Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gearing for threat

 

Aside from staying alive, the other main goal of a tank is to generate sufficient threat to keep mobs under control. In stable situations in Tier 7 content, this is generally considered fairly trivial. It's not hard to build a large threat lead over comparably-geared dps so long as you get to directly engage the mob the entire time. However, many fights will force you to suspend your threat generation on a mob or boss from time to time, even while they allow your dps (ranged dps especially) to continue hammering away. Furthermore, while sustained threat generation is generally not hard, it's often the case that your dps will want to open up as soon as possible, and a single missed Shield of Righteousness at the beginning of the fight can often have serious consequences. Thus, while most of your gearing effort will focus on survivability, you'll still have to think about threat.

 

Sustained threat

 

If you're interested in maximizing your raw threat generation over a long period of time, the best stat to focus on is Strength. With a normal tanking talent build, each point of strength on gear yields 2.3 attack power and approximately 0.75 shield block value, making Strength a better threat value then either attack power or block value alone.

 

After Strength, the next best stats for overall threat are hit and expertise (until you reach the cap for both), followed by block value, followed by attack power. Spell power is the weakest, because threat abilities that scale with spell power also scale with attack power at the same rate, and attack power is far cheaper from an itemization standpoint.

 

Burst threat

 

There are situations where being able to pick up an untouched mob (such as an add) is extremely important. In these situations, it pays to be able to guarantee a certain amount of threat right off the bat no matter what. By far the best way to do this is to stack enough hit rating to reach the hit cap. (The exact amount depends on your raid composition and buffs, but the short version is that if you have a draenei in your party you need +8% chance to hit, or 263 hit rating, and if you don't have a draenei in your party you need +9%, or 296 hit rating.)

 

Once you've reached the hit cap, you can guarantee that Shield of Righteousness, Avenger's Shield, and Judgements will always hit their target, because these abilities can't be parried, dodged, or blocked. This means you can guarantee generating a certain minimum level of threat on the target within a set number of global cooldowns, so you can tell your dps, for example, that they can go ahead and unload once they see the judgement hammer hit the target, or whatever specific signal you like. As an added bonus, once you've reached the hit cap, if you're using the Glyph of Righteous Defense, you can guarantee that your Righteous Defense will always work and won't miss or be resisted. (On mobs/bosses that can be taunted, naturally.)

 

Elitist Jerks

Lenke til kommentar
Hæ? Hammer of the Righteous, Shield of Righteousness og Judgement er alle bedre enn Consecration alene for threat.

 

Sant nok men det var ikke det som var poenget heller, men at man har lite bruk for hitrating :)

 

Samt at jeg fikk litt lite tid og valgte en holyspell av mange og blant de nevnte var consecration lettest å skrive raskt...

 

du bør gi royal crest of lordaeron stort pluss for at den er søren meg vakker, egentlig main grunnen til at eg har lyst på den er for å se kul ut :lol:

 

Har 2 trinkets eg ønsker å bytte ut med epics, den første er en fra anjol-nerub heroic, den gir 111+ stamina og den andre er en trinket fra halls of lightning normal som gir 65+ defence, har noen peiling på om det er noen epic trinkets eg kan bytte disse ut med og ikke tape så alt for mye defence og stamina? :)

 

Bruker 2 trinkets selv, Seal of the Pantheon og Valor Medal of the first war. Sistnevnte kjøpes for 40 emblems og er vel verd det.

 

ja den er veldig nice, masse dodge på den, men visst eg skaffer meg den mister eg syke mengder med stamina og eg har lite nok HP som det er, så tror nok eg må vente litt før eg skaffer meg den der :p

Lenke til kommentar

Som tank er Wyrmrest meget kjekt å ha, chest, boot og cape fra dem i tilegg til Red Dragon som er i mine øyne den cooleste mounten i spillet.

 

Som healer er AC et godt valg, med både en god healing ring og en god healing headpiece. Ville dog og tatt litt i for å komme til topps med Kirin Tor ettersom de har en headenchant som er meget for healing samt gloves med Exalted som er mye bedre enn den du kjøper for emblems.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Tenkte å gå holy som healer i the nexus osv.. Hver gruppe jeg er i trenger healer.. Så.. Har bare 653 spellpower.. Er det nok til å heale "ikke geara" tanker.. Altså med likt gear som meg i instancer?

 

Isåfall, har dere et specc som duger i min lvl? Hva skal jeg gjøre som healer? Spamme FoL ? ikk mer? :p

Lenke til kommentar

Spam FoL, pop avanger's wrath i ny og ne, bruk Holy light om tanken kommer litt for langt ned i liv og FoL ikke klarer å holde han oppe. Bruk og Beacon of light på tank hele tiden, så kan du heale andre i gruppen uten å tenke på at tanken muligens dør.

 

Bruk og Sacred Shield på tanken hele tiden, den øker critsjangsen til FoL med 50%.

 

Trenger ikke tenke SP før du skal gå heroics, på normal mode skulle du klare deg med den SPen du har :)

 

E1:

 

Kom til å tenke på her, husker ikke helt og får ikke sjekket enda, Sacred Shield var det på 80 eller 70 man lærte det???

Endret av bear^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg har ikke noe scared shield som jeg kan huske, ihvertfall.. :p

 

Takk for svar. :)

 

EDIT: Ser dette fint ut så langt? Hva burde jeg legge resten i?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

For absorben. 50% crit er ganske "meh" til å virke så bra som den gjør. Husk at 50% buffen får du kun når selve absorbskjoldet er oppe, og det er det minimalt (når bosser slår for noen tusen per slag).

 

Kort, kort guide:

 

Flash of Light bør castes hele tiden dersom noen kan ta skade.

Holy light bør brukes, gjerne precastes, om det vet mye skade skal tas.

Holy shock er panikk-heal, funker fjell med Divine Favour og Infusion of Light (DF - HS - HL -> (på 80 med mitt gear), 13-20k healing på 1,5 sec)

Beacon of light er ikke noe som "må holdes oppe" til enhver tid. Den er situasjonsavhengig, men er meget nyttig dersom det er f.eks AoE eller cleaves. Han elemental-bossen i Nexus er den glimrende på.

Divine Illumination - Når du vet det kommer til å tas mye skade og du må kaste mange Holy Lights. Ellers, ikke la den være på cooldown for lenge, den er gull verdt mana-wise.

Lenke til kommentar

Kan vel alltids legge inn en link til karakteren min her, og ja; det er bare å legge meg til i lista: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...on&n=Tzikas

 

Og bare for å være "føre var" på enkelte spørsmål jeg regner med å få; nei, det gearet du ser er ikke det gearet jeg "alltid" bruker. Jeg har for øyeblikket 8 forskjellige tank-sett lagret i ItemRack (som totalt består av nok biter til å fylle ca. 3 "fulle" sett) og bytter alt etter hva jeg tanker og hva jeg prøver å oppnå med tankinga.

 

Speccen min er også noe "main-stream" for øyeblikket da jeg etterhvert har blitt for lat til å specce fram og tilbake mellom 10-mans raiding og 25-mans farming og progresjons-raiding (som det heller ikke har vært noe særlig av i det siste, hehe) så jeg vil i alle fall anbefale folk å ikke bare kopiere den blindt men heller forhøre seg litt om diverse valg om det skulle være noe :)

Lenke til kommentar

Har 2 trinkets eg ønsker å bytte ut med epics, den første er en fra anjol-nerub heroic, den gir 111+ stamina og den andre er en trinket fra halls of lightning normal som gir 65+ defence, har noen peiling på om det er noen epic trinkets eg kan bytte disse ut med og ikke tape så alt for mye defence og stamina? :)

 

Bruker 2 trinkets selv, Seal of the Pantheon og Valor Medal of the first war. Sistnevnte kjøpes for 40 emblems og er vel verd det.

 

ja den er veldig nice, masse dodge på den, men visst eg skaffer meg den mister eg syke mengder med stamina og eg har lite nok HP som det er, så tror nok eg må vente litt før eg skaffer meg den der :p

 

Når det gjelder AN-HC trinketen (den med +111 Stamina) så er det 0 grunn til å bytte den ut "bare fordi den er rare og ikke epic". Sett bort fra fargen på navnet så er dette en utrolig "sterk" trinket som du kommer til å bruke selv etter at du har anskaffet samtlige andre tank-trinkets i spillet.

 

Den øyeblikkelige oppgraderingen fra Seal of the Pantheon dropper fra Thaddius i Naxx10 (Repelling Charge) og gir mer Defense samt en middlertidig HP boost (tenk Last Stand) i stedet for mer armor. That being said så ville jeg fremdeles holdt på Seal of the Pantheon for enkelte oppgaver da +armor har en herlig synergi med Block Value.

 

Og så kommer vil til Valor Medal of the First War. Dette mener jeg faktisk er en svakere trinket enn begge de to tidligere nevnte da bruksormådet for den er særs begrenset for paladin-tanker, samt at iLevel budsjettet er _nesten_ like håpløst utnyttet som på parry-trinketen som dropper fra Saphiron. Om du derimot vil ha en trinket du kommer til å ha MYE glede av så anbefaler jeg deg å besøke VH-HC og skaffe Lavanthor's Talisman (tror det var navnet) fra "bikkje-bossen" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...