Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!


Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

  1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

    • På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet blir herlig! Den nye traileren var awesome! Noe jeg ble litt lei av i MW1 var at miljøene ble litt ensidige, var jo bare i Russland og Afghanistan (?) men i MW2 får vi snø-miljøer, midt i Rio De Janeiro, ørkenen og det siste bildet på traileren var veldig fristende :D Washington i ruiner :D ååååh som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke lenger forelsket. Activision er helt vannvittig usmakelige om dagen! PC-versjonen er utsatt to uker uten grunnlag.

 

http://www.electronictheatre.co.uk/index.php/pc/pc-news/3220-call-of-duty-modern-warfare-2-delayed-on-pc

 

 

Jeg er ikke lenger forelsket. Activision er helt vannvittig usmakelige om dagen! PC-versjonen er utsatt to uker uten grunnlag.

 

http://www.electronictheatre.co.uk/index.php/pc/pc-news/3220-call-of-duty-modern-warfare-2-delayed-on-pc

 

Fy f***. Jeg så for meg at noe slikt kom til å skje, men jeg trodde ikke at de faktisk kom til å gjøre det.

 

Skuffet!!!

 

Det var som jeg sa for ca 14 dager siden. Ubisoft som hadde en "fastsatt" dato måtte utsette sitt spill AC2 til PC. Ikke underlig så sa jeg at det kommer til å skje med MW2 også.

Det vi skal være klar over her folkens, er at Ubisoft, IW, Electronic arts ikke lenger ser PC platformen som hovedfokus. Om dere googler dette så finner dere mange konspirasjons teorier om dette, blandt annet hos steam forumet og IGN.

 

Folk begynner å lure når alle de store selskapene utsetter sine PC titler, Fordi " de trenger mer tid slik at utviklerne kan gjøre seg ferdig"

Vi må bare nøye oss med at PC platformen ikke blir prioritert like høyt som " the stick FPS fishheads" Det er dyrere, mer komplisert og en mindre andel buyers.

 

Den dagen jeg kan koble mitt keyboard og mus til Xbox/PS3. Og spille FPS spill med samme effektivitet som jeg gjør på PC så skal jeg støtte dem. hva er poenget med den da?

Lenke til kommentar

siden activision ikke har sagt noe selv (?), håper jeg inntil videre det bare er et rykte. er den siden til å¨stole på? er det bare den siden som har skrevet om det?

Fikk mail på fredag kveld fra Gamezone om leveringsendring av MW2 til den 23.11.

Sjekket da et par andre nettbutikker(play.com), men de hadde ikke endret dato så jeg tenkte ikke mer på det.

Men ser nå at flere butikker har endret MW2 sin PC-dato til 24, så det er nok sant.

Tipper MS har vært ute med pengesekken sin igjen, og Activison har latt seg kjøpe, igjen.

 

Tror dette blir mitt siste spillkjøp fra Activision. Nok er nok. :angry:

Lenke til kommentar

siden activision ikke har sagt noe selv (?), håper jeg inntil videre det bare er et rykte. er den siden til å¨stole på? er det bare den siden som har skrevet om det?

Fikk mail på fredag kveld fra Gamezone om leveringsendring av MW2 til den 23.11.

Sjekket da et par andre nettbutikker(play.com), men de hadde ikke endret dato så jeg tenkte ikke mer på det.

Men ser nå at flere butikker har endret MW2 sin PC-dato til 24, så det er nok sant.

Tipper MS har vært ute med pengesekken sin igjen, og Activison har latt seg kjøpe, igjen.

 

Tror dette blir mitt siste spillkjøp fra Activision. Nok er nok. :angry:

 

 

Hvorfor skulle MS få Activision til å utsette PC versjonen? De tjener da ingenting på det. Om ps3 versjonen hadde blitt utsatt kunne jeg skjønt det.

 

Det er vanskelig si gutter, men tross alt så har hver bidige "store" PC tittel denne høsten blitt "utsatt". Hyppig bruk av gåse tegn her fordi jeg syns det er litt merkelig. Eneste forklaringen her er at det ligger mer penger i konsoll spill enn PC spill. La meg forklare, Dette har med profilering av spill platformer å gjøre. En så stor tittel som dette, er en enorm penge sekk som ligger i vent. Hvorfor er det slik at IW kun har vist oss gameplay og rt- footage fra xbox360? (hvem er eier av xbox360?) nettopp MS. Dette er en enkel strategi innen markedsformidling, ved å skyve PC litt etter så vil folk kjøpe spillet på konsoll først. Nettopp fordi folk vil ha tak i spillet raskest mulig. Sameshit er det med AC3. PS3 er ikke en reel trussel for MS lengre, for uten konkurransen så dør hypen til MS.

 

dysioleksia er ingat problamo ;)

Endret av Oleidolet
Lenke til kommentar

He he, ja det er vel morsomt med konspirasjonsteorier, og spesielt de hvor man kan mistenke MS for å være ute med pengesekken.

 

Nå er det jo slik at Microsoft har noe som heter Windows, ja dere vet det operativsystemet som kreves for å kjøre blant annet Modern Warfare 2 til PC. Et operativsystem Microsoft tjener usedvanlig mye mer penger på enn inntektene fra Xbox-satsingen.

 

Så kan man jo tro akkurat hva man vil.

 

Nå gjenstår det vel også å se info fra Activision om spillet faktisk er utsatt, og i såfall hva årsaken måtte være. Det kan jo være noe så enkelt som at PC-versjonen trenger noe mer finpuss.

 

Men å tro at MS har betalt Activision penger for å utsette PC-versjonen, ja det blir rett og slett alt for dumt.

Lenke til kommentar

Hvorfor konsoll blir mer og mer prioritèrt foran PC er vel ingen hemmelighet?

Pirater, sviktende salg, og konsollens innmarsj i de mange millioner hjem gjør at PC taper stort (vil iallefall jeg tro).

mange av de som spiller PC-spill i disse tider lèr jo når kompisene deres KJØPER spill til PC, og det sier jo litt om mentalitèten til gamere.

Lenke til kommentar

Greit at endel nordmenn er naive, men jeg trodde ikke noen var så naiv.

MS bruker mange millioner dollar årlig på å kjøpe opp rettigheter og fordeler, som førsteretten til spillinnhold for sine konsoller.

Dette er da gammelt nytt for mange, men tydeligvis ikke for alle.

Ref: http://www.totalgamingnetwork.com/main/showthread.php?t=193108&highlight=dlc+mw2

 

During the Microsoft Press Conference today at E3 09, it was announced that the Xbox 360 will receive an exclusive on the first two map packs for Modern Warfare 2 for an extended period of time.

Derfor jeg skrev igjen, da MS allerede har bladd opp X antall millioner for å få de 2 første mappackene til nettop MW2, til sin Xbox360.

MS selger sine operativsystem uavhengig av hvordan PC-spillmarkedet er, dessverre, men Xbox-salget er direkte avhengig av eksklusivt spillinnhold.

 

Virker også som noen tror at PS3 er Xboxens værste konkurrent, men det er utrolig mange flere spillere som sitter på en pc, enn PS3. For ikke og snakke om den omfattende piratkopieringen på pc som går ut over både pc og xboxspill-salget.

Lenke til kommentar

Greit at endel nordmenn er naive, men jeg trodde ikke noen var så naiv.

MS bruker mange millioner dollar årlig på å kjøpe opp rettigheter og fordeler, som førsteretten til spillinnhold for sine konsoller.

Dette er da gammelt nytt for mange, men tydeligvis ikke for alle.

Ref: http://www.totalgamingnetwork.com/main/showthread.php?t=193108&highlight=dlc+mw2

 

Ja din logikk er jo så logisk. At MS skal finne på å betale Activision penger for at PC-versjonen skal komme senere, samtidig som PS3-versjonen kommer samtidig som 360-versjonen.

 

Nå ble jo alt så mye klarere :p

 

Tror du skal sy sammen en ny analyse som faktisk henger på greip. At map packene kommer tidligere på 360 enn PS3 ER logisk da konsollene faktisk er i konkurranse med hverandre, og dette er jo heller ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

Hallo

 

Grunnen er enkel. På PS3 og Xbox 360 er piratkopiering mye mindre utbredt enn på PC. De vil sikre at folk kjøper konsollutgaven fremfor å piratkopiere PCversjonen. For vi vet jo at den kommer til å bli cracket innen release (sannsynligvis 2-3 dager før :p ).

 

Sånn er det bare, nytter ikke å syte om at man aldri mer kommer til å kjøpe Activision/insert other company spill lengre. Det er grep de gjør for å sikre inntjeningen.

Lenke til kommentar

Spill er jo dyrere på konsoll enn på pc. Jeg synes det er greit at dem gjør det, trenger jo ikke flere spillselskaper som går konk som midway og kompani i sommer. Synes dem skal sikre inntjeningen sin også heller vente litt med datautgaven.

 

edit: Ja jeg har tenkt å kjøpe PC utgaven :)

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

Jeg er enig at det er bra de sikrer inntjening, men det er fa"#¤%#¤ så trist at det må gå utover oss lovlige PC-gamere. Det er stort sett alltid europere eller PC-gamere det går utover når det skjer forandringer. Når man er en europeisk PC-gamer blir man vel stort sett r"#%¤-kjørt, og vi finner oss i det. Det er liksom ikke noe alternativ å avbestille det... De vet vel at alle som skal ha det på PC enten har bestilt det allerede eller kjøper det uansett.

Lenke til kommentar

DEt er dessverre et faktum at salget av konsollspill er ekstremt mye høyere enn til PC-plattformen. Av de over 13 millioner solgte Call of Duty 4 er Xbox 360 den som uten sammenligning har solgt mest. Husker ikke tallene i hodet, men vi snakker godt over halvparten eller noe mer. Legg til en del millioner på PS3 og man ser at PC-salget utgjør en stadig mindre andel av salget - dessverre.

 

For meg er det totalt umulig å forstå at noen i det hele tatt foretrekker å spille en perle som COD4 på konsoll da fraværet av mus og tastatur totalt ødelegger spillopplevelsen. Men slik er det jo blitt og det er også liten tvil om at all kopieringen til PC over tid har ødelagt svært mye for nettopp PC-plattformen.

Lenke til kommentar

kan vi takke oss selv? - hackere ja, oss vanlige spillere nei.

Konsoll er billigere produsere, lettere bruke og billigere kjøpe i forhold til en hel PC.

Steam hadde rekord salg av COD4MW da det kom ut der.

Det er som det er nevn ovenfor, Xbox har solgt mest og det er der de fleste er.

Men nå skal det sies, at det sitter over 400% flere mennesker i dag og spiller enten konsoll eller PC på internett enn når CS kom.

Det var CS som fostra utallige FPS brukere, men her kommer poenget til oss FPS brukere.

Vi gidder ikke betale 399,- for et spill som er helt på tryne, Vi piratkopierer dem. Det er nemlig de Nextgen spilla som selger, ikke de labre titlene som var produsert av et mindre firma.

Disse labre spilla fra små firma'r klarer selge sine spill på Konsoll. Det er fordi konsoll spillere er ute etter et spill, ikke det "syke nextgen spillet med den imponerende nyeste Fysikk motoren".

Derfor går Midway å slike firma'r konkurs. EA ser ut til å ha skjønt det, de har roet ned melkingen betraktlig etter de siste floppene.

 

For oss som liker spille FPS på PC så blir det helt fjernt på konsoll, Spill opplevelsen blir liksom borte for oss.

 

Som jeg prøvde fortelle tidligere i min post, litt lenger opp på siden. MS står nok ikke bak denne utsettelsen, men det er Activision som gjør det fordi de vil selge mest mulig av sine Konsoll spill først.

FPS har lyktes på konsoll, RTS har ikke.

 

Jeg trur at skal PC bli like populært som det engang var, så må de fokusere på "the next gen" gaming for PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...