Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Du skal få en utfordring av meg, Untouchab1e!

 

Er en funksjon jeg har savnet, som jeg ikke forstår hvorfor ikke er der på stock android, og som skli rett inn i CMs filosofi om "utvidede funksjoner integrert på en naturlig måte". Det bør etter min bok ikke være for vanskelig heller (vet ikke hvor god du er selvsagt :) )

 

"settings->sound->ringtone" burde ikke bare poppe opp en liste men sende en intent-forespørsel om filbehandlere kan finne en fil. CM har jo nå fått en innebygget så det blir fint integrert, og brukervennlig. Mener å huske at det var sånn på tidligere Android (2.2-2.3 eller omkring der), men det har forsvunnet helt. Slik jeg forstår det nå må man legge musikk/filer i en bestemt mappe for at de skal dukke opp i den liste. Utrolig tungvint.

 

--

 

Ellers var forslaget til IThenrik godt, selv om det bare er å slide ned notification drawer (som jeg likte bedre før Google begynte med sine quick-settings)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er jeg som er blind og ikke finner funksjonen lenger, men hvor er det blitt av knappen som låser skjermen for rotering? Mener å huske at den var like ved wifi, mobiltnett osv i notification baren i CM10 (muligens en eldre versjon). Viss den er fjernet, så vil jeg enten ha en god grunn, eller funksjonen tilbake. :)

Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som er blind og ikke finner funksjonen lenger, men hvor er det blitt av knappen som låser skjermen for rotering? Mener å huske at den var like ved wifi, mobiltnett osv i notification baren i CM10 (muligens en eldre versjon). Viss den er fjernet, så vil jeg enten ha en god grunn, eller funksjonen tilbake. :)

 

Den er der fortsatt, bare ikke som default.. Du må inn i innstillinger og velge selv hvilke knapper du ønsker skal være der :)

 

Mulighet for å sortere bilde-galleri i mapper? :shrug:

 

Er vel mulig å tagge alle bildene osv men det er svært så kjedelig arbeid.

 

Kan du utdype litt? De ligger da sortert i mapper slik det fungerer i dag? :)

 

Du skal få en utfordring av meg, Untouchab1e!

 

Er en funksjon jeg har savnet, som jeg ikke forstår hvorfor ikke er der på stock android, og som skli rett inn i CMs filosofi om "utvidede funksjoner integrert på en naturlig måte". Det bør etter min bok ikke være for vanskelig heller (vet ikke hvor god du er selvsagt :) )

 

"settings->sound->ringtone" burde ikke bare poppe opp en liste men sende en intent-forespørsel om filbehandlere kan finne en fil. CM har jo nå fått en innebygget så det blir fint integrert, og brukervennlig. Mener å huske at det var sånn på tidligere Android (2.2-2.3 eller omkring der), men det har forsvunnet helt. Slik jeg forstår det nå må man legge musikk/filer i en bestemt mappe for at de skal dukke opp i den liste. Utrolig tungvint.

 

--

 

Ellers var forslaget til IThenrik godt, selv om det bare er å slide ned notification drawer (som jeg likte bedre før Google begynte med sine quick-settings)

 

Hmm, så du vil at feks alle audio-filer skal bli lagt til i listen av ringetoner, eller vil du ha muligheten for å plukke en ønsket fil fra filbehandleren og sette som ringetone? :) Beklager hvis jeg er dum nå ^^

Lenke til kommentar

Kan du utdype litt? De ligger da sortert i mapper slik det fungerer i dag? :)

Sorteringsvalgt rett og slett.

Se f.eks Google Googles (denne er vel på vei ut nå siden man kan søke via Google Now og kamera) som f.eks tilbyr bilder etter location: post-5057-0-12233800-1357733317_thumb.png

 

Annen ting er et option å skru av shutter-lyden når man tar bilder. Unødvendige ting som sier "plong" hver gang man prøver å ta bilde og skru telefonen på lydløs hver gang man skal ta bilde er ikke SÅ skøy. :p

Lenke til kommentar
Det går vel ann b-real uavhengi av hvilket ROM du har.

 

Hvilken telefon har du? Nexus? Så lenge du har root skal det gå.

Joda, men jeg syns det er en feature som burde være tilgjengelig i CM, noe Untouchab1e kindoff spurte om :)

 

Edit: Samt, når du fjerner camera_focus.ogg så har du forsatt problemet hver gang du oppdaterer telefonen og det er en del ganger når det er noe man gjør daglig så.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Hmm, så du vil at feks alle audio-filer skal bli lagt til i listen av ringetoner, eller vil du ha muligheten for å plukke en ønsket fil fra filbehandleren og sette som ringetone? :) Beklager hvis jeg er dum nå ^^

 

Nei det hørtes tungvint ut. Spesielt for oss med mange gigabyte musikk på telefonen. Unødvendig scanning, og en rotete liste. Jeg tenkte på at istedenfor at den boksen kommer opp med en gang, får man spørsmål om hvilket program man vil bruke (som ved åpning av play-linker kan det gjøres via Chrome, eller Play store). Da kan jeg velge CM File Manager om jeg vil lete meg frem til en spesiell sang, eller den originale hvis man ønsker det.

 

Sikkert tungvint forklart av meg. Men jeg ønsker meg muligheten for å lete frem til nøyaktig .mp3 (eller annet godkjent audiofil) og velge som ringetone.

 

Det funker ikke hvis man har kode (tror jeg?).

 

Nei det kan godt hende du har rett i. Tenkte jeg ikke på. Jeg har aldri kode :)

Lenke til kommentar

Hater OS på Norsk, det føles ut som valgjerd svarstad haugland sitter å forteller meg hva de forskjellige tingene er på de forskjellige dippeduttene. English all the way.

 

Haha, godt sagt og jeg er egentlig meget enig. Derimot synes jeg likevel det er et poeng og ha en nogenlunde fornuftig norsk oversettelse likevel selv om jeg ikke benytter meg av det selv.

Lenke til kommentar

Synes engelsk er helt kurant som språk på telefonen. De forjævlige Google Translate.oversettelsene i PlaySTore, derimot, de TÅLER jeg rett og slett ikke. Og det kan da ikke bare gjelde meg eller nordmenn?

 

Så forbedringsforslag: Kjøre PlayStore med et annet språk enn resten. Ikke det at cm har noe mked disse ulovlige nedlastningene av gapps som alltid er tilgjengelig, selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Joda, men jeg syns det er en feature som burde være tilgjengelig i CM, noe Untouchab1e kindoff spurte om :) Edit: Samt, når du fjerner camera_focus.ogg så har du forsatt problemet hver gang du oppdaterer telefonen og det er en del ganger når det er noe man gjør daglig så.

 

Mener å huske at det er en innstilling for dette under Audio i Settings. Den har vel vært der siden CM7 tror jeg ;) Eller er det bare fokus-lyden du tenker på kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...