Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett mulighet for å plassere ikoner i folders/mapper? Hadde vært så kjekt å lage en mappe som het "div programmer", "Utilities", "media" osv. Har en tendens til å bli litt rotete på de fleste skjermer enn hovedskjermen...

 

Ellers må jeg innrømme at jeg liker den tab'n bare mer og mer ettersom tiden går. Nå har den nesten blitt en essensiell del av hverdagen. Er så kjekt å lese aviser på t-banen om morgenen.

Folder organizer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har sett mulighet for å plassere ikoner i folders/mapper? Hadde vært så kjekt å lage en mappe som het "div programmer", "Utilities", "media" osv. Har en tendens til å bli litt rotete på de fleste skjermer enn hovedskjermen...

 

Ellers må jeg innrømme at jeg liker den tab'n bare mer og mer ettersom tiden går. Nå har den nesten blitt en essensiell del av hverdagen. Er så kjekt å lese aviser på t-banen om morgenen.

Folder organizer ;)

 

 

Apps Organizer er også fin. Bruker den på telefonen iallefall.

 

På tabletn synes jeg CircleLauncher gjør seg bedre. Et par slike innen tommelrekkevidde er praktisk, imo.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Får ikke til MyBooks MyLibrary. Boken som fulgte med fungerer fint, men nr jeg prøver å lese newspapers, bare blinker de inn og ut igjen før jeg rekker å0 lese noe, åpnes aldr skikkelig. Og vibes bookstore gir alltid No Connection så jeg får ikke kjøpt noen bøker. Noen som har en løsningn på dette?

.

Forøvrig trenger tastaturet litt tilvenning, som dere kan se :)

 

Den store, sirkulære muspekeren er litt håpløs i bl.a. browseren, og synd at tastaturet ikke er bluetooth også. Men ellers er jeg godt fornøgd så langt.Li

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Jeg synes det har vært en "befrielse" å ha padden i sidelomma på fotobaggen istedet for min bærbare pc, og det eneste problemet jeg har der er å få lagret/vist bilder fra mitt kamera på padden. Det å kunne koble en liten ekstern minnekortleser (u/strøm) til padden er vel snart eneste grunn jeg har til å forsatt vurdere dokkingen. Siden jeg bruker CF-kort på kamera så er ikke den innebygde kortleseren i dokkingen brukandes for meg.

Dette USB-adapteret ser kanskje ut til å være løsningen for meg. Slik jeg forstår det så vil jeg med hjelp av dette "lommeadapteret" kunne koble diverse USB-enheter direkte til padden og trenger derfor ingen docking.

 

Teksten under er hentet fra "xda developers" sitt forum:

 

This pocket-sized device turns your SAMSUNG Galaxy Tab™ 10.1 into a USB host, allowing you to connect compatible USB accessory devices such as keyboards, mice, thumb drives and more to your Tab™. The adapter enhances the capabilities of your Tab, providing a solution for user-friendly removable data storage or the sharing of your favorite multimedia files with your Tab. Insert a USB mouse or keyboard to improve enterprise efficiency at the office or at home. Simply connect a USB memory stick or USB cable from compatible devices to the USB port on the adapter and then insert the adapter into your Tab.

Lenke til kommentar

Hvorfor "xda developers" blander inn SAMSUNG Galaxy Tab™ 10.1 er for meg en gåte. Den har jo USB port, og denne fra Asus vil jo ikke passe i en Samsung.

I din Asus Transformer vil den nok trives og gjøre jobben sin.

 

Såvidt meg er bekjent har ikke 10.1 USB-port, og er også avhengig av et adapter. Dog, sant som du sier at adapteret til den ene neppe vil passe i den andre. De har vel begge proprietære løsninger.

Lenke til kommentar

Hvorfor "xda developers" blander inn SAMSUNG Galaxy Tab™ 10.1 er for meg en gåte. Den har jo USB port, og denne fra Asus vil jo ikke passe i en Samsung.

I din Asus Transformer vil den nok trives og gjøre jobben sin.

 

Såvidt meg er bekjent har ikke 10.1 USB-port, og er også avhengig av et adapter. Dog, sant som du sier at adapteret til den ene neppe vil passe i den andre. De har vel begge proprietære løsninger.

 

Takk for korreksjonen, var nok Acer Iconia Tab A500 10" jeg hadde i bakhodet angående USB port/porter.

Lenke til kommentar

Hvorfor "xda developers" blander inn SAMSUNG Galaxy Tab™ 10.1 er for meg en gåte. Den har jo USB port, og denne fra Asus vil jo ikke passe i en Samsung.

I din Asus Transformer vil den nok trives og gjøre jobben sin.

Problemet her var nok ikke xda developers, men derimot undertegnede. Jeg bør kanskje lære meg å lese litt mer nøye før jeg siterer feil artikler :hmm::cry: den aktuelle posten går jeg ut i fra gjelder en tilsvarende sak fra Samsung.

 

Men ellers så tror jeg at "Asus-adapteret" kan hjelpe meg!!! :!:

 

 

Edit: uff uff uff, klarer til og med å trykke reply på feil post, det er nå forsøkt rettet

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Asus TF har ikke 3G, det vil si at jeg ikke får muligheten til å sitte og surfe på t-bane, buss, tog osv... ?

Siden jeg har avtale om nett på mobilen, deler jeg heller via den. Synes det er like grei løsning som eget sim i pad. Selv om det sikkert er enklere med en pad som har 3g mulighet da, men da er man vel avhengig av eget abonnement.

Lenke til kommentar

Asus TF har ikke 3G, det vil si at jeg ikke får muligheten til å sitte og surfe på t-bane, buss, tog osv... ?

Siden jeg har avtale om nett på mobilen, deler jeg heller via den. Synes det er like grei løsning som eget sim i pad. Selv om det sikkert er enklere med en pad som har 3g mulighet da, men da er man vel avhengig av eget abonnement.

 

Vil du ikke redusere batteriet på mobilen din ved å bruke den som AP ?

Lenke til kommentar

Asus TF har ikke 3G, det vil si at jeg ikke får muligheten til å sitte og surfe på t-bane, buss, tog osv... ?

Siden jeg har avtale om nett på mobilen, deler jeg heller via den. Synes det er like grei løsning som eget sim i pad. Selv om det sikkert er enklere med en pad som har 3g mulighet da, men da er man vel avhengig av eget abonnement.

 

Vil du ikke redusere batteriet på mobilen din ved å bruke den som AP ?

Joda, selvfølgelig bruker det litt strøm, men nå varer telefonen min, selv ved bruk noe som ap uansett en dag, og må lades om natten uansett..

 

edit: og i værste fall har jeg dock på padn min, med usb-porter, som da igjen kan lade mobil(men da begynner vi å snakke tungvindt)

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Asus TF har ikke 3G, det vil si at jeg ikke får muligheten til å sitte og surfe på t-bane, buss, tog osv... ?

 

Med litt triksing og fiksing kan du koble på en 3g USB-pinne. Ingen perfekt løsning, men det duger. Selv har jeg en 3g/WiFi router som gjør jobben fint. Fulgte med abo på mobilnett, så jeg bruker heller den enn å tappe telefonen for strøm.

Lenke til kommentar

OK nå begynner jeg å bli skikkelig lei av padden min... Helt siden jeg kjøpte den for 3-4 uker siden har jeg hatt problemer med touchskjermen. Den henger seg opp ganske ofte og da kan jeg ikke gjøre annet enn å vente. Det tar ca 20-30 sec før jeg kan trykke på noe eller det funker noen ganger og slå av og på skjermen. Noen ganger så ser jeg at alt plutselig bare fryser på skjermen. Den kjører for tiden nyeste versjon og jeg har prøvd fabrikkinnstilling flere ganger. Har også prøvd å starte den med og uten å synkronisere. Ingenting hjelper. Ser det er flere som har skrevet at de har problemer etter oppdatering til 3.2, men jeg hadde problemet før oppdateringen.

Noen som vet hva jeg kan gjøre eller hva dette skyldes. Eller må jeg bare levere den og få den reparert/få ny Pad?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...