Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede encodet de fleste filmer/serier i Mpeg-4 DivX (oppløsning rundt 720x404) med vanlig 160 kb/s Mp3 lyd. Content bitrate ved avspilling i VLC er 1000-2000 kb/s.

 

Vil denne padden klare å spille av dette?

Faktisk ikke sikker... Kan prøve på min egen, hvis du har en fil å sende meg. Så finner vi det ut rimelig raskt.

 

MP4 er vel veien å gå såvidt jeg har forstått det. Har ikke eksperimentert mye, men det jeg har prøvd har gått helt glatt. Testa et par 720p klipp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop hadde tilbud til 3995 kr for 16GB med keyboardock så da var min bestilling gjort! :)

 

Gleder meg og er veldig spent på hvor bra Splashtop HD er til å spille "streamet" PC spill på tablet'en også. :)

 

Tror at Xvid'ene mine med MP3 lyd skulle snurre fint på den også.

Lenke til kommentar

Gleder meg og er veldig spent på hvor bra Splashtop HD er til å spille "streamet" PC spill på tablet'en også. :)

 

Tror at Xvid'ene mine med MP3 lyd skulle snurre fint på den også.

 

Xvid med mp3-lyd er null problem.

 

Splashtop er ganske selektiv når det kommer til spill. Musposisjon overføres ikke før man klikker, så f.eks 3d-spill fungerer dårlig. Type adventurespill fungerer flott, dog. Fungerte dårlig med Minecraft. Dog, mulig noen har funent løsning.

Lenke til kommentar

Gleder meg og er veldig spent på hvor bra Splashtop HD er til å spille "streamet" PC spill på tablet'en også. :)

 

Tror at Xvid'ene mine med MP3 lyd skulle snurre fint på den også.

 

Xvid med mp3-lyd er null problem.

 

Splashtop er ganske selektiv når det kommer til spill. Musposisjon overføres ikke før man klikker, så f.eks 3d-spill fungerer dårlig. Type adventurespill fungerer flott, dog. Fungerte dårlig med Minecraft. Dog, mulig noen har funent løsning.

 

 

Du sier at xvid-filmer streams fint over Splashtop HD? Her hos meg hakker filmen såpass mye at det ikke går ann å se. Noen tips? :)

Lenke til kommentar

går ikke hakkfritt med splashtop hos meg over wifi ihvertfall. uaktuelt å se på film via splashtop. en og annen youtube klipp kan jeg klare.

 

får også ulyder når jeg filmer. vært et problem siden start. har ikke testet det etter den siste og fjerde oppdateringen. tviler på at de har fikset det. siden de bare fikser trivielle ting, slik som musepeker :p

Lenke til kommentar

Til dere som bruker SplashTop til streaming av film:

 

Man kan gjøre streaminga litt mer elegant enn som så. Om man har root, kan man bruke Cifsmanager til å mounte Windows-shares rett inn i filsystemet på Transformern. Da ungår man problemet med at mange mediespillere ikke vil spille av filer fra nettverkskilder.

 

Cifsmanager er også innebygd i iallefall Revolver og Prime ROM-ene, men kan også hentes fra Market.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med og flytt filmer ifra pc til paden. Har konvertert .avi til .mp4 ved å bruke "Freemake video converter".

Når jeg prøver å kopiere filene kommer det opp en feilmelding.

 

post-124531-0-40111700-1314372479_thumb.jpg

 

Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre for å få sett film på min pad.

Har ikke tastatur til den så jeg er avhengig av å bruke pc til å føre over filer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Da har jeg endelig fått tak i dockingen ! Måtte kjøpe en 16gb versjon med docking for å få tak i det ^^ Så nå har jeg en 32 og en 16 gb versjon :p Vist noen er intressert i en BILLIG 16gb versjn så ta kontakt ;)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg min Asus eee transformer 16GB med dock i hus. Så langt er jeg svært fornøyd og syntes det er svært fornøyelig å bruke keyboard dock'en og touch skjerm om hverandre. Trackpad'en på keyboardet skrudde jeg raskt av. Skype funket også bra men jeg har ikke testet video-chat enda, bare meldinger.

 

Ble litt overrasket av vekten som virket høyere enn jeg hadde trodd, men det er ikke noe problem og er uansett tyngre enn laptopen min så den vil være en grei "reise-kompanjong".

 

Syntes task-baren nede på skjermen er også ypperlig og gir rask tilgang til alt man trenger for å switche mellom ting eller se notifications. Keyboardet hadde også et hav av nyttige knapper for rask tilgang til ting.

 

Eneste småtrøbbel jeg har hatt er at Android market app'en til tider terminerer plutselig, spesielt når jeg starter en nedlasting. Den har en tendens til å switche til siste brukte app i det man starter download. Her er det nok noe småbugs som må fikses.

 

Video funket også bra med MX Player, den spiller av alle mine egne encodede filmer noe som betyr at jeg har en god seleksjon film tilgjengelig til kidsa ikke minst. :) - Må nok skaffe meg et 16GB microSD kort så jeg får tatt med meg litt av de viktigste filmene på tur. En odde ting er at video avpilling stopper når man stiller volumet, men det er bare en liten bagatell.

 

Ellers funket Google maps ypperlig og jeg gleder meg til å teste navigasjonen med den. Eneste er at den lagger litt mer enn jeg kunne tenkt når den henter ned data. Har ikke hentet Google Earth og Sky men de blir nok obligatiske test-subjekter i nær framtid.

 

Testet også Dungeon Defenders litt og var imponert av 3D ytelsen selv om framerate var litt lavere enn jeg kunne ønske og kontrollene litt "virrende" men det er vel en tilvenningssak.

 

Gjenstår å teste remote desktop / streaming fra Win7 burken min men det kommer nok snart.

 

En ting som plaget meg som C64 retro fyr er at jeg ikke får brukt tastaturet på docken i værken Frodo eller Vice. Det hadde vært konge. Denne comboen er jo ypperlig til all slik 8bit emulering. Håper på updates som vil støtte keyboardet. :D

 

Cut the Rope som jeg hadde kjøpt til telefonen ble også tilgjengelig i det jeg hadde "signet in" så det er også svært velkommen så man slipper å kjøpe ting om igjen for brettet.

 

Alt i alt veldig fornøyd og akkurat slik jeg hadde forestilt meg at den kom til å være!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...