Gå til innhold

Kamptråd CL: Manchester United - Chelsea FC


  

53 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?

    • Manchester United
      40
    • Chelsea
      13


Anbefalte innlegg

Det svartnet for meg da Ramires ble vist ut i midten av andre omgang. Det var en klønete handling som på mange måter er symptomatisk for Chelsea i Champions League.

 

Alt i alt så var det to gode, jevnspilte kamper hvor tungen på vektskålen var arbeidskapasiteten til Uniteds offensive spillere kontra Chelsea sine bortskjemte potetsekker. Rooney og Hernandez herjet fremover, men fungerte som midtbanespillere hver gang Chelsea hadde ballen. På den måten avlastet de Manchester Uniteds i mine øyne svake sentrale midtbane og hadde i så måte stor del i at Chelsea kun skåret ett mål over to kamper.

 

Så kan man jo alltids klage over fellingen av Ramires i den første kampen, Lampards bom på åpent mål, det røde kortet, med mere, men det er rett og slett noen ganger det er best å holde kjeft og i stedenfor gratulere det laget som viste seg å kunne gjøre det viktigste i fotball, nemlig å skåre mål. Gratulerer til United og alle de supporterne som fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men for å angripe min type fotballspiller; vi kan faen ikke spille fotball. Den dagen der vi ikke scorer mål så har vi faen ingenting å bidra med.

Det er bullshit.

 

Sjekk bevegelsene til Hernandez. Han trekker backlinja bakover siden han er PLs beste til å utnytte stort bakrom. Når forsvaret legger seg bakpå for å hindre at han får muligheter frigjøres det evig masse rom på midtbanen. Chelsea var flinke til å holde Chicharito isolert og gjøre at han ikke kom alene med keeper, men fortsatt klarte han å pirke inn en heading, som dessverre ble annulert, og score et typisk poacher's goal. Jeg mener at det er Chicharito som skal ha mye av æren for at Carrick har vært så god som han har vært i de to kampene mot Chelsea. Når han får litt ekstra plass er han briljant.

 

Og Berba får ikke spille fordi han er bedre som dyptliggende spiss, akkurat som Rooney. For min del er det mer et valg om hvem som skal spille av Berba og Rooney, og ikke Berba og Hernandez, rett og slett fordi at det å ha en som alltid lurer på offsidefella og en som kan ligge dypere og binde sammen midtbanen og angrepet gir oss flere muligheter i angrep. Rooney er i sin livs form for øyeblikket som hengende spiss og igjen, han får mye rom der pga. Hernandez. Da blir det vanskelig for Berba å få spilletid.

 

En annen ting som ikke taler til Berbatovs fordel er det faktum at han ikke scorer så mange matchvinnende scoringer. Fem mot Blackburn og tre mot Birmingham hadde ikke en dritt å si på utfallet av kampen. Det er åtte mål som "bare" har gitt han litt ekstra på toppscorerstatistikken. Chicharito avgjør kamper. Jeg kan ikke huske et mål han har scoret som ikke har vært forskjellen på ett poeng og tre poeng eller null poeng og ett poeng, for den saks skyld, bortsett fra de to mot Liverpool og West Ham.

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt banans poeng når det gjelder Berba. Om han velger å dra skal jeg gråte meg i søvn, runke til Berba compilations og applaudere han i hver match. Man kan ikke la en av verdens beste teknikere sitte benka gang på gang. Om han derimot har en gentlemansagreement med Fergie og har godtatt det, så er ingenting bedre. Vi er midt i en fantastisk sesong.

 

Hater forøvrig den "Berba scorer bare uviktige mål"-myten. Det finnes ikke. Blackburn 7-1 er selvsagt et unntak hvor han mest sannsynlig ikke hadde trengt å putte det femte. Poenget er at han putta det første mot Fulham f.eks. Blir det mindre viktig fordi Valencia scora senere? Det er virkelig å ta etterpåklokhet til et nytt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pr. min definisjon av viktige mål har Berbatov og Hernandez følgende statistikk i år:

 

Chicharito:

2-0 mot Chelsea, CS (sluttres: 3-1)

1-0 mot Valencia (sluttres: 1-0)

1-0 mot West Brom (sluttres: 2-2)

1-0 mot Stoke (sluttres: 2-1)

2-1 mot Stoke

3-2 mot Wolves (sluttres: 3-2)

2-1 mot Southampton (sluttres: 2-1)

2-2 mot Blackpool (sluttres: 3-2)

1-0 mot Stoke, hjemme (sluttres: 2-1)

2-1 mot West Brom, borte (sluttres: 2-1)

1-0 mot Wigan (sluttres: 4-0)

1-0 mot Marseille (sluttres: 2-1)

2-0 mot Marseille

1-0 mot Chelsea (sluttres: 2-1)

Totalt: 14

 

Berbatov:

1-0 mot Newcastle (sluttres: 3-0)

3-1 mot Everton (sluttres: 3-3)

1-0 mot Liverpool (sluttres: 3-2)

2-0 mot Liverpool

3-2 mot Liverpool

1-0 mot Blackburn (sluttres: 7-1

1-0 mot Birmingham (sluttres: 1-1)

1-0 mot Sunderland (sluttres: 2-0)

1-0 mot Birmingham, hjemme (sluttres: 5-0)

1-2 mot Blackpool (sluttres: 3-2)

3-2 mot Blackpool

1-0 mot Bolton (sluttres: 1-0)

1-0 mot Fulham (sluttres: 2-0)

Totalt: 13

 

Som vi ser har Hernandez et fattig "avgjørende mål" mer enn Berbatov. Berbatov har garantert flere spilleminutter og har også flere mål totalt, som gjør at 78% av Chicharitos mål er avgjørende, mens 59% av Berbatovs mål er det. Så nei, Berbatov scorer absolutt ikke bare uviktige mål, men Chicharito scorer nesten bare viktige mål.

 

Hvis man i tillegg regner med at målene kan ha vært avgjørende for antall poeng som har blitt delt ut ved kampslutt, dvs. at man tar bort åpningsmål fra kalasseire som Blackburn, Wigan og Birmingham, samt målet til Berbatov mot Fulham sitter Chicharito igjen med en avgjørende finger i utrolige 21 poeng, mens Berbatov "kun" har 11. Hadde man tatt med målene fra kalasseirene hadde Berba endt på 17, mens Chicha hadde endt på 23.

 

Det er regnet ut slik:

1 poeng gis om målene man scorer er forskjellen på tap og uavgjort

2 poeng gis om målene man scorer er forskjellen på uavgjort og seier.

3 poeng gis om målene man scorer er forskjellen på tap og seier.

 

Utslagsrunder i cup regnes som tre poeng, selv om de i teorien ikke er det.

Endret av Stonemeister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Alle united-spillerne er glade, omfavner hverandre og ser ut til å trives på banen, mens Chelsea-spillerne surmuler og ser generelt lei ut.

Men men. Lønningspåsan kommer uansett for de blåkledde fra London, så who cares?

 

Der traff du egentlg spikeren på hodet, det finnes spillere som spiller fotball for andre ting enn først og fremst PENGER, mange eller skal eg si hele Chel$ki har ikke skjønt det. Så de blåkledde fra Lndon er nok pengehorer ja, men som du sier, who cares...Ikke de røde fra Manchester vertfall.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg på noen som helst måte har sansen for Chelsea, men bildene på forrige side gir nok et litt skeivt bilde. Det er naturlig å ikke gå rundt å smile når man ligger under med to mål og er på vei ut fra CL, akkurat som det er naturlig å vise glede når man holder på å slå ut en bitter rival.

Lenke til kommentar

 

 

Alle united-spillerne er glade, omfavner hverandre og ser ut til å trives på banen, mens Chelsea-spillerne surmuler og ser generelt lei ut.

Men men. Lønningspåsan kommer uansett for de blåkledde fra London, så who cares?

 

Der traff du egentlg spikeren på hodet, det finnes spillere som spiller fotball for andre ting enn først og fremst PENGER, mange eller skal eg si hele Chel$ki har ikke skjønt det. Så de blåkledde fra Lndon er nok pengehorer ja, men som du sier, who cares...Ikke de røde fra Manchester vertfall.

 

De fleste spillerne på Manchester United spiller også for penger og egen karriere og ville ikke hatt noe betenkningstid med å bytte klubb dersom det var det riktige for karriere og familien, utenom Giggs og Scholes selvsagt, slik er den moderne fotballen i dag.

Lenke til kommentar

Ai ai ai. Våknet opp av at sola slikka meg i trynet, klein som bare faen. Har akkurat kost meg med 1L Tine Lettmelk, helt fantastisk. Det er gutten som drikker mjælka si det. Fantastisk å se at jeg fortsatt kan kunsten å provosere.

 

 

:)

Kan ikkje kunsten å skryte iallefall. Hendte ofte det tidligere at det var ned på melketanken å hente ei mugge med kald melk (Den melka som tankbilen henter på garden). Det var melka si det.

Dessverre er den muligheten borte :(

Lenke til kommentar

Ai ai ai. Våknet opp av at sola slikka meg i trynet, klein som bare faen. Har akkurat kost meg med 1L Tine Lettmelk, helt fantastisk. Det er gutten som drikker mjælka si det. Fantastisk å se at jeg fortsatt kan kunsten å provosere.

 

 

:)

 

Slapp av. Jeg var til dels enig med deg i noen av punktene dine, selv om jeg ikke ville ordlagt meg på samme måte. Jeg, som deg, har aldri hatt sansen for rene strikere som "kun" scorer mål (Ikke at det er negativt, men dere skjønner hva jeg mener). Fotball for meg er kunst, og der er Berbatov i klassen. Derfor har jeg blitt direkte provosert den siste tiden. Når man har PLs toppscorer på laget, som samtidig er en spiller som bidrar med ufattelig i vårt offensive spill, så vil jeg som fotballelsker se han spille så mye som mulig. I går var det helt greit at han startet på benken, noe min ønske-startoppstilling fra gårsdagen viser til.

 

At Berbatov ikke scorer viktige mål får en gigantisk LOL fra min side. Syntes det generelt er jævlig synd at enkelte Manchester United-supportere på dette forumet føler at de må fremheve Hernandez så mye at de ender opp med å dra Berbatov ned i søla. Noe han selvsagt ikke fortjener, det han fortjener er respekt. Han har hatt to og en halv gode sesonger for oss, og jeg mener det er jævlig lite lurt å selge han i sommer, noe jeg tror kan komme til å skje.

 

Hvorfor? Fordi vi spiller dårligere fotball med Hernandez. Syntes dere vi spilte bra over to kamper mot Chelsea? Da har dere i såfall et anderledes syn på fotball enn undertegnede. Vi var griseheldige på brua, og Chelsea kunne fort hatt to kasser før halvtimen var gått i går. Vi redder oss på herlig defensiv organisering. Hva skal vi gjøre i kamper hvor vingspillet ikke fungerer og man trenger en spiller som kan skape ro og flyt offensivt? Synsing fra min side, selvsagt.

 

CL-finale bør være innen rekkevidde nå. Den eneste sjansen vi har er hvis vi møter RM. Så jeg skal be til alt som finnes av fotballguder, for jeg orker ikke å tape mot barcelona i en ny finale. Jeg orker det ikke, det ville et mareritt for meg. Å gå rundt en hel sommer og lese om "tidenes beste lag" og "tidenes beste spiller" fra personer uten fotballhistorisk kunnskap what so ever vil være helt brutalt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...