Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

15mana per int.

 

100 intellect i itempoints

126.5 Intellect, with BoK and Divine Intellect

1897 Mana at the start of the fight

39.5mp5 from Divine Plea, if its used on CD.

21.3mp5 from Replenishment, with 90% uptime.

4.7mp5 from Arcane Torrent, if you are a Blood Elf.

25.3 Spell Power

0.759% Spell Crit

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første:

Jeg spiller dk, der er cap 8%.

For det andre: Det er ikke veldig mye forskjell på om du socketer str på hvor mye du hitter, men la oss si at jeg critter 9k (med hit sockets som jeg BURDE sockete om), hvis du da mangler mye hit, så misser du over 9k på en crit, siden du bare har strength sockets. Det tar mange hits å ta inn igjen en 9k hit. Ettersom du ikke får så veldig mye mer pr hit.

 

Litt vanskelig å forstå, men care.

Til slutt, så critter man rundt 1/3 ganger (omentrent standard hvis du har litt epic gear for en melee dps), og da blir det mye hvis du misser ofte på det som ville vært en crit.

Lenke til kommentar

Det er faktisk bred enighet blant de som driver med theorycrafting at ret paladins ikke burde gemme for hit i WotLK siden det blir sett på som en god del dårligere en strength. Deres konklusjon er at man burde satse på hit ifra gear istedet og gemme eksklusivt med str og str/? gems der det trengs for å oppfylle meta krav.

Den problemstillingen der man sier at "Så det er bedre å slå hardt i lufta enn å faktisk treffe?" er litt utdatert i WotLK, i motsetning til TBC der man hadde mye mindre angrep som ret paladin og det var mer kritisk at alle skulle treffe for å gjøre god skade. Jeg er fullt enig i at man burde cappe hit for å øke skade, men det er også dritenkelt å få 8% hit fra gear, slik at man kan fokusere på str fra sockets.

Lenke til kommentar

Kan også legge til dette fra EJ, som er kilden til det jeg skrev over:

 

32.8 rating gives you 1% hit. At level 80, we require 263 hit rating, or 8%, to be hit capped on white swings, specials, and judgements. Note that Exorcism and Consecration are considered spells and use the spell hit table, thus we can still miss with these abilities. You want to be hit capped to maximize (and stabilize) your DPS, but any hit after the cap is wasted itemization points, so gear accordingly. Please note that with current gear itemization, hit capping is very difficult and it is generally better to have a healthy balance of stats. Generally you should not gem/enchant for hit.
Lenke til kommentar
Det er faktisk bred enighet blant de som driver med theorycrafting at ret paladins ikke burde gemme for hit i WotLK siden det blir sett på som en god del dårligere en strength. Deres konklusjon er at man burde satse på hit ifra gear istedet og gemme eksklusivt med str og str/? gems der det trengs for å oppfylle meta krav.

Den problemstillingen der man sier at "Så det er bedre å slå hardt i lufta enn å faktisk treffe?" er litt utdatert i WotLK, i motsetning til TBC der man hadde mye mindre angrep som ret paladin og det var mer kritisk at alle skulle treffe for å gjøre god skade. Jeg er fullt enig i at man burde cappe hit for å øke skade, men det er også dritenkelt å få 8% hit fra gear, slik at man kan fokusere på str fra sockets.

 

er ret pala selv ligger på 242 hit 21 hit under cap ikke gemma i det hele etter hit eller enchants har brukt de 3 B's (Belt Bracer Boots) noe er fra neck og tiers(har fullt 5/5 T7.5) for å si det sånn er det ikke noe problem å treffe hit cap i det hele og det store med så mye hit enkelte items i Naxx og OS

 

mitt forslag er å bruke litt hjelp fra maxdps.com på gear og skader jo ikke å litt for mye hit i starten av raiding da melee swings er 2-4 plass på dmg done

 

Edit; vel å merke lønner det seg å ta vare på hit items en bytter ut i tilfelle dps faller etter et skifte så er det bare å bytte tilbake.....fikk T7 hjelm sist raid og droppa under hit cap....sparer på den gamle i tilfelle drop i dps

Endret av Ra1dMaX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Noen som bruker maxdps.com til å finne ut av holy gear her?

 

Tenkte å bruke det med en gang jeg kommer til lvl 80, sånn at jeg får en liten veiledning på hvor jeg burde gå.

Lenke til kommentar

 

talents i holy ser jeg som bortkasta siden så og si alt av mana regen fra ret er base mana regen.....sitter fortsatt og venter på brukbare talents i prot eller holy som er brukbar for ret siden ghostcrawler(blizz dev) sa at de ville at ret skulle bruke talents i andre tre enn ret treet

 

Slik han også har gjort i speccet over ;)

 

Men ærlig talt så er jeg ikke noen stor fan av de holy talentene man har til rådighet.

En annen ting jeg la merke til med glyphene dine i speccet du linket: Hvorfor har du SoC glyph istedet for judgement glyphen? :p

Lenke til kommentar

 

talents i holy ser jeg som bortkasta siden så og si alt av mana regen fra ret er base mana regen.....sitter fortsatt og venter på brukbare talents i prot eller holy som er brukbar for ret siden ghostcrawler(blizz dev) sa at de ville at ret skulle bruke talents i andre tre enn ret treet

 

Slik han også har gjort i speccet over ;)

 

Men ærlig talt så er jeg ikke noen stor fan av de holy talentene man har til rådighet.

En annen ting jeg la merke til med glyphene dine i speccet du linket: Hvorfor har du SoC glyph istedet for judgement glyphen? :p

 

Glyphs har jeg ikke mye vett på så de bare klaska jeg inn der.

Men, Aura mastery er verdt poenga der imo, og jeg hadde kommet til å tatt den som Prot også.

+ 60% mount speed, og 3%haste og 3% damage ekstra er ikke dårlig! (og resistance auraene blir jo imba!)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

 

talents i holy ser jeg som bortkasta siden så og si alt av mana regen fra ret er base mana regen.....sitter fortsatt og venter på brukbare talents i prot eller holy som er brukbar for ret siden ghostcrawler(blizz dev) sa at de ville at ret skulle bruke talents i andre tre enn ret treet

 

Slik han også har gjort i speccet over ;)

 

Men ærlig talt så er jeg ikke noen stor fan av de holy talentene man har til rådighet.

En annen ting jeg la merke til med glyphene dine i speccet du linket: Hvorfor har du SoC glyph istedet for judgement glyphen? :p

 

Glyphs har jeg ikke mye vett på så de bare klaska jeg inn der.

Men, Aura mastery er verdt poenga der imo, og jeg hadde kommet til å tatt den som Prot også.

+ 60% mount speed, og 3%haste og 3% damage ekstra er ikke dårlig! (og resistance auraene blir jo imba!)

 

greit nok aura mastery er jo ok å ha men de 10 poenga før det ser jeg som bortkasta etter min mening siden de ikke gir noe særlig styrke ret vis (15% int av base mana som er ca 5.7k er ingenting i det hele og det store ) og pushback talent er mer healer/pvp talent

Lenke til kommentar

Sånn som det er på PTR nå så øker Aura Mastery kun auraen i seg selv, ikke eventuelle ekstraeffekter man kan få fra talents slik som 3% dmg og 3% haste. Varigheten er også kun 10sekunder. Dette gjør dette talentet til et noe dårlig alternativ for ret paladins i PvE spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...