Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

For absorben. 50% crit er ganske "meh" til å virke så bra som den gjør. Husk at 50% buffen får du kun når selve absorbskjoldet er oppe, og det er det minimalt (når bosser slår for noen tusen per slag).

Avoidance Lycan, avoidance.

 

Jeg har nesten 80% effektiv Flash of Light-crit i heroics, regner med at denne dropper en del i raids, men vil tro minst 10sec oppetid per skjold (30sec) som så og si oversettes til 16-17% effektiv Flash of Light crit som er mye.

 

Forøvrig HERLIG å være tilbake som holy paladin, hvordan jeg klarte gå så lenge uten skjønner ikke jeg engang. Utrolig mye nytt healing-wise siden pre-TBC. :)

Endret av Zagbladet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
For absorben. 50% crit er ganske "meh" til å virke så bra som den gjør. Husk at 50% buffen får du kun når selve absorbskjoldet er oppe, og det er det minimalt (når bosser slår for noen tusen per slag).

 

Kort, kort guide:

 

Flash of Light bør castes hele tiden dersom noen kan ta skade.

Holy light bør brukes, gjerne precastes, om det vet mye skade skal tas.

Holy shock er panikk-heal, funker fjell med Divine Favour og Infusion of Light (DF - HS - HL -> (på 80 med mitt gear), 13-20k healing på 1,5 sec)

Beacon of light er ikke noe som "må holdes oppe" til enhver tid. Den er situasjonsavhengig, men er meget nyttig dersom det er f.eks AoE eller cleaves. Han elemental-bossen i Nexus er den glimrende på.

Divine Illumination - Når du vet det kommer til å tas mye skade og du må kaste mange Holy Lights. Ellers, ikke la den være på cooldown for lenge, den er gull verdt mana-wise.

 

Tusen takk! :)

 

Tror jeg speccer holy nå, men det speccet jeg ga tidligere (her) så fint ut?

Eller er det mulighet for å få link til en av deres armory? :)

Skal brukes til instance healing fra 70-80 sikkert, så har en del poeng jeg ikke veit hva jeg skal gjøre med..

Lenke til kommentar
Tusen takk! :)

 

Tror jeg speccer holy nå, men det speccet jeg ga tidligere (her) så fint ut?

Eller er det mulighet for å få link til en av deres armory? :)

Skal brukes til instance healing fra 70-80 sikkert, så har en del poeng jeg ikke veit hva jeg skal gjøre med..

 

Speccene jeg ville anbefalt å sikte seg inn på (for level 80) er:

 

Uten kings: http://www.wowhead.com/?talent=sxAzghzhVuMxRtZVcbx0h

Med kings: http://www.wowhead.com/?talent=sxAzxhzhVuMxRtaZVcbx

 

Og ja, jeg er klar over at begge er uten Improved BoW, men 18 MP5 er i mine øyne en veldig veldig liten oppgradering.

Lenke til kommentar
For absorben. 50% crit er ganske "meh" til å virke så bra som den gjør. Husk at 50% buffen får du kun når selve absorbskjoldet er oppe, og det er det minimalt (når bosser slår for noen tusen per slag).

 

Kort, kort guide:

 

Flash of Light bør castes hele tiden dersom noen kan ta skade.

Holy light bør brukes, gjerne precastes, om det vet mye skade skal tas.

Holy shock er panikk-heal, funker fjell med Divine Favour og Infusion of Light (DF - HS - HL -> (på 80 med mitt gear), 13-20k healing på 1,5 sec)

Beacon of light er ikke noe som "må holdes oppe" til enhver tid. Den er situasjonsavhengig, men er meget nyttig dersom det er f.eks AoE eller cleaves. Han elemental-bossen i Nexus er den glimrende på.

Divine Illumination - Når du vet det kommer til å tas mye skade og du må kaste mange Holy Lights. Ellers, ikke la den være på cooldown for lenge, den er gull verdt mana-wise.

 

Each time the target takes damage they gain a Sacred Shield, absorbing 500 damage and increasing the paladin's chance to critically hit with Flash of Light by 50% for up to 6 sec. They cannot gain this effect more than once every 6 sec. Lasts 30 sec.

 

Om jeg tolker denne rett har det ingen ting å si om skjoldet forsvinner eller ikke, den 50% crit sjangsen med FoL holder i opp til 6 sekunder uavhengig om skjoldet er oppe eller ei. Om bossen hitter for 5k absorberes 500 damage og du har 50% sjangse å critte med FoL i opptil 6 sekunder. Dvs critter du kan du enkelt heale den 4500 damagen. Om du i tilegg har avanger's wrath oppe øker du healingen gjort med FoL (og HS / HL) med 20%.

 

Synes Sacred shield er meget greit å holde oppe så ofte som mulig :)

Lenke til kommentar
Litt uenig. Det står jo at hver gang innehaver av skjoldet tar damage får de Sacred Shield, som absorberer 500 damage OG øker critsjansen med Flash of Light med 50%. Denne effekten varer i opptil 6 sekunder.

 

Jeg tolket den i alle fall feil så for min del var den tydeligvis misvisende :)

 

Synes like fult at SS er greit å bruke, du taper i alle fall ikke noe på å bruke den i ny og ne. Har SS på macrotast 3 så spammer den i ny og ne. FoL ligger på 1, HL på 2 og SS på 3. Finfin rotasjon i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hadde forresten vært fabelaktig om dere tok dere tid til å skrive ned hele navnet på hver buff/spell da det vil være lettere for alle å få tips.

 

Til og med jeg som har spilt WoW siden release har ingen anelse om hva du snakket om i din forrige post Bear, selv om den nest sannsynligvis var veldig informativ for de som allerede har en 80 Paladin. :)

Lenke til kommentar
Litt uenig. Det står jo at hver gang innehaver av skjoldet tar damage får de Sacred Shield, som absorberer 500 damage OG øker critsjansen med Flash of Light med 50%. Denne effekten varer i opptil 6 sekunder.

 

Jeg tolket den i alle fall feil så for min del var den tydeligvis misvisende :)

 

Synes like fult at SS er greit å bruke, du taper i alle fall ikke noe på å bruke den i ny og ne. Har SS på macrotast 3 så spammer den i ny og ne. FoL ligger på 1, HL på 2 og SS på 3. Finfin rotasjon i mine øyne.

 

 

Bare synd at healing ikke handler om rotations da..

 

Kjempeflott! Startet nemlig opp en paladin i dag selv, og da er det utrolig greit å lese litt i mellom her om hva dere sier om specs, utstyr og spells.

Er det forresten retribution som anbefales å bruke til leveling?

 

Ja, ret er raskeste og letteste å levle som

Endret av Cosha
Lenke til kommentar

Legger opp en tilnærmet strukturert rotasjon med tanke på Sacred Shield og Beacon of light, spesielt på bosskamper. Ettersom Beacon of Light har 1 min varighet forsøker jeg å holde denne på tanken, spesielt i situasjoner hvor Area of Effect blir brukt eller i events som i Azjol Nerub hvor Skirmisheren holder seg på en random player i et gitt tidsrom uansett hva taunt tanken bruker.

 

Ellers når det kommer til Holy light og Flash of light bruker jeg ikke disse som en "rotasjon" ettersom de avhenger av damagen tanken eller gruppen tar så det er mer Beacon of light og Sacred shield som inngår i en semi versjon av en rotasjon.

 

Samt, Avanger's Wrath, må ikke glemme den, kjempegrei å ha :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Takk for tips alle sammen! Har gått i the nexus, fikk en del wipes på den human bossen, da jeg har litt problemer med at alle mister liv, og jeg får ikke kasta så mye når man flyr rundt om kring. Var vel 2 wipes der av 6 runs. Ellers gikk det helt fint. Starta faktisk med 400 spellpower. Er på 650 nå. :)

 

Fikk også en hyggelig kommentar av en t6 gera shaman:

 

[73:Grimace]: yeah *!@#ing ace healing if you ask me+

 

:)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Hadde litt problemer med den bossen i går på heroics men det var en kombinasjon av dårlig DPS (rundt 950) og en tank som ble critta i eningen hele tiden. Begynte med normal spamming av Flash of Light men måtte begynne å spamme Holy light hele tiden, og det var snakk om hele tiden, noe som resulterte i out of mana etter rundt 25-30 holy lights casted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...