Gå til innhold

PL: 10.04.2011 Blackpool v Arsenal, Bloomfield Road


Xanman

Anbefalte innlegg

10.04.2011

Blackpool - Arsenal

Premier League

14:30 @ Bloomfield Road

 

gun__1282403263_Arsenal-Blackpool-1.jpg

 

Blackpool news:

DJ Campbell er tilgjengelig igjen etter å ha overstått sin trekampers suspensjon. Vertene ser ut til å kunne stille med en fullstendig stall, bortsett fra Matthew Gilks, Chris Basham og Billy Clarke som er tvilsomme med småskader.

 

Forventet startoppstilling:

 

Richard Kingson

Alex Baptiste - Craig Cathcart - Ian Evatt - Stephen Crainey

Elliot Grandin - Charlie Adam - David Vaughan

Brett Ormerod - Gary Taylor-Fletcher - D. J. Campbell

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news:

Cesc Fabregas er klar for å starte, men Alex Song må stå over. Aaron Ramsey kan også være klar, etter en lårskade. Bacary Sagna og Theo Walcott er usikre. Denílson har en tåskade, og må også stå over. Ellers er Thomas Vermaelen, Johan Djourou, Wojciech Szczesny og Lukasz Fabianski fortsatt ute.

 

Forventet startoppstilling:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Sebastién Squillaci - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Abou Diaby - Jack Wilshere

Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Good. Vi må ha seier her om vi skal ha en avstand på Chelsea. De er ikke langt bak oss nå, og vi må fokusere på 2.plassen. Manchester er i form om dagen, og tittelracet ser ut til å være kjørt. Man veit dog aldri, da ballen er som mange har sagt før meg, rund.

 

Til en forandring så ønsker jeg faktisk mer en morsom fotballkamp i stedet for 3 poeng. Jeg synes vi har spilt direkte kjedelige fotballkamper den siste tiden. Det er en trend jeg liker dårlig.

Lenke til kommentar

Tror nok Arsenal vinner her da Blackpool er håpløse bakover på banen, men jeg er ikke så sikker på at det blir en enkel affære. En ting er i alle fall helt bankers og det er at Arsenal vinne her. Uavgjort eller tap og det er slutt for i år. Arsenal har et vanskelig kampprogram igjen og er nødt til å holde avstanden til United under 6p (når det er like mange kamper spilt) før vi møtes innbyrdes. Poengtap her og jeg ser for meg at moralen går rett i dass.

 

Arsenal - Liverpool

Tottenham - Arsenal

Bolton - Arsenal

Arsenal - Man Utd

Stoke - Arsenal

Arsenal - Aston Villa

Fulham - Arsenal

 

Jeg kan se minst to poengtap her, minst. United har bare tre bortekamper igjen og de er som følger: Newcastle, Arsenal og Blackburn. Newcastle har gradvis mistet piffen og Blackburn borte er definitivt ikke like vanskelig som den kampen har vært tradisjonelt sett.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg at laget kommer til å dumpe mye frustrasjon i Blackpool imorgen og bruke dem som en personlig cumdumpster. Blackpool kommer vi til å knuse som faen, jeg er sikker på det. De er altfor ræva bakover, de klarer ikke å forsvare seg slik som Blackburn og Stoke feks gjør og da skal et lag med våre kvaliteter overkjøre dem.

Lenke til kommentar

Kollapsen i år kom, spør du meg, etter 4-4 mot Newcastle. Siden da har laget spilt helt uten selvtillit, kanskje med unntak av Barca på emirates. Hver kamp har jeg tenkt og håpt at de skal slå tilbake. Selv om jeg fortsatt håper, ser jeg ikke helt hvordan akkurat denne kampen skal bli et vendepunkt andre veien.

 

PS, gressmatta blir en utfordring.

Lenke til kommentar

Det er 13 kamper siden Blackpools forrige clean sheet. De er ligaens svakeste hjemmelag. Vi er ligaens klart beste bortelag, tre poeng foran United og Chelsea med to kamper mindre spilt.

 

Vi er ubeseirede i ligaen siden 13. desember. Blackpool har tapt 10 av 14 kamper siden årsskiftet. 8 av 42 mulige poeng. 34 baklengsmål.

 

Forrige oppgjør vant vi 6-0, med Almunia i mål, Song i midtforsvaret og Cesc og RvP på benken. Nasri var ikke med i det hele tatt.

 

I dag spår jeg enveiskjøring og målkalas i vår favør.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

En mann mer på banen, hjemmekamp, selvtillit. Dette er 3 veldig viktige faktorer.

 

I tillegg så er Blackpool i poengnød. De trenger rett og slett poeng.

 

Dette "ubeseiret siden desember" argumentet synes jeg er tullete. Uavgjort er nesten like ille som et tap mot lagene under topp 10. Vi har bare vunnet 6/11 kamper i år.

 

Den gode statistikken på "bortelag" kommer av en meget god første halvdel av sesongen.

 

PS: For the record, så tror jeg det blir 0-2 seier i dag.

 

Stemmer det at vi ikke har vunnet en kamp uten Song i år? mtp at han er skadet så er jo statistikken imot Arsenal.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Sebastién Squillaci - Laurent Koscielny - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Abou Diaby - Jack Wilshere

Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

 

Subs: Lehmann, Rosicky, Walcott, Ramsey, Gibbs, Chamakh, Bendtner

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Laget:

#afc: Almunia; Eboue Squillaci Koscielny Clichy; Diaby Wilshere; Nasri Fabregas Arshavin; Van Persie.

 

Dette laget skal jo i teorien slå Blackpool 10/10 ganger, men må innrømme at jeg får vondt inni meg hver gang jeg ser Almunia og Squillaci i startellevern.

 

Edit: late...

 

Er spent på å se Diaby igjen. Fyren må jo være blant verdens mest ustabile fotballspillere.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Dette blir seier. Noe annet er katastrofe.

Fordelen med å møte Blackpool er jo at imotsetning til de andre lagene nedover på tabellene så er ikke Blackpool et lag som legger seg 100% bakpå og forsvarer seg i 90 minutt, men et lag som etterlater store rom rundt forbi og et lag vi definitivt kommer til å skape mange sjangser mot. Spår 4-1. No way vi holder en clean sheet med dette laget, men samtidig er vi veldig truende framover, og kan godt finne på å score mer, selv om laget er ute av form.

Lenke til kommentar

Dette blir seier. Noe annet er katastrofe.

Fordelen med å møte Blackpool er jo at imotsetning til de andre lagene nedover på tabellene så er ikke Blackpool et lag som legger seg 100% bakpå og forsvarer seg i 90 minutt, men et lag som etterlater store rom rundt forbi og et lag vi definitivt kommer til å skape mange sjangser mot. Spår 4-1. No way vi holder en clean sheet med dette laget, men samtidig er vi veldig truende framover, og kan godt finne på å score mer, selv om laget er ute av form.

 

Du har rett i at Blackpool nok scorer. De har faktisk til gode å gå av banen sin uten scoring denne sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...