagerer på at du dropper raskere i HP enn droods/warrs/DKs, men dette er nødvendig for at du skal få mana fra healing. [...]

Hvor fort du, og de andre tankene, dropper i HP kommer helt an på hvilken boss du fighter, og hvilket gear du bruker. Og nei, da tenker jeg ikke bare på din iLevel opp mot den andre tanken sin iLevel, men nøyaktig hvordan gear-settene er satt sammen og hvor godt rollen til akkurat det gear-settet passer opp mot nøyaktig den bossen det slosses mot der og da.

 

Med andre ord; i noen tilfeller dropper Palas saktere enn andre klasser, i noen tilfeller dropper de fortere og i noen tilfeller dropper de tilnærmet likt.

 

Som en ekstra bonus gjør du langt mer damage enn de andre classene, og kan generelt pulle flere mobs av gangen enn f.eks en druid.

 

Jeg er enig med deg i at du kan pulle flere mobs av gangen enn druids kan, men å si at du gjør mer skade enn de andre tankene er jeg overhodet ikke enig i. Om vi snakker single-target skade så ligger palas faktisk under DK tanks, warrior tanks og, i mange tilfeller, druid tanks.

 

Sånn som jeg ser det så er pala-tanks, for øyeblikket, jevngode med alle de andre tank-klassene på 99% av tilgjengelig content. Det ene unntaket er da å tanke Sartharion himself med alle 3 drakes i live i en periode av fighten. Det er, per definisjon, ikke umulig som pala-tank men gud bedre det er MYE vanskeligere enn om du får en DK til å gjøre det.

 

Så gjenstår det bare å se hvordan pala-tanks scaler etterhvert som gear blir bedre og bedre. Personlig så er jeg VELDIG skeptisk til hvordan mitigasjons-skaleringa vil være, og jeg frykter at om forandringer ikke gjøres så vil palas raskt bli en eksepsjonellt bra trash-tank og en mindre ettertraktet boss-tank. Men, det er som sagt spekulering i fremtida, så ikke les alt for mye inn i det om du har lyst å tanke "her og nå" :)

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å starte opp igjen med paladinen min, men etter å ha vært vekke i mange måneder vet jeg ikke hvordan tankadin er lenger. Hvordan er det i forhold til f.eks warriors og druids? Orker ikke begynne å spille tankadin hvis alle foretrekker andre tanker, da spiller jeg heller noe annet.

Blizzard prøver å balansere tank klassene så mye som mulig slik at det ikke blir så mye favorisering av visse klasser mot bosser.

 

"Bring the player, not the class"

Lenke til kommentar
Nei, paladins er crap som MT også, iforhold til de andre klassene

 

Kommer ann på, det største problemet for paladins som MT er mot mobs som har spell resistance, men de er rimelig gode til å holde aggro både på puljer og singeltargets nå etter de endringene som kom.

 

Kommer ikke an på, drit i dagens content og alt det der. De andre klassene er såpass mye bedre til å tanke, det er ikke snakk hva som er viable - men hva som er best.

Sier ikke at paladins er dårlige, men de er dårlige og shit iforhold til de andre klassene, atm :)

Lenke til kommentar

Har no hatt paladin som MT på mye rart rundt forbi og det har enda ikke vært noe problem. Så at de andre classene er SÅÅ mye bedre kan jeg ikke helt forstå. Vår pala tank står å skriker etter mana selv om han har boss på seg, eller 3-5 trash mobs, så det kan ikke være så jævli dårlig.

Lenke til kommentar
Kommer ikke an på, drit i dagens content og alt det der. De andre klassene er såpass mye bedre til å tanke, det er ikke snakk hva som er viable - men hva som er best.

Sier ikke at paladins er dårlige, men de er dårlige og shit iforhold til de andre klassene, atm :)

 

Har nå tanket en god del, både raids som heroics, så kjenner meg ikke helt igjen i den situasjonen du beskriver og tror ikke guilden min gjør det heller da jeg har hørt at jeg er liksågod som tank leaderen vår som forøvrig er en druid.

 

Hva som er teknisk sett rett skal jeg ikke legge meg opp i, folk har ikke problemer med meg hverken som MT eller heroic tank så da er jeg fornøyd.

 

E1:

 

Med Divine Plea, racial og Sanctuary er jeg kun fri for mana ved ekstremt lange kamper, og da snakker jeg ekstremt lange.

Endret av bear^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...