Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper et MicroSD på 16gb kan jeg lagre apps og filmer på den da? Går filmer at spille av direkte fra MicroSD?

 

Noen som har en lur måte at feste den i bilen så dan kan brukes som "dvd" spiller bak i bilen?

Du kan bruke microSD-minnekort opp til 32GB på tab'n. Kortet kan ikke være formatert i NTFS, så du får ikke lov til å ha større filer enn 4GB. Og ja, på det kortet kan du lagre apps og filmer, og filmene er lett tilgjengelig fra alle filutforskere. Og filmer kan spilles av direkte.

 

Pussig nok kan man ha 64GB SD-kort på docken, og de kan være formatert i NTFS og støtter følgelig også filer som er større enn 4GB. Så der kan man legge inn HD-filmer som er større enn 4GB. Ganske pussig, men sånn er det foreløpig. Dvs. at det er støtte for det i systemet, det er bare Asus (eller Google) som har tatt en litt merkelig avgjørelse et sted). Rooter man tab'n og bytter OS kan man få NTFS-støtte på microSD-sloten også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men er litt usikker på noen punkter.

Tanken min er å bruke den som vanlig tab og som erstatning for student-pc.

 

Men:

 

1. Hvor bra er den på nett? Tenker på å bruke google docs feks. Eller er Polaris bra nok? Skulle jo helst hatt MS office, da "alle" andre bruker det men... Fikk testa den såvidt i går i en butikk og virka som den "lagga" litt når jeg skrev i google docs. Kanskje bedre i Dolphin feks? Andre forslag?

 

 

2. Hvordan er kvaliteten på den mekanismen for å ta av og på tableten. Den virka litt sårbar?

 

3. Noen som bruker den til studie arbeid? Erfaringer?

Personlig er jeg kjempefornøyd med tab'en, slik jeg bruker den. Personlig så tviler jeg på at jeg ville la den fullt ut erstatte mine desktop/laptop. For meg er den ett supplement ikke en pc-erstatter (i "jobb"-sammenheng), dock er i allefall ett must hvis mye tekstbehandling er viktig.

For meg har den på mange måter (men ikke totalt) erstattet laptoppen, men det er mer p.g.a. desktop er mitt viktigste "redskap" når jeg driver med tekstbehandling, foto m.m. Laptoppen var mer til underholdning og der fungerer tab'en bra som en erstatter.

 

Når det gjelder byggekvalitet, så har jeg egentlig ikke noe negativt å komme med.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Keyboar dock'en har vanlig SDHC slot og selve pad'en har microSD slot. Google is your friend mate. :)

 

Ellers har jeg opplevd noe litt kjipt i det siste, det virker som dock'en sitt batteri blir tappet selv om tablet'en er skrudd av (da mener jeg helt av) når den står i docken. Jeg forstår at tablet'en blir tydligvis ladet av dock'en men i mitt tilfelle var begge batteri så og si helt fulladet kvelden før når jeg skrudde den av. Så den driver å tapper dock'en sitt batteri selv om batteriet i tablet'en er fullt. Håper det kommer litt bedre power-saving options gjennom en firmware, for det er litt kjipt å måtte ta den ut av docken hver kveld.

Lenke til kommentar

Docken komme i utgangspunktet med en "feature" som lar deg vekke den ved å stryke fingern over touchpadn. Dette gjør at docken aldri går helt i sovemodus. Med (nest?) nyeste firmware, kom muligheten til å skru av denne funksjonen.

 

Settings ---> Display --> Mobiledock Battery saving mode

 

Om det ikke gjør susen, har du desverre en dock med en kjent "feil". Isåfall må du nok sende den inn til Asus så de får byttet ut en chip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Keyboar dock'en har vanlig SDHC slot og selve pad'en har microSD slot. Google is your friend mate. :)

 

Min har SDXC i dokken, bruker selv et 64GB Transcend Class 10.

Står også under spesifikasjoner, Sitat:

 

Mobile Docking

 

Keyboard

Touch Pad

2 x USB 2.0

2 x Docking port (Host + Client)

1 x Card Reader (MMC/SD/SDHC/SDXC)

1 x 24.4Wh Battery

Lenke til kommentar

Kjøpte en Tranformer i USA.

Har nå problemer med å installere Appen til Norsk Tipping.

Får beskjed om at "This item cannot be installed in your device's country."

 

Trenger derfor litt hjelp, for å komme rundt dette, hvis mulig?

Endret av jrs
Lenke til kommentar

Det kan være styrt av hvilken firmware du kjører. De er delt opp i geografiske soner. De som kjøpes her i landet har WW (World Wide)-utgaven, mens de amerikanske kjører... US-utgaven (duh!). Usikker på hvorvidt det er mulig å bytte, men skulle jo nesten tro at det var uproblematisk.

 

Eller det kan være at den lider av litt jetlag og kommer seg etterhvert.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...